Şubat 03, 2014

İSTANBUL HAYALİ/ISTANBUL DREAM


İstanbul...
Ne çok şey ifade ediyor değil mi? Kiminin doğduğu yer, kiminin yaşadığı yer, kiminin gezip görmeye geldiği, kiminin hayallerinin peşine takılarak geldiği o büyülü şehir. En sevilen ama en çok lanet edilen şehir. İroninin ta kendisi olan şehir. Ama bu şehir, herkesin isteği gibi bir şehir mi? Herkes İstanbul'un bu halinden %100 memnun mu? Hayallerinin peşinden İstanbul'a gelenlerin ya da hali hazırda İstanbul'dayken bu şehirde hayallerini kovalayanların beklentilerini karşıladığını söyleyebilir miyiz? Hayal ettiklerini buldular mı? Ya da nasıl bir İstanbul hayal ettiler? Farklı etnik kökenlerden, dinlerden, kültürlerden, ideolojilerden, mesleklerden olan insanlar hayal ettikleri İstanbul'da mı yaşıyorlar? Peki nasıl bir İstanbul hayal ediyorlar? İşte yukarıda gördüğünüz belgeselde bu sorulara cevap bulacaksınız.

Mr. Patates nasıl bir İstanbul isterdi? Onu da belgeselde bulacaksınız. Mr. Patates İstanbul'un Rockçısı oldu, naber?

Azımsanamayacak bir dönem aynı tınıları takip ederek ter döktüğüm, daha önce yaptığı Joker adlı müzik programında Boom'unu tuttuğum, her daim özgün olan kardeşim, dostum Kadir Can Çalışkan'ın hazırladığı bu belgesel, az önce yazdığım tüm sorularınıza cevap olacak. 25 dakikalık bu mükemmel belgesel, İstanbul'un tüm gerçeklerini gözler önüne serecek. HD izleyin ki, kaliteyi fark edin. Kaliteli görüntüler, korkusuz ve açık bir üslup... Ben daha fazla konuşmayayım, izleyin, bayılacaksınız.

Patateslerin haşlanarak piç edilmediği, kızartılarak mis gibi yendiği bir İstanbul istiyorum.

6 yorum:

  1. Beşiktaş iskelesinden Midilli'ye vapurların kalktığı bir İstanbul istiyorum..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Onu ben de istiyorum kardeşim. Her şeyden çok istiyorum. Beylikdüzü'nden Kalloni Olimpiyat Stadına otobüs kalksın istiyorum.

      Sil
  2. espresso'ya şeker atılmasını isteyen arkadaşı çok ağır kınıyorum :p asdfghjk
    harika olmuş. özellikle sevdiğim tarafı samimi olması. herkes kendi için bişi ister de... istanbul hepimizin;) ayık olun:p

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Espresso'ya şeker atılmalı ya. Haklısın kuzum, İstanbul hepimizin!

      Sil
  3. 'Tüm dünyanın bir başkentı olsaydı, o da kuşkusuz İstanbul olurdu!' dememiş Napoleon boşuna. :)
    Güzel bir yazı; Zira ben de zamanında İstanbul sevdasına kapılıp geldim buralara.
    Pişman mıyım? Asla! Yine yaparım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Valla Napoleon çok doğru söylemiş, her türlü arkasında durulabilecek bir önerme. Fakat burada ön planda olması gereken şey yazı değil. Yani yazı bir nevi belgeselin sunumu gibi bir şey, ama beğenmenize de bir ayrı sevindim, teşekkür ederim :)

      Sil