Ağustos 05, 2013

Ebemi S*keyim

Selamlar.

Eski sevgililerimden birinin "bencil" olduğumu iddia ederek benden ayrılmasından sonra, kendime bir çeki düzen vermeye karar vermiştim. Bencillik denen şeyi hayatımda, dördüncü, beşinci plana atmak için elimden geleni yaptım, başardım da. Fakat bunun sonucunda kendinden çok, başkalarının mutluluğunu düşünen bir insana dönüşüverdim. Bu beni rahatsız etti mi? Etmedi. Ama şunu fark ettim, ruhsal olarak değil belki ama, fiziksel olarak kendime yabancılaşmışım. Fiziksel bir yetersizliğimi bugün fark ettim.

Şimdi bilenler vardır, bilmeyenler de olabilir. Ben bir müzisyenim, bateri çalıyorum. 2004 yılından beri bu işin içindeyim, son 3 yıldır da özel ders veriyorum, yeni bateristler yetiştiriyorum. Bununla da gurur duyuyorum. Geçen sene mezun oldum ve resmi rehber olabilmek için 1 senedir bakanlığın bıkmadan usanmadan değiştirdiği ve yenilerini eklediği prosedürleri tamamlamaya çalışıyorum. Bu 1 senelik zaman diliminde de, müzikle uğraşabilmek adına, bir işe girmedim. Orta dereceli bi cafede garsonluk yapıp ayda 1000 TL'yi cebime koyabilirdim ama, yapmadım. Zevk aldığım şeyi yapmak istedim. 1 senedir geçimimi davul derslerinden kazandığım parayla sağlıyorum. Bazen derslerin duraksadığı oluyor ve o zamanlar çok komik rakamlar kazanarak kendime yettirmeye çalışıyorum. Senelerdir uğraştığımız müzik olayında, ektiğimiz tohumların meyve vermesine çok yaklaştık, sonrasında onları toplamak kalacak, lakin bir sıkıntı var ve ben bunun yeni yeni farkında varıyorum, canımı sıkan da bu.



Bateri çalarken iki kolu ve iki bacağı, çok aktif şekilde kullanmak durumundasınız. Kollar için, omuzdan, dirsekten ve bilekten güç alarak yapılan vuruş çeşitleri var. Ayaklar için de, dizden ve bilekten faydalanmak gerekiyor. Bir de eller için, stick control denen, tamamen parmakları kullanmaya yönelik bir yöntem var ve bu yöntem özellikle çok hızlı olan ve bir noktadan sonra bilekten yapmanın zor olacağı ritimlerde imdadınıza yetişiyor. Fakat bu parmakla kontrol olayında bir takım sıkıntılar yaşadım, hala da yaşamaya devam ediyorum. Sağ elim şiir gibi akıyor gidiyor, fakat sol elimle ne o kadar seri, ne o kadar güçlü, ne de o kadar kontrollü vuruşlar yapabiliyorum. İlk başlarda, "Solak değilim ya, ondandır." diye düşünmüştüm. Sol kolumu geliştirmek için çeşitli egzersizler yapmış olsam da, hiçbir gelişme kaydedemedim.

Geçenlerde, doğduğum zaman uzun bir süre sol kolumu hiç hareket ettirememiş olduğum geldi. Normal doğum olduğum için çıkışım biraz zorlu olmuş ve bu noktada ebem annemin karnına bastırarak çıkmamı kolaylaştırmaya çalışmış. Fakat fazla bastırmış olacak ki, sol kolum hasar görmüş ve bir süre hiçbir tepki yokmuş. Ebemi sikeyim.(Mecaz değil, gerçek.) Annem anlatıyor, "Kolunu kaldırıyorduk, pat düşüyordu." diyor. Belli bir süre sonra da kendiliğinden düzelmiş.

Bu olay aklıma geldikten sonra "Acaba?" dedim. Sağ ve sol kolumu karşılaştırmaya başladım ve derken bir şeyi fark ettim. Sağ kolumu avuç açacak şekilde açtığımda, düz halinden tam ters hale dönebiliyor, 180 derece kalıyor. Fakat sol kolumu tam olarak çeviremiyorum. 180 derece diye düşünürsek, 150'de kalıyor. Zorlarsam da, dirsek ve omzumun arasındaki kısım kasılıyor ve acıyor. Yani sol kolumda bir problem olduğu çok açık ve net. Bu yüzden gitar da çalamıyorum. Sol parmaklarım hiç hızlı değil çünkü. Sporda ağırlık çalıştığımda sol kolum çok daha çabuk kasılıyor ve ağrımaya başlıyor.

Bunu 23 yaşındayken fark etmek beni oldukça üzdü. Üstelik hayatımı bateri çalarak devam ettirmeyi arzulayan biri olarak, resmen sarsıldım. Şu saatten sonra yapılabilecek bir şey yok, çok da böyle sakat gibi düşünmeyin tabii ki, o kadar da ciddi bir sıkıntı yok ama, bunu bu kadar sene nasıl fark edemedim ben? Yani bunu şimdi fark etmek, Bilgisayar Mühendisi olan birisinin, "Ayy ben bilgisayar kullanamıyormuşum ki." demesi gibi bir şey oldu.

Ne yapsam, ne etsem bilemiyorum. Harbiden çok canımı sıktı. 1 aydır yazdığım yazılarda hep güldürebildim, bu sefer de bi darlayayım dedim.

Darlanmama ortak olduğunuz için teşekkür ederim.

Patates'i dalından kopardılar.

15 yorum:

  1. Hiç de darlamadın Sercan! "Bilgisayar Mühendisi olan birisinin, "Ayy ben bilgisayar kullanamıyormuşum ki." demesi gibi bir şey oldu." şurda yine güldürdün!

    Ama çok üzüldüm. Yani ne yapmak lazım, bir doktora falan git? Gitmişsindir herhalde? Gitmediysen git, fizik tedavi falan ne bileyim elbette bir hızlandırma yolu vardır, diye düşünmekteyim.

    Okumadan önce yazı başlığına bakıp "haha, bu ne ya?" diye girmiştim ama, o konuda gayet ciddi ve haklıymışsın bence :) bilinçsizlik işte...

    fizik tedavi falan soruştur derim!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ya davul çalarken yaşadığım ufak tefek sıkıntılar dışında bir zorluğu yok.
      Benim şimdiki olayım "Ayy sakatım ben." falandan çok, "Yuh bu yaşıma kadar nasıl fark etmemişim." deyip buna üzülmek oldu.
      Ama tabii ki doktora gideceğim.
      O ebeyi de bulacağım!

      Sil
  2. Merhaba:)
    ne güzel böyle bir yeteneğiniz var,tebrikler.

    YanıtlaSil
  3. Pattes'im seninle güler, seninle ağlarız sıkıntı değik yeterki sen iyi ol.

    Sol koluna da çok yüklenme,git ebeni bul :P

    YanıtlaSil
  4. Doktora git bir ogren bakalim, neymis ne degilmis. Belki fizik tedavi ile duzelir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gideceğim. Dediğim gibi çok büyük bir sıkıntı değil. Benim üzüldüğüm nokta, bu kadar sene nasıl fark etmemişim. Resmen çıldırdım ya, başka bedende mi, yaşıyormuşum bunca senedir diye. Ama kendimi de şöyle avutuyorum, fark edemediysem ne kadar önemli bir şey olabilir ki :)

      Sil
  5. Hakkaten yillarca nasil fark etmemisin :/ muhtemelen az kullaniyor olusuna falan verdin. Fizik tedavi onerilerine katiliyorum ve fakat su var senin bateri calman bence buyuk sans cunku o da bir fiziksel aktivite oldugu icin korelmeyi ya da ilerlemeyi durdurup cok daha iyi sonuc almani saglayacaktir fizik tedaviden. Bi de ben seni hic ciddi dusunemiyorum why so patates diyen adam ciddi olamaz. O ebe bu bloga gelecek!

    YanıtlaSil
  6. sirciiinn sen yine bu olayı bile parantez içinle omikli anlatmışsın. bir de iç döküşün bile titli yaaa..

    ayrıca 23 yaşına kadar farketmediğin şey o kadar da önemli değildir
    (biliyorum bu cümleden bıktın)

    ama doktora bi gitt! niye benim aklıma yorumları okuyana kadar doktor gelmesiyse.. :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sağol miaam :) OMİKLİyse sıkıntı yok :)

      bence de önemli değil ama ben yine de tatilden sonra bi gidicem doktora.

      :*

      Sil
  7. Sevgili Pateyto :(

    oncelikle ogretmenlik yapman kendini bu alanda gelistirmen inanilmaz guzel bir sey, bana canimdan cok sevdigim birini hatirlatiyorsun bu yonunle, o da gitar hocaligi yapiyor suan ve ozel ders vermenin , sabit bir gelirinin olmayisinin ne kadar sikintili olabilecegini cok iyi biliyorum, allah kolaylik versin kardescegizim ne diyeyim :( ama ne olursa olsun insanin sevdigi bir isinin olmasi ( en azindan sevdigi seyle baglantili bir isinin olmasi cok guzel.

    bir bateristin ayak ve kollarini birbirleriyle kordine bir sekilde kullanabilmesi acikcasi benim yapamadigim bisey :D lisede denediydim de bagetlerle butun her seye vurup bitiris seysi yapabilmenin disinda afedersin bi patates yapamamistim. Dedim az bucuk biseyler bileyim de gitarmis piyanoymus, ben sesimi gelistireyim muzik dunyasi adina :P herkesin bir alani var ve iyi oldugundan hicbir suphem yok

    su yasina kadar seni etkilememis cok fazla, yine de insan farkettiginde bir seyler kaybetmis gibi hissediyordur seni anlayabiliyorum :/ ama bence yok oyle bisey..sakin kafana takma bunu.. ve yorumlardan birinde birisi bateri calmanin cok faydali oldugunu soylemis kesinlikle katiliyorum. kolunu fazla zorlamadan kullanilan kas oranini arttirdikca gelistirebileceginden eminim :) daha dogrusu ay hoop so :))

    Ebe hanim da cahillik etmis harbiden. ben istesem de ebeme kufredemiyorum erkekmis cunku :( jadkajskfnf laf edelim derken gotten olmayalim seysi. ay yine uzattim yavrucegizim. Sakin uzulme e mi :( ayrica bi ara bi video falan yuklesen negzel olur :D merak ettim bateri calisini.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay Hazel, çok teşekkür ederim!

      Kesinlikle bateri hocalığı yapmak çok keyifli bir iş. Dediğin gibi, sevdiğin bir işi yapmak paha biçilemez. Parası umrumda değil, faturalarımı ödesin yeter şimdilik.

      Sesini çok yakında Bloggerlar Çalıyor3'te göreceğimize eminim!

      Ya çok etkili bir şey değil, kötürüm değilim en azından. Tatilden döndükten sonra bi doktora gideceğim yine de, sadece içimi rahatlatmak için.

      Ah o ebeyi bi bulsam! Neyse ki erkek değilmiş :D

      İstediğin video olsun ya,

      http://www.youtube.com/watch?v=lGiPFqt5k9s Lamb of God - Laid to Rest

      http://www.youtube.com/watch?v=ixwaEHQjiGE Lamb of God - Hourglass

      Sil