Ağustos 01, 2013

Gereken Cesaret


Yağmur yeni dindiğinden, sokaktaki bar masalarının üstündeki tenteler geri çekildi. Bulutların arkasından, zorla yeryüzüne vuran gün ışığı Buse'nin masmavi gözlerini aldı, gözlerini kısarak bakmaya devam etti Ali'ye. Ali de Buse'nin gözlerinin kısıldığını görünce dudaklarını çok az oynatacak kadar ufak bir tebessüm etti. Buse'de bir hareket yoktu, Ali'nin az önce söylediklerinin etkisindeydi hala. Nasıl olabilirdi böyle bir şey? Nasıl ayrılabilirlerdi? Üstelik hala severken. Bir an için Buse, kaşlarını çattı. O an, ilişkileri bitiren "Günümüz Sebepleri"nden nefret etti. Ali, "Konuşmayacak mısın?" dedi. "Söyleyecek bir şey bırakmadın ki, sen her şeye karar vermişsin." diye cevapladı Buse. O an imkanı olsa, Ali'nin suratının tam orta yerine önündeki 70'lik ve yarısı dolu olan bira bardağını geçirebilirdi. Ama yine de kıyamazdı, yapamazdı. Ali konuşmaya başladı: "Sen çok iyi, çok düzgün bir insansın. Mükemmel bir sevgilisin. İlişkimiz çok yolunda, hiçbir problem yok. Sadece bu kadar sorunsuz olması beni çok korkutuyor. Bu kadar sorunsuz giderken, her an bir sorun çıkabilecekmiş gibi korkuyorum. Bu da beni çıldırtıyor. Ben bu olayı bitirmek istiyorum." Buse duyduklarına inanamadı. Böyle bir sebep olabilir miydi? Gözünden akan tek damla yaş, gözündeki rimelin rengini alarak dudaklarına kadar süzüldü. Gözyaşı dudaklarında yayılırken, konuşmaya başladı. "İşte tam bir korkak erkek kaçışı. Sizi bu yüzden asla anlamayacağız. Bir çok kişinin düşlediği şeye sahip olmak neden sizi bu kadar korkutuyor? Ama biz size dersinizi veremiyoruz çünkü sizin dersten anladığınız sadece dayak yemek.Yalnız kalmaya mahkumsunuz, hepiniz korkaksınız. Tüm erkeklerin Allah belasını versin." dedi ve tam devam edecekken tam yanlarındaki masada oturan kel kafalı, kulak hizasından başlayıp çenesine doğru yoğunlaşan sakallı, bu havada kısa kollu t-shirt giyen iri yarı adam konuşmaya müdahale etti: "Neden şimdi tüm erkekleri gömüyorsun ki?" Buse şaşkınlıkla iri adama baktı ve "Siz de kendinizi bu duruma düşürmeyin o zaman." demesine kalmadan Ali lafa atıldı "Kardeşim sen ne karışıyorsun, sevgilimle aramda olan bir şey." dedi. Adam Ali'ye öyle bir bakış attı ki, "Allah'ın denyosu, deminden beri dinliyorum sizi, böyle sebepten kız mı bırakılır ulan dingil!" diye bağırdı ve ayağa kalktı. Ali ve Buse de ayağa kalktı. Ali cücük gibi boyuna bakmadan iri adam doğru hallenince, Buse aralarına girdi ama Buse'nin de boyu, iri adamın iri yumruğunun Ali'nin gözünde patlamasına engel olamadı. İri adam, Ali'nin gözüne "cuk" diye oturan yumruktan sonra, sırtı soyuk soyuk olan deri montunu, asılı durduğu sandalyeden aldı, sırtına geçirdi ve Buse'nin kulağına eğilerek bir şeyler söyledi. Buse önce şaşırdı, sonra gülümsedi. İri adam uzaklaşırken, Buse çantasından çıkarttığı ve o şaşkınlıkla birayla ıslattığı pamuğu Ali'nin gözüne bastırıyordu. Derken Ali, Buse'nin pamuğu bastıran elini tuttu, pamuğu gözünden çekti, Buse'nin gözlerinin içine baktı. "Seni seviyorum, lütfen beni affet." demesine kalmadan Buse Ali'nin ağzına doğru bir tokat attı, "Çok rica edicem, film-dizi klişelerine girme." Ali o an şaşkınlığını gizleyemedi. "Nasıl ya, olayı özür dilemeye getiricem, sen ağzıma vuruyorsun." dedi ve "Ağzına vurmam az bile." diye bir cevap aldı. Bir süre daha konuştular, sonra sarılarak kalkıp uzaklaştılar. Barışmış gibi bir halleri vardı. Olan, masalarındaki hiç dokunulmamış patates tabağına olmuştu. Patatesler boynu bükük kalmıştı...

Peki o iri adam ne demişti Buse'nin kulağına...

"Ben ona gereken cesareti verdim, şimdi top sende..."



Mr. Patates
Gururla sundu.

17 yorum:

  1. böyle hikayelerde ben her zaman kadın karaktere sinir olurdum normalde ama bu sefer tam tersi oldu.

    yahu şu ayrılma bahaneleri beni benden alıyor. hepimizin başına da geliyor zaten şu dialogların aynısı fakat sen az değilsin Mr. Patates..

    sen gereken cesareti ortaya at, ali bi an buse'yi tamamen kaybeder gibi olunca geri adım atsın, buse gözünün yaşına hiç acımasın derken onları sarmaş dolaş uzaklaştır. çok güzeldi çok çok!

    ayrılma şekillerini eleştiren enfes yazı.
    tam benlik olmuş konusu.
    heyecanla okudum ve ali ve buse'nin hikayesinin devamı olabilir bence. arada bir bahset bize onlar napıyorlar diye :)

    sonracıma patateslere kahkaha attım ya yine güldürmeyi başardın :D

    yazık o patateslere diyerek bay cesaret çiftin arkasından yeseydi patatesi< yemiştir belki.. :D bence mantıklı!

    büyük beklentiyle okuduğum yazı beni hiç de yanıltmadı.
    gece gece çok güzel geldi.
    ilişki adamı Mr. Patates :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahh Mia'm ben sana ne diyeyim!

      Genelde kadınlar oluyor evet, ama hep kadınlara gıcık olunuyor, bu kezde erkeğimiz Kezban olsun istedim.

      Orada özellikle belirttim "Günümüz Ayrılık Bahaneleri" diye. Kim bilir kimlerin başına gelmiştir böyle saçma bahaneler. Dilerim kimse bu bahanelerle ayrılık yaşamaya mecbur bırakılmaz.

      Patates'i muhtemelen başka masadan göndermişlerdir, ondan yenmemiştir o :P

      Arada bahsederim tabii ki, estikçe yazıyorum böyle şeyler de. Hep geyik hep geyik bünyeye zarar.

      Çok beklentiye girmemek lazımdı aslında ama, yanılmaman çok mutlu etti beni Mia'm.

      Bu kadar,
      Öptüm.

      Sil
  2. ahahah O PATATES KESİN BAŞKA MASADAN GELDİ ben sana söyliyim de bil yani...... :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hah işte ben de öyle tahmin etmiştim :D

      Sil
  3. Ulen o ne saçma ayrılık nedeni o.O Böyle bir şey başıma gelse ben üzülemem bile. Uzun bir süre şoku atlatamam ki. Adam aramız iyi diye beni terk ediyor... Boşuna demiyorlar deveyi diken insanı töbe töbeee

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen öyle Cessie! Çok haklısın. Belki hikaye gibi olduğu için kurmaca duruyor fakat bu yazdıklarımın bir kısmının, özellikle o senin takıldığın kısmının gerçekte yaşandığından şüphen olmasın :)

      Sil
  4. sorun yok korkuyorum diye ayrılan, bunu yediren var mı hakkaten? :S
    sorunsuzluk bir sorun tamam kabul, ama bahane mi olurmuş? olsa olsa saçmasapan kavga çıkarmanın bahanesi olur o kadar!
    (sorun yoksa sorun çıkarmakta üstüme yoktur da) :S alinin ağzına bi şamar da benden!
    böyle iri yarı kel eskimiş deri montlu ağbeyleri de pek seviyorum ya hiç bişey olmasa kaşlan gözlen müdahale ediyorlar ya müdahalelerine kurban :D
    ama ben buseye kızdım yahu bu adamdan bi cacık olmaz tırt.
    mirage pattisin gözlerinden öper!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Valla oluyor Mirage, yaşanmış olaydır diyorum bak, illa kimin yaşadığını söylettirme banaa :)

      Ali'ye şamar az bile, kafa atmak lazım!

      Teşekkürler Mirage,
      Pattis de Mirage'i öpeeer :)

      Sil
  5. Saçma ayrılık nedenleri var da bu kadar saçması da olabiliyor mu gerçekten ya :D
    çok tatlı bir hikayeydi dramatik başlayıp yine kendi üslubuna döndürdüğün bir yazıydı hehe çok sevdim :D ama Mia cığımızın dediği gibi devamı gelirse güzel olabilir :D

    ama kızı erkeği yok bunun ya. iki cinsin de içinde böyle dingiller, kırolar, apaçi ve kezbanlar var.

    Ben yan masada oturan, siyah gözlüklü bayan olsam ( misal oyleymişim .d ) direkt çaktırmadan patatesleri alırdım ^^ yazık. çöpe gitmesin. kuşa köpeğe veririm diye peçeteye sarardım. ehe.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Valla ağzına sağlık Hazel, resmen hikayeyi yazarkenki duygularımı dökmüşsün!

      Ayrıca işte bu! Patatesler ziyan olmasın, patatesleri korumak, korutmak benim vazifem!

      Uzuun uzuun iç açan yorumların için çoook teşekkür ederim!

      Sil
    2. hehe ne demek mistır pateytocuğum ^^

      Sil
  6. ayrıcaa, yeni profil fotoğrafın ve blogun bu hali daha çok hoşuma gitti. Çok daha sade iç açıcı ve güzel :) önceki elektirk mavisini ve siyahı da seviyordum ama biraz karmaşık geliyordu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaa uzun süre beyaz kullandım hep, sonra bi siyah yapayım dedim. Ama siyah da içimi kararttı bi noktadan sonra, sonra tekrar sadeliğe dönüş yaptım, fotoğraf da geçen seneden falan :)

      Sil
  7. Normalde düşündürmesi gerekiyor değil mi? Ama sen yazınca içimden gülmek geliyor.

    Bence adamın amacı da sırf o yumruğu atmak. Ne güzel geçirmiştir.

    O kız da o adam onu o şekilde bıraktıktan sonra yeniden kabul mü etti?! Biliyorum, yaparlar ama aklım almıyor. Kızlar çok garip.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kafalarda komik olarak şey edildiysem demek ki, üstüme yapışmış bi kere. Amaan üstüme yapışan komiklik olsun.

      Zaten sırf yumruk attırıcam diye oraya o tarifte birini koydum. Dominant olsun istedim biraz.

      Kızları anlayamayız valla, kabul eder, hiç belli olmaz.

      Sil
  8. Hikayenin sonunda o iri adam siz çıkacaksınız diye düşünmüştüm ama çıkmadı :) Güzel yazmışsınız :)

    YanıtlaSil