Aralık 14, 2013

VARLIĞI BİR DERT, YOKLUĞU YAARRRAAA!

Selam!

Of ne kadar da boşlamışım blogu öyle ya. Malum işsizlik, parasızlık işte. Bahanem hiç olmadı değil mi? Hatta ironik bile oldu denebilir. Ulan işsizsen ve paran yoksa evde otur ve yazmak için bir sürü vaktin olsun değil mi? İşte bende ters çalışan bir mekanizma var. Parasızsam, dışarı çıkıp daha da parasız kalmam lazım. Yoksa içim rahat etmiyor. Para varken de evde yatıyorum. Nasıl iş bu anlamış değilim.

Para para para, parraa da parraaa parraaa, varlığı bir dert yokluğu bir yara. Bence yokluğu yara ama, varlığı hiç de dert değil. Ya da şimdiye kadar beni dertlendirecek kadar param olmamış olabilir, bunu bilemeyiz. Ama beni ne kadar para dertlendirir? 10 lira dertlendirir hacı. Çok dertlendirir mesela. Resmen o 10 liranın varlığı bir dert olur. Çünkü 10 lirayla dışarı çıksan ne yapacaksın? Sigara mı alacaksın, kahve mi içeceksin, çay çorba mı içeceksin, iddaa mı oynayacaksın, ciks mekanlara gidip 1 su alıp 3 saat mi oturacaksın, ne yapacaksın? Son söylediğimi şaka olarak şey edin. Öyle bi pattiz yok çünkü. Ciks mekan nedir onu da bilmiyom ya, neyse. Oha olm lan, resmen 10 liranın varlığı bir dertmiş. Yokluğu da yara tabii ki, o olmazsa bu az önce saydığım ihtimallerin hiçbiri söz konusu bile olmayacak. Yani şarkıyı yapan haklı arkadaşlar, bir şarkının daha şifresini çözmüş olduk. Kolay şarkıymış.




Bir de şu şey mevzusu var hani, para olmadığı için dışarı çıkamamaktan mütevellit kendini avutmacalar. Bir anda büyü yapılmış gibi mantıklı bir insana dönüşmeler falan. "Amaaan ne çıkıcam ya, çayımı evimde içerim. Hava da buz gibi zaten. Bi bardak çaya 3-5 lira veriyoruz ya, resmen ziyanlık. Evimde içerim mis gibi tavşan kanı demleme çayımı. Yanına bir de Probis açarım! Zaten şimdi soyun dökün, giyin bilmem ne bi dünya iş. Ay nasıl üşendim dışarı çıkmaya şimdi bak. Çocukları arayayım da çıkmayacağımı söyleyeyim. Zaten yorgunum da biraz." Peki bu söylenenlerin içinde hiç, o an para olmamasıyla ilgili bir şey var mı? Yok tabii ki, asıl sebep o değilmiş gibi. Yorgunmuşmuş. İnş cnm ya.


Etrafımda bi dünya insan var, farklı farklı bir sürü arkadaş grubu, çok yakın olanlar, kardeş olanlar. İstesem onlardan borç alamaz mıyım? Alırım tabii ki de, neden alamayayım. Ama şöyle bir durum var, şu anda çalışmadığım için bana düzenli olarak bi yerden para gelmiyor. E bu durumda borç almak çok saçma değil mi? Yani gidip de "Bana bi 100'lük ateşle, şu gün veririm." diyemedikten sonra, borç istemenin de mantığı yok. Sormadan teklif eden arkadaşlar oluyor ki, onu da ben kabul etmem zaten. Bu blogu okuyan herkes, yazının sonunda vereceğim hesap numarasına 5 TL yatırırsa, çok paralanabilirim. Ama öyle bir şey olmayacak tabii ki, neymiş öyle dilenci gibi. Kazık kadar adam olarak gider babamdan jilet gibi isterim paramı, her seferinde önce nutuk, sonra parayı alırım. Recep İvedik de sevmiyorum ki, sevsem konuyu direkt "Benim DNA'mda çalışmak yook, kodum bozuk." diye bağlarım ama, Recep İvedik'in götüne koyim yani. Allahın ayısı. Pis be. Kıllar içinde boğulasıca.

Ya o değil de, ben parayla ilgili yazmicaktım ki, öyle sallamasyon yapacaktım "Uzun zamandır yazmamışım la." merkezli olaraktan. Ama konu para olunca, sıkıntı büyük oluyor. Az kaldı az, Ocak'ın 10'unda şu sınavı verelim hayırlısıyla, sonra gelsin paralar. Sınav için dua edin bana. Hangi tanrıya inanıyorsanız, neye tapıyorsanız, ona dua edin ki şansım yükselsin. Biri olmazsa diğeri yardım eder. Ateistseniz de, doğaya enerji falan yollayın ne bileyim, yapın bi şeyler. Ne yapıp edip geçmem lazım o sınavı. TUREB ya da Turizm Bakanlığı'nda tanıdığınız varsa bana torpil yaptırın falan. Çünkü daha önce söylediğime emin olmakla beraber, sınavı geçemezsem, sonrasında ne yapacağıma karar verdim. Tekrar söyleyeyim. Elime bir direksiyon alcam, boynuma bitane düdük asıcam, çıplak vücuda papyon takıp İstanbul sokaklarında düüüt düüüüüt diye dolaşcam. 

Onu bunu bırakın da, biz Nilesi'ylen buluştuk! Bayağı oldu buluşalı ama, ancak yazı yazabildim. Blog buluşmacalarını o kadar seviyom ki, yeni insanlar tanımak çok güzel! Nilesi de çok tatlıığ, çok cana yakııın, tam bir kafa dengi. Leman Kültür'de oturduk, saatlerce sohbet ettik. Ordan da Arby's'e gidip pattiz yedik! Ben varken pattiz yememeli bir gün olamazdı bence! Yok mu lan başka benlen görüşmek isteyen! Varsa eğer, ajandam bomboş valla, her yerine kaktırabilirim sizi. Ama baştan söyliyim, bende para yok assdfg.

Bugün açıköğretim sınavlarım vardı. İbneler yine bi oraya bi buraya sürüklediler. Çok enteresan şeyler fark ettim. Fakat şu anda başka bir şey daha fark ettim. Yani gün içinde fark ettiğim şeyden farklı olarak yeni bir şey fark ettim. Eaah sikicem ama. Şu an fark ettiğim şey, normal hayatta fark ettiğimiz bazı şeylerin (Bu da sabah fark ettiğim şey oluyor) aslında temelde hep parayla alakalı olması. 2 oturum farklı yerlerde ve farklı saatlerde olduğundan, ikinci oturum için, 2 saat falan beklemek durumdaydım. Okulun karşısında 2 tane çayı 8 liradan bana itelemiş olan PASTANE'de oturdum 2 saat boyunca. İPNELER! Pastanesin lan sen, bir fincan çay 4 lira olur mu! İşte hep para, hep para! Yanımdaki masada, böyle ayrımlar yapmayı sevmesem de "Zengin Piçi" olarak adlandırabileceğim tiplerden oluşan bir arkadaş grubu vardı. Sınav da Küçükçekmece'nin Allah tarafından unutulmuş bi mahallesindeydi. Oturduğumuz iki saat boyunca, yaptıkları muhabbetler hep maddiyatla alakalı şeylerdi. Yok benim arabam şu kadar beygir, yok şu kadar yakıyor, yok bugün iddaada 1000 lira bascam, yok dün gece bilmem ne clup'da cebinde bozuk olmadığı için bilmem kaç lira valeye vermiş falan filan. Ulan sınava girmeye gelmişsiniz oraya, bi ders adı geçsin, bi ne bileyim, ne yaptın ne ettin falan filan diye sorarsın. Yok arkadaş yok, sürekli bi sidik yarışı. Bu tipleri gördükten sonra sınavdan çıkıp minibüs durağına yürürken, bir fırının camında asılı bir yazı gördüm. O boş ve fakir görünümlü mahalleyi özetler nitelikteydi. Sınav yüzünden yanıma telefon almadığımdan mütevellit fotoğrafını çekemedim ama, camda şu yazıyordu: "Akşamdan kalan ekmek 50 Kuruş." İşte böyle dünyanın anasını sikeyim ben. Bi yerde akşamdan kalma ekmek alanlar, bir yanda iddaaya 1000 lira basıp valeye 50 lira verenler... Sinirlendim yine. Başka paragrafa gidiyom ben.

Foursquare çılgınlığı bitmek bilmiyor. Bugün o bahsettiğim unutulmuş mahallede, bir kızdan şu repliği duydum: "Foursquare'e bi bakayım, etraftaki popüler mekanlar hangileriymiş?" Bunu dedi gerçekten. Ulan etrafta bi okul var, bi pastane var, bi kırtasiye var, bi berber var. Neyin peşindesin acaba sen? Bu kadar mı muhtaç olduk lan sosyal medyaya? Ama o sosyal medya da az çakal değiiil! Foursquare resmen bana yazıyor olm. Bak fotolara, bebeğimler falanlar filanlaaar. Seni küçük çılgın.



İşte böyle dostlar. Böyle karman çorman bir yazı oldu. Öperim hepiciiğnizi.

Patatesi parayla satın alamazsınız.

20 yorum:

  1. Süper bir iç döküş olmuş! Para önemli değil diyenler halt etmiş. Olmadığı zaman hayatın bir anlamı kalıyor mu, görürüm ben onları!
    Umarım sınavın iyi geçer ve istediğin her ne ise ona kavuşursun; burada "Eye of the tiger" temalı güzel bir başarı yazısı okuruz.
    Son cümle sıkı olmuş, güzel de bir imza olmuş yazına Mr. Badidiz.

    En derin saygılarımla...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çooook teşekkür ederim mor rimel, yine mutlu ettin güzel yorumunlaaaa :)

      Eye of the tiger temalı yazı mutlaka gelecektir eğer başarılı olursamm.

      En derin saygı sevgilerimleeeğ :)

      Sil
  2. para parayı çekermiş pattizim. olmayınca da uzuun süre olmamasının tek sebebi karma bence:( demekki neymiş cepte para yokken iddaa da bile yatarmışız:p

    şu sınavı kazan yiaa. sevdiğin işi yapmak gibisi yok kuzum. ennn kocaman başarı dileklerimi iletiyorum. zamanı gelince okunmuş pirinci de yutturcam sana. maksat adet yerini bulsun cağğnım. kıyamam mahallenin delüsü olma sen:(

    bi de ne cici yazmışsın öyle 10 tl yi:) ben de bakar bakar vazgeçerim çıkmam daha iyi diyip. ya da migrosa dalıp bisürü çukulata alır, suratımda dünyanın en mutlusu gülüşümle eve dönerim. nettçem çay bahçesinin acımış çayını:p ıyykk! o züppelerin havası kimeymiş ki. gitsinler kendi çöplüklerinde ötsünler. keşke bi mahalle yiğidosu kovsaydı onları ordan.

    hayat bazılarına hiç adil diil :(((((((

    bende de para yok. ebesinin nikahında oturuyor olmasaydın yine bi yolunu bulur hallederdik de 50km la az buz yol deel:p mecnun olsa üşenir gitmez kıtalar arası die:p asdfghj ah istanbul çok büyüksün:(

    öpücüks!!!!!!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Lanet olsun bu karma o zaman!

      Sınavı inşallah geçicem ya. Ananem zaten her türlü okunmuş pirinç, şeker, şehriye vs. şeyler yutturacak bana.

      10 tl olayını ben de çok sevdim. Şuanda da tam 10 liram var he :D Keşke param olaydı da şu Hobbit'e gideydik yea.

      öpücüks!

      Sil
  3. benim ajandamda hiç boşluk kalmamış ama bebişiiiğiim :S sfghsfdhjsdfgdhjgs ama o para muhabbeti çok fena. ben sigarayı bıraktım bu 3.hafta on tl mevzuunda kafam çok rahat olum zira diyete de başladım anca aaa şuranın çayı on numaraymışlar var :D
    pattis kalın.
    muck

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ajandan batsın mirage asfşlakaşlfkasş :D sigarayı bırakmak değil olay, olay sigarayı bıraktıktan sonra hala sigara içiyormuş gibi yapıp o sigara parasını da kenara atıp para biriktirmek! asla başaramayacağım bir şey açsmdça :D

      öptüm.

      Sil
    2. ben onu da yapıyorum lan :S yaşlanmışım

      Sil
    3. ohaaaa şu an çok kıskandım seniiii!

      Sil
  4. Lemanda otururken benimle mesajlaşıp baklavalarini gösterdiğini yazmamışsın. Çok ayıp! :))

    Peki ya bu insanlar o kadar para içinde neden bu kadar mutsuz? Mutluyken 'sergileme' merasimi olmaz benim bildiğim. Neyse 4sq sana bildiğin yazmış, kızlar dikkat!

    Öptüm.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bakvalarımı göstermek şeysi çok yanlış anlaşılıyor bence canıms :D Baklavaların kazağımdaki desenler olduğunu belirtmeden edemicem. Ayrıca zaten baklavam da yok, şekerpare var bende ama ortasındaki fıstık düşmüş :D

      O insanları asla anlayamicaz canıms.

      4sq yerin dibine batsın yau!

      Öptüm.

      Sil
  5. yaaa.. ahahahaha dicem ama içim de buruk şu son paragraf yüzünden..

    cidden ya ne kadar garip hayatlar!
    bi tarafta 50 kuruş ekmek bi tarafta valeye verilen pazaralar filan eööhhh yanii.

    ayy pattiiss cidden 10 tl dert ya süper anlatmışsın :D
    hem çok da güzel ifade etmişsin ve bence de varlığı bi dert değil ya.

    o kadar çoook param olsa da dert olmaz banane hiç sorun değil ya olsun aman nolcak :D

    sınavlaırn için şimdiden dua etmeye başladım pattis..

    öptüm.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sen yine de ahahahaaha'nı patlat be Mia!

      Çok gariip çoook. Ama beni yardın yine Mia'm. "Valeye verilen pazaralar" kısmını bayağı bir düşündüm. Sonra da bastım kahkahayı. Senin yazım hatalarını yerim.

      Valla dediğim gibi varlığı bana da dert değil.

      Sağol Mia'm dualar daim olsun pls.

      Öptüm.

      Sil
  6. İçinde kendimi bulduğum yegane patates yazısı ellere sağlık sercan abeey !

    YanıtlaSil
  7. Ehehe, yahu seninle iyi muhabbetler edeceğiz :) şu içtenlikteki adamların sohbetinden tok kalkıyorum. sevdim buraları. sen yazdıkça uğrarım ben(ahenke gel)

    :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürleer, iyi muhabbetler edeceğimizden eminim! Hoşgeldin :)

      Sil
  8. Sercan Lidyalıların MÖ bilmem kaçta buldukları parayı ben hala 2013'te bulamadım amk

    YanıtlaSil
  9. Duydularıma tercümansın sayın Patates :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zaten bizim rehberlik mesleği de br nevi tercümanlık sayılır :)

      Sil