Temmuz 13, 2013

Organik Dondurma

Selam canlarım.


Sebebini bilmediğim bir şekilde çok neşeliyim. Nedendir bilinmez, böyle tuttuğumu öpesim geliyor. Aslına bakarsan okulu bitireli 1 sene olmuş ve hala kokartını alamamış bir rehber olarak ve 10 yıllık müzikle uğraşıp arpa boyu yol alamamış bir müzisyen olarak bunalımdan bunalıma koşmam lazım. Bir de havalar da sıcak, bunalım bunalıp yatağımda ölü bulunmam lazım belki de, ama nedense fazla pozitifim ve bence bu çok saçma.

Olay biraz garip. Çevremde gelecek planları yapıp da onları gerçekleştirip gerçekleştirememe konusunda stres yapan insanlar varken, ben B planım olmadığı için strese girmem gerekirken, strese giremiyorum amk. Üstelik ne olsa beğenirsin? A planım da yok. En son bir Z planım var, kafama sıkmak gibi. Ama diyorum ki, ulan o raddeye gelene kadar, L planımı uygularım ve limon satarım. Olmadı bakarsın ondan önce J planımı uygularım. J harfiyle başlayan hangi meslek olduğunu biliyorsun işte. Söyletme. Hayır jeolog değil, jinekolog da değil. Ayrıca zaten jinekolog nedir lan, bir insan 13. planı olarak doktor olur mu? Doktorluk 13. planda olur mu? O nasıl saçmalık.Öff, J harfiyle başlayıp da erkeklere kolay yoldan para sağlayan ne meslek var allaasen? Ay tamam söylüyorum, jigololuk. J planım da bu. Allah O planını görmeyi nasip etmesin inşallah. Gülme be, fesat mısın nesin.

İşte bu stresten oldukça uzak günlerde geçen akşam dedik ki, madem stressiziz, bir dondurma alalım. Çünkü bana göre sokakta yürürken o külah dondurmalardan top top alıp, yolda yürürken onu böyle saçma dil darbeleriyle ve zaman zaman ağzı balık gibi yaparak yemek tam anlamıyla bir rahatlık gösterisi. Madem dedik sülalemiz raad, alalım dedik, yalayak dedik.



Efendim yürüyoruz, baktık "Organik Dondurma" yazıyor. Dedik ki, "Ulan bari boğazımızdan bi tane organik bir şey geçsin." Ama öncelikli mantık hatasını kes. Organik diyorsun ama, ne kadar organik? Şimdi düşününce, "Oha lan organikmiş amına koyim, sağlıklı kesin, hadi yiyek." diyorsun belki. Ki biz öyle dedik. Tam öyle dememiş olabiliriz ama, ona yakın bir şeydi. Şimdi dondurma organik, eyvallah, ona sözüm yok. Yerken fark ettik organik olduğunu. Gerçek meyvelerden yapılmış falan filan. Ama meyveler organik mi amk? Muhtemelen değil. Yani şimdi hangi meyve hangi mevsimin bilmiyorum ve bu konu özürlü olduğum konulardan bir tanesi. Eylül ayında "Karpuz çıksa da yesek." demişliğim olduğundan bu konuda iddaalı değilim. Ama şöyle bir tezim var organik olmayan meyvelerle yapılmış organik dondurma için, mutlaka o meyvelerde bir ibnelik var. Şimdi tamam bazıları mevsim meyvesi. Ama orada mevsim meyvesi olmayanlar da vardı, çok eminim. Hatırlamıyorum çok ama, vardı yani. O yüzden organikmiş falan bi bırakın abicim bu işleri.

Sonra efendim, organik dondurmanı yapmışsın, ebyvallah. Ama o dondurmanın içinden meyvelerin çekirdeği çıkıyordu amk. Ben bu noktada senin organiklik mentaliteni sorgularım. Organik nedir Roma Dondurmacısı? Nedir? Dediğim gibi dondurma böyle rahat anlarda keyif almak için yenir ama sen bize çekirdek ayıklatıyorsun. Oldu mu şimdi bu? Karpuzlu dondurmanın içinden at gibi onlarca karpuz çekirdeği çıkıyor? İncirdi, böğürtlendi lafım yok, onların ayıklanmasını istemek bayağı bir hayınlık olur ama, karpız çekirdeği nedir amk! Allahtan adamlar "Vitamini kabuğunda." ilkesini benimsememişler. Karpuz kabuklu dondurma falan, çirkin olurdu ya. Bir de düşün şeftalili yapıyorlar kabuklarıyla falan. Ben elimle dokunamadığım şeyi bir de gidip yalayacam ha? Yok öyle. Şeftali yalamak da hiç hoş şeyler getirmez akla. Of ne pis adamım ben be. Pardon. Ama şeftalinin şekli de sanki şey gibi deği... Tamam tamam, sustum. Valla sustum. Hatta yazıyı bitiriyorum.

Bir sonraki yazıda "Anneannemin beni canki sanması" ile alakalı bir şeyler okuyacaksınız.
Öpücükler.

Patatesin de vitamini kabuğunda ama, pek dondurma olarak tercih etmeyiniz. Daha çok kızartma falan.

14 yorum:

  1. Ahahahaah ya son zamanlarda okudugum en guzel yaziydi. Cok eglendim okurkeen :)

    Ya bosver bence su anki rahatligin guzel. Bazilarini da kendini gereksiz bir strese sokuyor o daha sinir bozucu. Senin b planinin olmamasi daha cool.

    Ayrica kulah dondurma yemek harika bi sey! Ben memlekete gittim ya, her gun dondurma yedim yolda. Allaam bi guzel, bi lezzetli. Ama organiklisinden yemedim valla :)

    Ayrica patates dedin, kizartma dedin.

    Seni kizarmis dondurma olarak yesek mi? En guzeli :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sen de yazaydın da okuyaydık bi Mia :)

      Aynen cool olcam ben!

      Beni kızartsak ya harbiden :D Amasya'da yemiştim kızarmış dondurma, çok efsaneydi!

      Sil
  2. yazıyorum şu an ya ama memlekette o kadar şey yaşamışım ki afamda toparlayamadım ondan dikkatimi veremedim yazıya ama geceye kadar kesin yeni bi yazı yayinlicam merak etme :D

    ay kızarmış dondurmaya bayılıyorum ben <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. E hadi bekliyoruz o zaman Mia. Bizim projeden bahsetmeyi de unutmamışsındır bencee he :)

      Sil
  3. hahahah :D

    (YORUMUN SONUNU YAZDIKTAN SONRA UYARI: çok saçmaladım bayağı saçmalamışım he. okuma istersen,utandım. silemedim de )

    öncelikle plan sıralamasında hayatımın beni doğru noktalara taşıdığı bir sistemim var. okul olayını bir sene önce hallettiğimden dolayı içim rahattı. her şey aynen böyle güzel devam edecek sanıyordum, olmuyormuş. şimdi bir çok şey aklıma takılıyor ve hiçbirini doğru dürüst halledemedim daha. sürekli gelecek sene başlasın halledicem modunda ilerliyorum. ( dövmecide çalışacak mıyım adamla bi gidip konuşşsam? alanımda bir yerde mi çalışmalıyım bir ajansa bi girsem? yurda çıkacak mıyım bu kadar yok çekilmez? yurda çıkmam için para lazım çalışmaya başlamalıyım? dovmecide çalışacak mıy... diye bir döngünün içine giriyorum be patetes. )


    o yüzden koy g.tune beeeea.... :Ddd , demek istiyorum.
    (sen bana uyma ya )

    annemin "organık" fetişi var.
    bir şeyde organık yazıyorsa o onundur. o bizimdir, ailedendir o artık.
    sürekli gazetelerde sağlık sayfasını kesip buzdolabına mıktnatısla tutturmasıyla başladı her şey. yılda iki kez, eve abur cubur ve kola, gazoz girmesini engelleyerek devam etti. ( bir hafta sonra kola da giriyordu pizza da sipariş ediliyordu)

    kadın hep çabaladı ya.
    doğal diye enginarı çiğ yedik, organik diye pahalı pahalı ürünleri kakaladılar bize, kandırdılar annemi :/

    ne kadar organik olsa da tamamen organık olması imkansız artık şu zamanda. çok doğru değinmişsin :/


    bu arada, yıllardır hep aynı şey oluyor. ben blogunu takipte kalmaya devam ediyorum ama blogger a bir süredir gerekli önemi gösteremediğimden ara ara gelip yorum yapıyorum sana. hani seni uzun zamandır tanıyorum ama senin için bir yabancıyım :D

    dört senelik blog hayatım boyunca sanırım ilk blogum hariç diğerleri hep kısa kısa sürdü. bu son bloguma devam edeceğim gibi gözüküyor :D

    ne çok yazdım ya.
    kusura bakma.
    dur başa bi uyarı koyayaım :D




    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Valla ne güzel yorum olmuş ki o! Okumalara doyamadım resmen! Resmen böyle bi blog yazısı tadındaydı :)

      Anneleri üzmeyelim ya. Eve kola sokma diyorsa, dışarda içelim. Ben öyle yapıyorum en azından :D

      Beni uzun zamandır tanıyorsun ama benim için bir yabancısın. Ayy en sevmediğim şey :D Yabancı olmaa ben de seni tanıyayım!

      Sil
    2. hahah :D sevdiysen problem yook.

      valla annem bir süredir evde yok o yüzden babam evi nutellalar, kolalar abur cuburlarla doldurmuş vaziyette. bize nasıl yaranacağını şaşırdı garibim.

      ehehe valla bloga artık çok nadiren yazan bir insan olsam da özetlemek gerekirse, balık burcu,mimar sinan güzel sanatlarda okuyan, adı Hazal olan, biraz saftirik bir insanım :D

      Aradaki boşlukları da zamanla öğrenir kapatırız.

      Bolu'da patates e patetes deniyor ya la. öyle yazıyorlar.

      Sil
    3. O zaman sadece şimdilik çooook memnun oldum Hazal :)

      Sil
  4. sayfamı takip eder misiniz ?

    http://uydurukgunluk.blogspot.com :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yok canım, istek üzerine takip yapmıyorum. Bir gün bir yazına rasgelir ve seversem, o zaman sen demeden takip ederim zaten.

      Sil
  5. Sokakta dondurma yemeeek, sülale rahatlığıysa eğer. Benim de yazlıkta sülalem rahat :D

    Onun dışında organik morganik bilmem ama kağıt helvadaki dondurma bence dünyanın en güzel dondurması :D

    afiyet olsun.

    ha bu arada ablası hamile olan biri olarak yaklaşık 1 aydır mandalina diye sayıklaya sayıklaya ölecek kız. bebişim de mandalina lekesi oluşmasa bari :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayy o zaman kesin mandalina mevsimi değil di mi şu an :D

      Sil
    2. Değil ve sürekli mandalina istiyor.
      HİÇ NORMAL DEĞİL.
      Sonra arayıp diyor ki; schweppes mandalinalı içtim daha iyiyim:D

      Sil
    3. Uludağ Mandalinata'yı tavsiye ederim :D

      Sil