Temmuz 29, 2013

Hayat Üniversitesi

Selamlar canlar.

Geçtiğimiz günlerde bir Iron Maiden konserini geride bıraktık. Böyle çok sembol olmuş bir çok grubu sevemediğim gibi, Iron Maiden'ı da bi türlü sevemedim. Haliyle de konsere gitmedim. Konsere gitmememe sadece Anthrax olduğu için üzüldüm. O adamları dinlemek isterdim açıkçası. Neyse ocakta Iced Earth var, orada ruhumuzu teslim edicez inşallah. Iron Maiden konserinin 1,5 saat sürmesi bana çok büyük bir rezillikmiş gibi geldi. Yani sen Iron Maiden'sın abi, 2 saat falan bi çalaydın en azından. 2011 Ocak ayında Pain of Salvation konserine gitmiştik, adamlar 3 saat çalmışlardı. Pain of Salvation dediğim de ilk albümünü 97'de çıkarmış bir grup yani çok da eski sayılmazlar. Fakat her şeyi bir kenara bırakın, konser ortamını çok özledim. Ocak'a kadar beklemeyebilirim. Olursa güzel konser yapıştırıcaz artık!

*******

Üniversite sonuçları açıklandı. ÖSYM yerleştirdi. Fakat şunu fark ettim ki, çevremde üniversiteye giren ne kadar az kişi kalmış. Büyüyor muyuz, yaşlanıyor muyuz ne oluyor amk? Sadece 3-5 kişiyle konuştum nereyi kazandın, kazanmadıysan da üzülme falan diye. Tabi şimdi mizah dolu bir ülkede yaşadığımız için, yerleştirme sonuçları açıklandıktan sonra, çok geyikler falan döndü. Ama şimdi abi, bir düşün, bir otur, bir ölç, tart şu işi; sen YERLEŞTİRME sonuçları dersen, tabii ki millet bunu geyiğini yapacak. Şöyle bir olay da var gibi sanki, nereyi kazandığını "Bok Üniversitesi, Sidik Fakültesi %3.4 Burslu :9:):)):):)" şeklinde yazmayınca, sanki üniversite seni kabul etmeyecekmiş gibi herkes laps laaaps laaaps yazıyor. Zamanında biz de yazdık. Yani, yazdık galiba, yazmış mıydım lan, hatırlamıyom da hiç. Ama yazmışımdır muhtemelen.

Hadi şimdi hepsini bir kenara bırak, çocuklar kazanmış da yazmışlar, mutlular, gururlular, paylaşmak istiyorlar. Gidip de hiçbir şey diyemezsin. Peki kazanamayan denyoların, bak kazanamayanların değil, hem kazanamayan, hem de denyo olanların, sağa sola "hAyAt üNiVeRsiTesi x))" yazması olayı nedir abi? Hayat üniversitesinin puanları bu kadar düşük olamaz abi, sen ne yapıyorsun, bir dur bakalım orada. Sen daha barajı geçememişsin. Hayır yani, bir de bu hayat üniversitesinde kimse kimseye burs vermiyor arkadaşım.

Bir de şimdi siz okurlarımdan bir şey istiyorum. Okuduğu okul için  diyen bir adam düşünün. Düşünün, iyice düşünün. Onun şeklini şemalini nasıl hayal ettiniz aklınızda? Lütfen yorumlarda belirtin. Ben şöyle bir şey hayal ediyorum:

"Kirli sakallı, kısacık saçlı, bir elinde sigaralı, diğer elinde tesbihli, kolları faça izi dolu, faça izlerinin bazıları, 50 liralık dövmelerle kapatılmaya çalışılmış, ama façalar dövmeyi kapatmış, üstelik dövme yeşil olmuş artık, kıyafet desen sadece örtünmek için giyilmediği çok belli, ayy tişört pembe mi, pembe mi o?!" Ben daha fazla hayal edemeyeceğim sanırım.

Kafamız kıyak,
İçimiz bayat.
Üniversitemiz hayat,
Sülalemiz raad. 
Aslında beni daha çok sinirlendiren bu insanların, hani okumamış, erken yaşta çalışmaya başlamış insanların, okuyan insanları küçük görmesi. Kimseyi eleştirmiyorum ya da küçük görmüyorum burada. Ama adam liseyi bitirmiş girmiş işe, çalışmaya başlamış. Biz o sırada yok hazırlık, yok üniversitesi, yok yüksek lisansı falan filan derken 6-7 yıl geçmiş aradan. Biz 6-7 yıl okumuşuz, adam o kadar süre çalışmış, arabasını almış, iyi kötü bir eve sokmuş başını. Sonra bizi küçük görüyor. "Okuyacağına çalışsaydın, şimdi 25 yaşında tavşan gibi kalmazdın ortada." diyor.  Bir bakıma haklı, bir bakıma değil. Haklı olduğu nokta, nasıl olsa üniversite bitirsek de işsiz kalacağız, oradan biraz hak veririm. Ama işte Hayat Üniversitesi'nde genel kültür dersi yok, sosyal hayat dersi yok... Orada evden işe dersi var, işten eve dersi var. Pazar günü akşama kadar uyuma, gece kahveye gitme dersi var. Hayat üniversitesi böyle bir şey, övünülecek hiçbir tarafı yok. Olmamalı da.

Hiç komikli bir yazı olmadı bence bu, biraz iç dökmeli gibi oldu. O yüzden konuya Iron Maiden'la girmiştim, ne alakaysa, o tarz bir hatırlayla kapatayım, belki son anda o kahkahayı buluruz.

*******

Stüdyoda bateri dersi alan Şerif diye bir eleman vardı. Esenyurt'ta oturuyordu. İyi, hoş, saygılı bir çocuktu. Ama bariz doğuluydu. Konuşmasından ya da suratına baktığımızda bunu anlayabiliyorduk. Bir gün sorduk, Şerif sen ne dinliyorsun diye:

"VOLLA AOBİ BEN CAZ DİNLOORUM, BLUZZ DİNLORUUM, RAKIN ROL DİNLOORUM, CİVAN HACO DİNLOORUM, ŞİVAN PERVER DİNLOORUM, SEN CİVAN HACO'YU BİLİYORSUN? KÜRTÇE RAK ÇALIYORDİ."

Amma velakin, asıl olay bu değil. Bunu dedikten sonra gözü stüdyonun duvarındaki onlarca posterden biri olan Iron Maiden posterine takıldı ve bombayı patlattı.

"YAV HER YERDE GÖRÜYORUM ABİ, BU İRON MAYDEN İRANLI MI YAUV?"

Şerif'i teselli ettik sonra.
Allah'a şükür İranlıyız gardaş. 
Haa sakın "Allah'ın patatesine bak, kendi çok düzgün sanki de doğulu insanları eleştiriyor." diye düşünmeyin. Çünkü Mr. Patates de doğulu olduğu için, o tezinizi elinize veririm :):)):):):) Şaka şaka ne düşünürseniz düşünün, öperim.

Yauv bu Patates nereli? Pattistanlı mı? 

16 yorum:

  1. bu kadar da çabuk beklemiyordum yahu:)) ne ara döktürdün :))

    ayy o tişört pembe mi?? yok yok yanlış gördün pattis :)) bakayım , ayy vallaha pembe, pislik bee :P :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Döktürme gibi demeyelim de, yazdım işte acıcık :)

      Hem de toz pembe böyle, koyulu gibi. Pislikler bee! :)

      Sil
  2. ahahahahahahahahahaha sercan yaaa!!!!! :D :D :D

    süper bi iç dökme yazısı olmuş ama senin iç döküşün bile komik Mr. Patates..

    öncelikle 1 buçuk saat bana çok uzun geldi yetti de arttı gibi bak öyle hissetmedim :) neyse konser ortamını cidden çok özlemiştim! hemen ağustosu bekliyorum heyecanla :)

    sonracıma şu hAyAt üNiVeRsiTesi x)) ni çok iyi eleştirmişsin yahu o nasıl bir şey. ben ilk gördüğüm zamanlar anlam veremiyodum ya..

    senin şu foto altlarına yazdığın açıklamaları yerim :D

    bir de o 50 liralık dövmeler ve façanın dövmeleri kapatma kısmınd akahkaha attım :D

    şerif.. ah şerif..

    onun konuşmasını da öyle bir yazmışsın ki kulağımda canlandı sanki adamın sesi :D

    çik gizilli yiziydi! <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mia'm! Cansın!

      Ben o kadar gülmedim yazarken ama, artık böyle ciddili bi şey yazamıyorum sanırsam, yani üslup bi şekilde kayıyor komikliye doğru gibi.

      Belki de gitmedik diye 1 buçuk saat kısa gibi ama, gerçi bi maç süresi :P

      Allah kimseyi hAyAt üNiVeRsiTeSi'ne düşürmesin Mia'm.

      Foto açıklamalarım da anlık oluyor ama bazen şiir falan yazabiliyorum işte :D

      İmkanım olsaydı da o konuşmayı ses kaydı yapıp öyle buraya ekleseydim :D Çok güzel yapıyorum taklidini falan :D

      Çok güzel yorumdu! <3

      Sil
  3. Sen iç dökme olarak yazsan da yine bi şekilde güldürmeyi başarmışsın :)
    "hAyAt üNiVeRsiTesi x)) konusuna gelince sonuna kadar haklısın büyük ihtimalle ben de üniversiteyi bitirince işsiz kalıcam bir müddet ama şu 4 yılda öğrendiğim şeyleri ve edindiğim dostlukları hiçbir şeye değişmem.
    Her defasında yazılarını büyük beğeni ile okuyorum,hep yaz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim!

      İşte ben üniversitenin sadece okunulan bölümle alakalı şeyler öğreten bir yer olduğu düşüncesine karşıyım. Olay sadece dersler değil, bunu anlamayan o kadar insan var ki. Dostlukları kimse umursamıyor. Cebinde kalan son 50 liranın 40 lirasını o gün senden daha çok ihtiyacı olan dostuna vermenin hissiyatını da öğretiyor üniversite. Bu sadece bir örnek yani, daha neler neler..

      Yazılarımın büyük beğeniyle okunması beni çooook mutlu ediyor, çooook teşekkür ederim! :)

      Sil
  4. yazıyı okuyup da gamlanan bir ben varım galiba :S ben sokakta yürürken bahsi geçen gençlerden bir kısmına bakıyorum ve aklımda senaryo oluşuyor direkt; bu şimdi gidecek kendi gibi biriyle evlencek rahat bunlardan 2 tane daha doğacak, biz de o iş senin bu iş benim aman okul var derken kendi masrafımızı şartlarımızı düşünüp daha iyisi çocuğa olsun diyerek üreme noktasında sınıfta kalacaz. sonra sen neden yine sigaraya başladın :/

    kartal görünümlü şahin mirage bildirdi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biz içmeyelim de kim içsin Mirage! Kim içsin!

      Sil
  5. Bu sene final haftamda sık sık bana mesaj atan bir akraba. 2 yaş küçük benden.
    Lise bittikten sonra çalışmaya başladı falan vs.
    Neyse adam ha bire bir şeyler diyor ama tınlamıyorum. En son final haftamda zaten hani sıkılmışım. bitse de gezmelere gitsem diye bakıyorum. Bu bir küçümsedi benim çalıştığım dersi.o an üste dolup taştığım ansa demek ki ben tersledim attım.
    Sen kendin çalışmayı beceremeyip kazanamamışsın. Benim çalışıp emek emek kazandığım, geçmek için çalıştığım dersi küçümsüyorsun.
    Hayal dünyalarında ne var merak ediyorum.
    Geçmişti sinirim aklıma geldi yine bunu okuyunca.
    Zaten zırt pırt mesaj atıp duruyor.

    İyi geceler, hatta sabahlar efenim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mr. Patates jet yorum cevaplama servisi hizmetinizdedir efendim! :)

      Ama o resmen sabrını sınamış! Final haftasındaki insana bulaşılır mı! Ben final haftalarımda kız topuzu yapıyordum saçımı! Bi bunalım hırkası giymediğim kalmıştı :D

      Hayal dünyalarını ben de çok merak ediyorum valla ne yalan söyliyim.

      Çok teşekkürler, iyi geceler/sabahlar :)

      Sil
  6. Mr. Patates adınızı sevdim. Bloguma beklerim. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tabii ki zevkle :) Ben de buralarda daha çok görmek isterim :)

      Sil
  7. Bir dakika ya, bu alana tıklayana kadar aklımda yazacak bir şeyler vardı. Ama şimdi yazacaklarım gerçek bir yorum gibi gözükmüyor. Kaldım öyle. En iyisi paragraf paragraf...

    Hayatımda hep konser ortamını merak etmişimdir, ama konser olduğu zamanda "Benim ne işim var orada?!" deyip gitmedim. Bir ara sırf meraktan bileti alıp, girip çıkabilirim.

    İç dökme yazısı, doğrudur ama her kelimesinde güldüm. Hayat üniversitesi mevzusunda da, onları böyle kabul edeceğiz. Cümlemde bir dışlama felan yok, kabul edeceğiz işte. Her şeyi kafaya takarsak nasıl yaşayacağız ki?!

    Şeref'in sesi kulaklarımda can buldu. Ama nedense öyle insanlar sempatik olurlar, severim onları. Muhabbetleri de güzeldir, birazcık saftırlar ama olsun.

    YanıtlaSil
  8. Girip çıkmak için bilet alma bence, sevdiğin bir sanatçının ya da grubun konserine git, tadını çıkar :)

    Kabul ediyoruz zaten, benim yazdıklarım pasif serzeniş :) Gidip de adamları dövmüyoruz tabii ki :)

    Şerif aynı dediğin gibi sempatik ve sevimliydi. Ama asla küçümsemedik. Saftı ve muhabbeti güzeldi. Hala uğrar arada stüdyoya, çay ısmarlarım.

    YanıtlaSil
  9. Allah yazdırmasın onu be! :D Yeminle "hAyAt üNiVeRsiTesi x))" yazmadım ama "Seneye..." yazdım :D:A ahsfhafsh çok duygu sömürüsü oldu. Şöyle düşündüm "ehe ehe ehe!! şimdi tüm kazanamayanlar bu durumu beğenecek!!!" KİMSE BEĞENMEDİ :( Dedim ki bi ben mi kazanmamışım oğlum, bi ben mi yerleştirilmeyenim!! En son biri beğendi, yüzümde güller açtı. Ama o da kazananlardanmış, lanet.

    ahaha! Şerif'in aksanını nasıl yansıttın öyle ya, her kelimeye ayrı güldüm :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aksan bizim işimiz Anna!

      Üzülcek bir şey yok ya, herkes ilk seneden kazanamıyor, bir sen değilsin korkma! O durumu beğenmesi gereken milyonlar var! Elbet bir gün olacak :)

      Sil