Kasım 07, 2013

FAZLA GEÇ KALMA

Selam.

Naber dostlar, nasılsınız? Beni özlediniz bence. Özlemediyseniz de yapacak bir şey yok, yazcam işte bağaane. Bayaadır da yazmamışım, yazınki performansım yok. Gerçi hiç bir konuda eski performansım yok. Mesela o kadar uzun süredir yalnızım ki, şu an biriyle öpüşsem, muhtelemen ortaya İbrahim Tatlıses'in Hülya Avşar'ı öptüğü gibi bir öpücük çıkacaktır. Neyse bu konuyu kapatalım, maskara olmayayım boş yere.

Hepimiz ya da hepimiz olmasa da bir çoğumuz, evlencez çocuklancaz, anne-baba olacaz. Anne-baba olduğumuz zamanda da böyle bazı sorumluluklarımız falan olacak. Çocuklarımıza karışacağız falan filan. Ama şöyle bir çelişki var, çoğu insan özellikle ergenlik döneminde ailemizin bize karışmasını istemezdik. Fakat çocuklarımıza karışmak istemesek bile, yine de karışacağız. Aksini iddia eden yalan söylemiş olur. Çünkü çok serbest bırakamayız abi yani, o otoriteyi korumamız lazım mutlaka. Otorite giderse kötü yola düşer çocuklarımız mazallah. Kızlı erkekli takılırlar falan, aman Allah korusun. Gündeme de böyle sokarım aniden. Neyse.
Mesela benim bebiğim böyle olacakmış şu popüler uygulama Evian'ın dediğine göre.
Allaaam lütfen böyle olmasın, yoksa ısırarak öldürürüm ben bunu.
Evlat katili olurum. Off anaaam nerelere gidem! 

Hepimizin anne babasının mutlaka kalıplaşmış sözleri vardır. Mesela benim annemin favori cümlesi "Geç kalma." Her gün, her dışarı çıkışımda, her bir yere gidişimde, telefonla her konuşmamızda mutlaka ve mutlaka bu cümleyi kullanıyor bana. Artık ağzı nasıl alışmışsa, bazen saçma sapan durumlarda da kullanıyor. 3 tane örnek vereceğim.

Birincisi bu yaz gerçekleşti. Şile'deyim tatilde, arkadaşlar var. Ama hafta sonu, yani çalışan arkadaşlar falan da gelmiş. Bayağı böyle ciddi bi kalabalık var. Evden çıkarken de, "Biz büyük ihtimalle bu gece sabahçıyız, siz kapıyı da kilitleyip yatın." dedim. İşte sonra biz takıldık, eğlendik falan filan. Gece bitip güneş doğarken Şile Merkez'e doğru yola çıktık. Hedefimiz tabii ki de işkembe çorbasıydı! Derken bir baktım ki telefonum çalıyor. Telefonu cebimden çıkardım ve saati direkt olarak gözüme çarptı haliyle. Saat tam olarak 06:38'di ve annem arıyordu:

-Efendim canım?
-Alo, oğlum gelmedin mi daha?
-Evde olmadığıma göre gelmemişimdir annecim.
-Sabah olmuş yahu, hava aydınlanmış, yatağında görmeyince arayayım dedim. 
-Hee, dedim ya çocuklar var, sabaha kadar takılırız falan diye bugün.
-Tamam tamam, hadi fazla geç kalma. 

"Fazla geç kalma" mı? Ulan saat 06:38! Yetişkin bir Sercan daha ne kadar geç kalabilir, senin geç anlayışın nedir annem, canım annem, güzel annem! İşte alışkanlık olmuşsa demek ki ağzında, sakız gibi durmadan durmadan.

İkincisi telefonda değil, kapıda yaşandı. Arkadaşıma gidiyorum, kalmaya. Akşam üstü saatleri falan çıkıyorum işte evden, gece orada kalcam, ertesi gün birlikte işimiz var, kaldıktan sonra kalkıp işlerimizi halledicez, takılcaz edicez falan, sonra o günün akşamında eve gidicem. Yani mantıken bakıldığında eve geri dönmem 24 saatten fazla sürecek. Kapıdan çıktım:

-Haydi çıktım ben görüşürüz.
-Görüşürüz oğlum, kalacaksın değil mi gece?
-Evet canım kalcam.
-Tamam haydi görüşürüz, dikkatli git. Fazla geç kalma.
-Geç kalma?
-Yarın için diyom.
-Ahahahahah tabi tabi.
-Siktir. 


"Siktir" derken annem. 
Üçüncüsü de artık sınırları zorlayan bir olay. Arkadaşlar tura gidiyorum. İşe gidiyorum yani. Böyle havaalanında alcam kafileyi, 1 hafta Anadolu Turu'nda olcaz. 1 HAFTA! 7 GÜN EVDE YOKUM, BAŞKA ŞEHİRLERE GİTCEM! Annem de durur mu yapıştırdı cevabı evden çıkarken! "FAZLA GEÇ KALMA!"

Alışkanlık gerçekten kötü şey. Alışkanlık olacaksa da böyle olsun ama, gülelim eğlenelim. Ortalama bir Türk erkeğinin her cümlesinin sonunda "Amına Koyim" olması gibi bir alışkanlık olmasındansa, böyle olsun. Eve çıktığım zaman ne yapacak annem çok merak ediyorum. Zaten geçen gün askerlik mevzusu açıldı öyle konuşurken."Ben birliğin kapısına kadar gelirim, sonra da oradan ayrılamam ki." dedi. Ne diyeceğimi bilemedim. Kaldım öyle put gibi. Tek bildiğim askere gidişim sessiz sedasız olacak. Muhtemelen kimsenin yolcu etmesini bile istemicem. Off duygulandım amk. Ayrıca askerlik demişken, 12 yıllık arkadaşım, kardeşim, grubumun klavyecisi Cem'i askere yolladık. 6 ay sonra aslanlar gibi gelecek inşallah. Off ya insanlar gülsün diye yazı yazıyorum, girdiğim konuya bak. Çıkıyorum bu konudan, içim daraldı resmen.
Cem'i böyle uğurladık işte :(
Kameraya bakarak cheese yerine Ceeem dedik. :( 

Babama gelirsek, onda çok fazla klişe yok ama, bi olay hatırlıyorum. Oldukça absürt. İzin alma dönemini kapattık da, yine de bi yere gidecekken söylüyorum falan. Efenim şöyle gelişti diyalog:

-Baba yarın hani cumartesi ya, akşam dışarı çıkıcaz. Taksim'e gidicez.
-Eeeee? Gidin tamam ben ne yapayım?
-Ya hani cumartesi falan, geç gelirim ben ondan şey ettim.
-Geç derken?
-Geç işte ya, sabaha doğru falan.
-Yok öyle geç, 04:30'da evdesin!
-04:30 mu?
-Evet, o saat 5 olmayacak! 
-Peki madem.
Gece 04:30'da evdesin derken babam böyle oluyor işte. Sahte bi ciddiyet.

Arkadaş bu nasıl rezilliktir? Bu nasıl bir saçmalıktır? Hani öyle bi arada kalmışlık var ki, saçmalığa doğru yol almış. Hani olay şey; "Ulan artık karışmayayım o kadar çocuğa" ile "Yine de otoriteyi kaybetmemekte fayda var." düşüncelerinin harmanlanması gibi. Öyle olunca da böyle bir saçmalık çıkıyor. Geç gelemezsin ama mesela 04:29'da gelirsen geç sayılmaz. Yani diyor ki, tamam bak karışmıyom ama, sen de çok bokunu çıkarma. Bir de şöyle bir durum var ki, babam maksimum gece saat 02'de yatar. Kaçta geldiğimi asla bilemeyecek yani. Eve kaçta girdiğimi, çişe ne zaman gittiğimi evde bilen tek bir kişi var. ANANEM! Gözü açık uyuyor adeta. Sabah bir bir rapor veriyor neredeyse. Sen şu saatte mutfağa gittin, yine ne yedin kim bilir, sen şu saatte çişe kalktın ama kapıyı çok sert kapattın, sen şu saatte bunu yaptın, şunu içtin falan filan. Resmen evin içinde bir dedektifle yaşıyoruz.

Of ne biçim de konudan konuya atladım be. Ceylan gibi sektim, seke seke çaydan geçtim. Seher vakti bir güzele vurulamadım ama hala. Ahh Barış Abi, özledik be abi!

Bu arada bakanlığa bağlı resmi bir rehber olabilmem için 1 seneyi aşkın süredir beklediğim sınav açılıyor! 10 - 12 Ocak'ta! Ankara'da! Bekleyin beni turitstler, bekleyin beni yollar! Paralar, siz de bir kenarda bekleyin, sizle de sonra ilgilencem, şimdi paragöz gibi "Bekleyin beni paralar!" falan demeyeyim.

Bu kadar bence.
Öptüm.

Gelsin patateees, gelsin köfteler!

16 yorum:

  1. ahahahahahahaahaha sercan yaaa :D

    özlemişim be!

    çok güzel yazıydı ya ohh işte bu sonunda bloggera döndüğümü anladım. çünkü bloglar hep boştu ama burası şu an yine tamamen aynı eskisi gibi oh negzel :)

    yaa annene bayılıyom biliyosun her zaman şahane ama şu ilk örnek süpermiş ya :D

    fazla geç kalma sircin lütfen yani lüüüüt feeen.

    ya annanen benim annem işte. kadın dedektikf aynısı ya gece her yaptığım şeyi nası biliyor anlamıyorum.
    bence her evde öyle bi tane insan kesin var.

    ilerde kendi evimde o kişinin ben olmacayağı kesin yalnız. çnkü mis gibi uyurum ben hiç uğraşamam valla.

    he bi de evien çocuk fotosu cidden ısırmalık! o ne yaa.. çok tatlı!

    bi de ben hiçb, zaman çocuğuma karışmam demedim. çünkü karışırım efendim. bal gibi de karışırım.
    zaten ablam bana senin çocuğun yandı der hep ama napiyim daha olmayan çocuğumu bile merak ediyom ben ya hayatta dışarlara salamam valla :D eyvah! ahjsmdkhjsedf

    bi de yazıyı bağlayışlar çok güzel olmuş. ordan barış abimizden bile bahsetmişsin mesela bir cümleyle de olsa.

    vay rehber patates!

    sınav için şimdide başarılar ve iyi uykular.

    öptüm.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. "Ahahahah Sercan yaa" diye başlayan Mia yorumlarını özlemişim resmen!

      Çok sağol Mia'm! Yine yeni yeniden yorumun çooook mutlu etti!

      Uyku bu aralar güneş doğmadan uğramıyor bana ya :(

      Sil
  2. ''Of ne biçim de konudan konuya atladım be. Ceylan gibi sektim, seke seke çaydan geçtim. Seher vakti bir güzele vurulamadım ama hala. Ahh Barış Abi, özledik be abi!''
    Asıl konudan konuya sırıkla atlamak budur abi :D Yine samimi yine içten eline sağlık.

    Ya birde ben patlıcan falan mı olsam ya sebze arıyom kendime :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Valla atlama konusunda karşı koyamadığım bir yeteneğim var Uğurcum yapcak bir şey yok!

      Patlıcan mı, patlıcan neemiş be! Gerçi sanki patates çok farklı amk.

      Sebzeden yürüme olm, başka şeyler de olur. Bulursun sen kendine güzel bi isim! Koçum benim!

      Sil
  3. Pattizzimm yaptın gene yapıcağını. hiiç gülesim yokken gözlerim yaşlı bıraktın beni. durduramıyorum....... öncelikle babana koptummmmm <3 hele fotoğraftaki severus snape bakışlarına cidden sahipse koş git sebepsiz bağrına bas;))))) 4.29;)

    evden annenin rızasını almadan sakın ayrılma. zira kendisi buna hiç hazır değil:))))) aksi halde " Seher vakti vurulacağın güzel" için pek hayırlı olmicak ;)

    bi de ne hikmetse seni rüyamda gördüm:) "AMOK" getirdim" deyip, elinde koca bi çuvalla salonun ortasında duruyordun. Asabi suratın asık çok ciddiydin. O kelimeyi nerden uydurduğum hakkında bi fikrim yok:)))))))

    bi de o bebek evian tarihindeki en sevimli şey galiba. o şaşkın ördek bakışları ne öyle. tam ısırmalıkk.

    söyleyeceklerim bu kadar. daha sık yaz!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Daha sık yazmak için elimden geleni yapcam!

      Çok teşekkürler!

      Ama AMOK nedir allaaşkına ya :D

      Sil
    2. http://www.nedirnedemek.com/amok-nedir-amok-ne-demek oha eğer burda yazan doğruysa.... öhmmm iyi günleerrrr!

      ASDFGHJKLŞİ

      Sil
    3. AS:LFMASÇ:ÖMFAS O NEDİR YA! :D

      Sil
    4. Tepinme klavyede kırıcan:p hayatına renk kattım daha ne istiosun:p asdfgh daha orjinal tema içinde rüya gören varsa kapışalım...

      Sil
    5. Yok valla, daha önce kimsenin rüyasında salonun ortasına bir çuval ölüm tehdidi bırakmışlığım yok açsdfmaçsöfma.

      Sil
  4. Ya çok eglendim okurken, muhteşemdi desem abartmış olmam herhalde :D
    Annene bayıldım, geç kalmaaa :D Ananende müthişmiş evde bi dedektifle yaşamak fena sayılmaz bence hı :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Buna muhteşem diyorsan önceki yazılara falan göz atmanı öneririm Jennifer :)
      Ayrıca çoooook çooook teşekkür ederim! :)

      Sil
  5. Yorum sorunumu çözdüm, chromedan yorum atamıyormuşum!!!

    FAZLA GEÇ KALMADIM, değil miiii? :))

    Ben sana annemlerin olaylarını anlatim, başka bir şehirde okuyordum bildiğin üzere neyse ben anneme gecenin 3ünde eve de girsem haber veren bi'tip oldum ama hep, babama da aynı şekilde.. Neyse orda laf yemeyen ben, baba evinde laf yiyorum, "geç kalma." Çok acı değil mi?

    Düşünsene izinli gece dışarı çıkıyorsan, evden çıkarken "geç kalma.", izni niye alıyorsam? :D

    Sınavda bol şans!
    Parayı bulunca buraları boşlama ^.^
    Öptüm.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oh gözün aydın Pera'm!

      Yok yok, fazla geç kalmadın, merak etme :)

      Valla en az benim olaylar kadar acı :( Ne yapcaz bu ebeveynleri bilmiyorum...

      Teşekkürler Pera'm, buraları asla boşlamam!

      Öptüm!

      Sil
  6. ahahah ben de bi kere benzer bişey yaşamıştım babamla ahuah :D ama tabi benim "1" kere daha da görmedim sonra :D
    ve dedektif ananeni yirler ha!

    YanıtlaSil