Kasım 14, 2013

DÖVME YAPTIRMAK YA DA YAPTIRMAMAK

Selam.

Blogger aleminden tanıdığım muhteşem insan Hazel'le geçen çok fena geyiğe düştük. Hatta sonrasında içten içe değil, bildiğin dıştan dışa "Ula resmen blogluk konu çıktı." falan dedik. Şimdi bakalım blogluk konu çıkmış mı harbiden.

Mesela bak bu, çok ince çalışma.
Ama emin olabilirsin ki dövmeci kardeş,
Tuvalin dünyayı gezmeden önce seni dövecek asdfghjklşi
Dövme olayından bahsettik. Ne kadar güzel bir sanat olduğundan falan. Ben şahsi olarak yaptırmayı düşünmüyorum. Bir ömür boyu vücudumda taşımaya değecek bir şey yok çünkü. Bir de açık açık söylemek gerekirse korkuyom da, böyle iri yarı bi adam olsam da, resmen vücuduma defalarca iğne girmesini istemiyorum. İnançsal meselelerinde katkısı var tabi. Neyse burada konu ben değilim aslında. Dövme yaptırmış olan insanlar.

Hazel'in söylediği bir söz vardı. Kendisi de bir sanatçı olduğundan, olaya sanatçı perspektifinden bakmış olacak ki, "Düşünsene tuvalin dünyayı dolaşıyor." dedi. Ne kadar güzel bir şey bu! Şimdi bunlar işin edebi ve güzel kısımları. Gelelim dalga geçilecek, komik kısımlarına.

Mesela bana sorarsan, şunun hiç bir mantıklı
açıklaması olamaz. Bu nedir amk? 
Eskiden dövmeye çok saygı duyardım. Çünkü çok yaygın bir şey değildi. Belli kitleler yaptırırdı. Tahmin edersiniz işte, motorcular, metalciler falan filan. Ama abi artık önüne gelen yaptırıyor. Apaçiler falan filan böyle çılgın zamanlarında attıkları façaları kapattırmak için yaptırıyorlar. Yani bana sorarsanız şu anda hiç bir ehemmiyeti, hiç bir özelliği kalmadı. Tabi çok anlamlı bir dövme olmadığı takdirde. Bir de kalitesiz oluyor ki bazılarının dövmeleri, resmen adamın kolunda damar gibi gözüküyor. Böyle yeşilleşmiş artık, sanki kolundaki damarlar kalp şeklinde de içinde "Naciye" yazıyormuş gibi. Oha adamın damarına bak, adam harbiden Naciye'ye aşık olmalı diye düşünmeden edemiyorsun asfakdjgsl.

Şimdi arkadaş bir eleman var. Böyle bacağında, at kadar balık dövmesi var. Renkli menkli böyle, çok ince işçilik belli. Bacağının yarısını kaplıyor. Ama neden? Neden balık? Neden balık ulan? Balık burcu değilsin. Balık beslemiyorsun. Balık tutmayı sevmezsin. Balık yemeyi sevmezsin. Neden balık? Bu soruları ona da yöneltmiştim. Cevabı neydi biliyor musun? "Hacı arkadaş dövmeci, beleşe yaptı ya." Ya amına koyim, ne güzel işte beleş dövme şansı bulmuşsun, neden balık. Hayır burcunun sembolünü yaptır bari. Kova burcu olsan ve oraya böyle bildiğin mavi, 5 TL'lik leğen gibi olan plastik kova yaptırsam, daha anlamlı olacak. Neden balık dostum, neden balık! Bedavaymış. Bedava jigolo bulsak demek ki, töbeeest.

Mesela dövmenin dibi budur! Sevgili adı yazdırana kadar,
gerçek bir aşkı kazıtabilirsiniz kolunuza! 
Sevgilisinin adını yazdıranlar. Oyy canlarım beniiim, gelin sizden bir makas alayım, şapşikler sizi. Daha 2 hafta olmuş çıkalı, neyinize güvenerek yaptırıyorsunuz olm, içtiğiniz Ice Tea'lere mi güveniyorsunuz, o mum ışığında romantik romantik yediğiniz kıymalı, peynirli, ıspanaklı kır pidelerine mi güveniyorsunuz? Üstelik o kızın ya da çocuğun senin hayatında sonsuz olacağının bir kanıtı yok, senin hayatında kalıcı olacak olan yegane şey KIR PİDESİ! Yaptırsana bir kıymalı yumurtalı Kastamonu Pidesi dövmesi. Böyle dumanı tütsün üstünde falan aşlskfşal. Ya kedi canınızı sizin ben! 15-16 yaşındaki çocuklar, mesajlaşarak sevgili olduğu insanın adının baş harfini, yüzük parmağına yazdırıyor. Bi kere yaş sormadan onu yapan dövmecinin bi amına koyim başta ben. Onu geçtim, Ulan daha 15 yaşındasınız, paylaştığınız tek şey tüm sınıfların aynı anda olduğu matematik yazılısında kullandığınız silgi. Bi de hani yüzük parmağı falan :))):)9)):))):)):))9.): Hani helalimsin, evlencem seninle falan gibi. Şapşikler ya :))9)):))

Abi ben adını soyadını koluna yazdıran adam gördüm, siz daha neyin orijinalliğinden bahsediyorsunuz ya. Ve bak, eminim ki elemanın amacı "Adımla gurur duyuyorum, adımı bir ömür kolumda taşımak istiyorum." falan değil. La dingil adını zaten taşıyorsun üstünde. Bunun tek amacı görenlerin o çocuğu Facebook'ta aratması olsa gerekaçmfaçsöda. Teeaaaallam. Abi eskiden kızlara kur yapmak daha güzeldi ya. Böyle kendimizi fark ettirmek için götümüzü yırtardık. Şimdi millet nelerin derdine düşmüş...

Dinlediği grubun amblemini, logosunu falan yaptıranlara diyecek laf bulamıyorum. "Kolumda METALİKAYI taşımaktan çok guruluyum, ehe." diyor bi de. James'in de çok sikindeydi Harun koluna adımızı yazdırmış falan diye. Bir de şu barkod olayı var. Allah'ım aklıma hemen o karikatür geliyor ya! Hangisi mi, bu işte bak:
Olm çok komik lan. Dövmeci resmen adama inceden yağ tulumu demiş.
Hatta "Yürü yaağ tulumu." demiş. 

ONLY GOD CAN JUDGE ME! Buna değinmiyorum bile abi.

"Allah" yazdıranlar var ensesine falan. Tamam Allah'ı çok seviyor olabilirsin de, sen o dövmeyle tuvalete gireceksin, sevişeceksin falan. Çok fazla ironik.

Kızlar o kelebek dövmeleri nedir ya alksjfaklş. Neden kelebek canısı? Hazel'le bu konuda dalga geçerken, bu sefer ben çok efsane bir cümle söyledim kelebek dövmelerini eleştirmek amaçlı. Dedim ki, "Ömrü bir gün olan bir şeyi neden bir ömür koluna hapsedersin ki amk?" Tamam sonundaki "amk" cümlenin tüm havasını götürmüş olabilir ama tam olarak böyle dediydim. Hem öyle demeyin, "amk" candır!

Dövmeden bu kadar bahsetmişken, şimdiye kadar en beğendiğim dövmeyi de söyleyeyim tam olsun bari. Bir arkadaşımın kolunda "If I had this mind before..." yazıyor. O neeemiş ya diyecek kadar bile ingilizce bilmeyen varsa, diyor ki yani "Şimdiki aklım olsa..." Bence bu insanın her yaşında söyleyebileceği bir söz ve vücutta da çok güzel taşınır. Hikayesi olmayan dövme bana hiç güzel gelmiyor. Ama çoğu insanın dövmesinin bir hikayesi oluyor ya, hem de bir bakışta anlayamıyorsun falan, işte o insanları yerim.

Fazla büyük yapmadım ki,
bakarken gözleriniz şaşı olsun nihaha.
B..beybi.
Bir bu kadar dövmeden bahsetmişken Suicide Girls'e değinmeden geçeceğimi mi sandınız? Yoo dostum yooo. Neyse ben onlara gecenin ilerleyen saatlerinde bizzat değincem aşlskmfaçsödm. Öhöm. Onların dövmelerinin hikayesi olmasa da olurmuş sankim ya. Göze hitap etsin yeter.

Haydi öpüyorum herkesi. Yanağınıza bir adet böyle rujlu dudaklı öpücük dövmesi konduruyorum varsayın.




Patates mi çizdirsem acaba orama burama. Töbeeeest.

12 yorum:

  1. 8 refreshten sonra görebildim :)))) dövme derin mevzu. bi defa bağımlılık. yaptıran kesin 2'yi 3.yü yaptırıyor. Yıllar önce pati, kedi dövmelerine özenmiştim. Sonra aklıma yaşlanıp torunlarıma maskara olacağım günler geldi. Demezler mi "bizim nine gençken çılgın atıyormuş" diye:p asfghj hadi bundan vazgeçtik.

    bir illüstrasyon buldum. kime gösterdiysem fikre bayıldı ama onu da şu dünyada istediğim boyutta hakkıyla yapabilecek dövmeci sayısı az. bi gün amerikaya gidersem aklımda ;) hem de bok gibi olsa da anı olur fena mı:)))))

    Uzun zaman sonra şimdi düşündüm yaptıracak olsam neyi, hangi sözü sonsuza dek sabitlerdim vücuduma. hiç bir şey gelmedi aklıma. dediğin gibi "If I had this mind before..." dövmesi yaptırıp pişmanlıklarımı bedenime kazıyacak kadar mazoşist değilim:) unutmayı yeğlerim.

    son olarak "only Allah can judge me" Dövmesine sahip olanlara hsktr ordan demek istiyorum:p bkz: http://cheerportal.com/2013/08/only-god-can-judge-me/ asdgfhjklşi

    tenks for olll pattizim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahahahah mükemmel kapanış! Resmen yargılamış :D

      Valla söylediğim gibi, değecek bir şey varsa yaptırın kuzum.

      Az önce Facebook'tan yorum atmış bi arkadaş da, çok doğru bi şey demiş. "Artık dövmesi olmayanlar ayrıcalıklı oluyor." diye. Çok haklı bence.

      Sen istedikçe ben yazarım su canım ne demek, ama çok sık isteme :D

      Tenks for olll beyb !

      Sil
  2. Kesinlikle kişi için anlamı olan bir dövme yaptırılmalı.Yoksa çiçek, böcek, Naciye konusunda sonuna kadar katılıyorum sana.
    (Dövmenin dibi yorumun için yan masadan bir ayakta alkış)
    Ben üçüncü dövmeme karar verdim bile. Kesinlikle bir bağımlılık

    Not- Apaçi ya da Naciye değilim!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zaten apaçi ya da Naciye'nin burada işi ne yahu! Valla bağımlılık olduğu konusunda haklısın, bence de öyle!

      O değil de, üçüncü dövmene karar vermişsiin ama söylememişsiin! Üçüncüyü merak ettiğim kadar, ilk ikiyi de merak ettim bak şimdi!

      Sil
  3. Ben stüdyonun devrinden dolayı üzgünüm koluma hakan abinin ve senin dövmenizi yaptırcam abi. Sen koluma sığmazsan sırtım yada göbeğim emrinde ! :'( Fekat çok aşırı böyle güldüm yani okurken ellerine sağlık abi. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sen stüdyonun devrine üzülme, senin için yeni bi dönemin başlangıcı olacak. Benim beklediğim sınav açıldı, 10 Ocakta yapılacak. Sonrasında sınavı geçersem kokartı alıyorum sonunda ve asıl mesleğimi yapmaya başlıyorum. Stüdyoyu devralacak elemanlar derslere devam etmemi istedi. Ama kokartı alırsam derslere devam edemicem, dolayısıyla seni önercem hoca olarak.

      Sil
  4. pattis ya, kapanmayan yarama parmak bastın.
    ben çocukkene plaja gidince böyle dövmeli asi ablaları abileri görür vuhuuuu derdim.
    şimdi bakıyorum plajda dövmesi olmayan bi ben bi anam bi babam bi de bacım var.
    aga biz speşıl edişınız diyorum.
    ama bir dövme hayalim var ki off yani.
    çiz deseler çizemem anlat deseler anlatamam falan.
    ama yani yaptırır mıyım?
    sanmıyorum.
    sonuçta temiz aile kızı duruşum var benim benle muhattap olmayınca.
    kaynanaların gözdesi miragelıktan püüü kıza bak napmış denilen gelin adayına dönüşemem, bunu göze alamam.
    hepsi budur beybili.
    muck.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence bir gün dünyada dövmesizler olarak kalabiliriz Mirage :) İşte asıl o zaman sen gör Special Editionlığı :)

      Sil
  5. Senin yazılarını nasıl özlemişim ben biliyor musun?
    -Yoo

    Anlatim biraz, şöyle özlemişim pattesim
    vizelerden bıkan yetişkin arya, çalışmasını noktalamış, cuma akşamı gecenin bir körü eve geldiğinden "ben de özledim"i izleyememiş ve demişkiii, ulan yatmadan azcık gülim biraz da Pattes okuyim.

    Okudum. Şimdi yorumuma geçiyorum.. Hazırsın dimi? :)
    Atatürk dövmesi herkesin kolunda ben bundan bıktım, sevgili anneciğim izin verse zannediyorum 5 yıl önce sol omzuma yaptırırdım. Pati dövmesi istiyorum ayrıca, çünkü kedi köpek severim. Onu nereme yaptıracağıma karar veremedim ki zaten izin yok.

    Ayrıca arkadaşının dövmesi hakkaten orjinalmiş. Orjinal dövmelerde Ali İsmail Korkmaz'ı koluna yaptıran abi de bence kraldır.

    Bu kadar. Öptüm.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ya yerim yahu! Tatlı mısın nesin!

      Boşver ya, yaptırmayalım dövme, annemin deyimiyle "Bi şeyden de eksik kalalım."

      Sil
  6. k.atatürk dövmesinden yaptırmak istiyorum ama acı boyutu var bunun :D
    dini boyutu geç aman ya.. of aman en iyisi ben sadece kolyesini takmakla yetineyim.
    daha ilk ignede mekanı başına yıkarım adamın, sonra karakol falan ugraş dur.

    YanıtlaSil
  7. yaa ne güzel ifde etmişsin kendini.
    dövmeyle ilgili tam neler düşündüğünü anlamış oldyuuk böylece ve dövme eleştrilerin çok iyi.

    ya cidden only god judge me....

    ne biliyim bedava diye balık.

    ne biliy,m soyad, sevgili adı..

    ay korkunçlar!! :D

    ayrıca bence de dövmenin dibi atatürk imzası mesela çok güzel.

    bir de ek olarak geçen dün arkadaşım ya ben dövme yaptırmak istiyodum sorsam mı fiyatı filan dedi kıziş çıkışı dövme yaptırdı bi anda ve cesaretine hayran kaldım :D

    ayrıca ben herke syaptırıyor diye sevmeyenlerden değilim.

    ben dövmeye bayılıyorum ve en kısa sürede de yaptırıcam.
    ay heyecanlandım birden ihih :)

    YanıtlaSil