Ekim 19, 2013

MERCEDES'TEN METROBÜSE

Selamlar.

Nasılsınız canlar. Herkesin geçmiş bayramını kutlarım. Umarım herkesin cepleri güzel güzel dolmuştur. Gerçi artık at gibi olduk, harçlık beklememek lazım ama, insan yine de bekliyor işte. Gerçi bizimkiler resti çekti bana, bu bayram sondu falan gibisinden, Aralıkta sınavı geçip o kokartı alıp artık para kazanmaya başlamak zorundayım. Yoksa beni yakında bir cami önünde şapkamı açmış beklerken görebilirsiniz. Ama görürseniz öyle 10 kuruş falan atmayın, en azından 1 lira falan atın da bi işe yarasın. Eheheh şaka dememi bekliyorsunuz ama, şaka değil.

Şöyle bir durum var, dün Ercan, Mert ve ben Torium'a gittik. Ercü kendine şapka alacaktı. Mert de şöyle baharda giyebileceği ince bi ceket tarzı bir şey arıyordu. Girdik bir yere, Mert beğendi bir tane. Ben de beğendim, Ercan'da beğendi. Herkes bir şey beğendi ve öyle bir durum vardı ki, hani onlar alınacak, kaçarı yok yani. Fakat tablo neydi biliyor musunuz? Herkesin elinde telefon, herkes annesini arıyor, "Ya ben böyle bi şey gördüm, çok güzel, alsam mı acaba bunu, senin karta yürüsek/en azından bi 50 ateşlesen." falan tarzı konuşmalar yapıyor. Yani abi bu tablo komik bence. 22, 25, 27 yaşında 3 adam, hala böyle kafalarına estiği için 90-100 lira gömüp bir şeyler alamıyor kendilerine. Herkesin alabilecek durumu olsa bile, "Ulan yine de bi anneye sorayım, sonra zılgıtı yemeyelim boş yere." düşüncesi hakim. Sonra bu durumu dile getirdik, ağlanacak halimize güldük diyemem, ağlanacak bir durum yok. Taşak geçilecek halimize taşak geçtik gayet, bence çok yerinde bir karardı. Fakat iyi güldük. Kabul edelim güzel güldük. Siktir olup gidiyorum buradan.

**********
Şekil bu hacıt. 
VIP Turizm'de Mayıs 2010'da işe başladığımda ilk pozisyonum Transferman'di. Gelen turistlerin veya kafilelerin havaalanından otellere ya da otellerden havaalanına transferlerini yapıyordum. Zor olmamakla beraber keyifli bir işti. Bazen VIP transferler oluyor. Ensesi kalın, böyle daşşaklı turistler gelince onları son model Mercedes ya da Vito araçlarla taşıyorduk. E ama Vito da Mercedes demeyin, ağzınıza vururum. Biliyoz heralde. İşte o transferlerde çok acıklı anlar da yaşanıyordu. Şimdi takımı giymişsin, at gibi deri koltuğa kurulmuşsun fotoğraftaki gibi. Gidiyorsun alana, elinde sign board'ın, bekliyorsun dayıyı çıksın diye. Dayı çıkıyor, hoş geldiniz falan filan derken, güzel bahşiş için valize yardım etmeceler falan oluyor. Araca biniliyor, otele gidiliyor, valize tekrar yardım ediliyor falan. Check in yapılırken yardımcı olunuyor. Özel bir isteği var mı yok mu falan sorulduktan sonra, iyi günler ya da geceler, her neyse o dilenip güzel bahşişi kapıp araca dönülüyor. Buraya kadar her şey jilet. Ama araca bindikten sonra, o hava, o hava marjinallik, o burjuvazi nereye gidiyor? Çünkü arabaya binildiğindeki ilk sorulan şey "Can abi beni Mecidiyeköy metrobüs durağına atar mısın?" Oldu mu şimdi bu? Bir düşünün böyle yol kenarına bir Merco yanaşıyor, içinden takım elbiseli, uzun saçları arkadan toplanmış, düzgün bir topsakalı, favorileri olan, yanakları sinek kaydı bir adam iniyor. Metrobüsün merdivenlerini çıkıyor ve öğrenci akbilini çıkarıp metrobüse doğru yol alıyor -_- Abi bu ne boktan bir şeydir amk. Lanet olsun böyle kadere. Şaka la, ben isyan edecek adam mıyım? Öğrenci akbili süper bi şey olm, 1 liraya Avcılar'a gidiyom lan ötesi var mı? Hayatımdan memnunum ben. İşte bi de şu kokartı alsam, ah bi alsam!

**********

Müzisyenliğimden de haberdar olmalısınız. Bateristim evet, çaldığım bir kaç grup var, kayıt mayıt olaylarında yardırmaktayız şu aralar. Ama ben nasıl baterist oldum, neden bir enstrüman olarak bateriyi seçtim? İşte bunun altında uzuuuun mu uzun bir hikaye yatıyor. Boş boş gezerken arkadaşlara, olm bi şeyler yapsak falan filan diye düşündük. Haydi stüdyoya girelim, müzik yapmaya çalışalım dedik. Özeniyorduk çünkü öyle şeylere. Stüdyoya girdik ve hikaye burada başladı...

"Sen şişmansın davula geç." dediler, davula geçtim.

İşte böyle... Evet bu kadar hikayem. Tek sebebi bu asdfg.

Patates kızarmaya nasıl başladı merak ediyor musunuz? Soyulduktan sonra.

Evet.

14 yorum:

  1. sercan ya .d.d.d..
    offff of sukret ki metrobuse sahipsin olum! :( bizde o da yok biliyorsun. DORT LİRA basiyorum aksaraya gitmek icin. :( ogrenci akbiline kurbean ol senn! :P

    iyi bahsis ne ladar lan? merak ettim... :D

    ahahahah sen kilolusun davula gec nedir ya... .d
    lisedeyken ben de merakliydim ama bi denedim iki denedim.. i ih yok el kordinaayonu cok zor geldi ;(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Off 4 lira nedir ya, çok koyar be her gün her gün!

      İyi bahşişi şöyle anlatayım. Normalde bir grup taşırsan, kişi başı 1 dolar toplayıp verirler. 30 kişi varsa 30 dolar. Bazen düzleyip 50 dolar verirler. 50 dolar olunca iyi bahşiş oluyor. E bahsettiğim VIP transferlerde tek kişi taşıyorsun, normalde 1 dolar verse ses edemezsin. Ama adam çıkarıp 20 doları verince, bayağı bi karda olmuş oluyorsun. Bir de dönüş transferleri karlı oluyor. Adam burda geziyor ediyor falan, doğal olarak cebinde Türk Parası oluyor burada harcamak için. Ülkesine dönerken de kalan bütün TL'leri bahşiş olarak bırakabiliyor. Bu konuda maksimum 285 TL bahşiş almışlığım var, çok efsaneydi mesela o. Yani iyice açıklamış oldum sanırsam :D

      Davula merakı olmayan yoktur zaten ya, ama kabul edelim ki, zor, vallaha zor.

      Sil
  2. Mutsuzluğuma ilaç gibi geldi yazın valla bak.

    Iyiki varsın ve dilediğin gibi olsun her şey Pattes'im :)

    Ayrıca bir şey gereksizse anneye sorulur, ihtiyacın varsa anneme sorsam mı bile geçirilmez. Ben geçirmem :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay ilaç gibi geldiyse ne sevinirim ben, daha da mutlu olurum!

      Sağol Pera'm, sen de aynı şekilde :)

      Ya aslına bakarsan bi tek benim açımdan gereksizdi sanırım. Mert istiyordu zaten öyle bir şey uzun zamandır. Ercü Estonya'da okuyor, kışın sürekli sıfırın altında sıcaklık. -32'yi görmüşlükleri var falan. Onun aldığı da böyle at gibi, iki katlı bi paltoydu. Benimki biraz çarçur gibi oldu ama olsun çogüzel :D

      Bu kadar.
      Öptüm.

      Sil
  3. Yanıtlar
    1. Vayt İlker'im seni buralarda da mı göreceeğdik, bu kadar geç mi göreceeğdik :)

      Sil
  4. Üstad hepsini geçtim de maks 285 bahşiş iyi... Çooh iyi be abi :)
    "Aman evladım garıya gıza yedirme, aman" diyen biri de çıkarsa ooopp Jackpot! :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahah öyle valla abi, iyi para. Sonuçta resmen taş atıp da kolum yorulmuyor :)

      Sil
  5. Hayır bak o kadar yazıyı geçtim ben şu an hiç gözüm görmüyor! 285lira bahşiş ne lağğnn!!! :/

    YanıtlaSil
  6. Sen şişmansın davula geç :D hahahah :D gece gece güldüm yine yazınaaa hep yaz sen yaa vallahi bakk :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çoook teşekkürler Pembemavi, hep yazcam ben, valla bak :)

      Sil
  7. haha tek sebebi fazla kilolar mı :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Vallaha öyle, hiç böyle "Sen iyi ritim tutarsın, sende kulak var, davula yakışırsın, aslansın, kaplansın." tarzı yorumlar olmadı. Ben başta gitar çalmak istemiştim hatta, "sen şişmansın lan davul çal." dediler. Boynum bükük oturdum davula :)

      Sil