Haziran 21, 2013

Sis Atma O.Ç.

Selam.

Uzun zaman sonra buradayım. Gezi olayları falan malum, uzak kaldık. Gezi olayları hakkında yazmayacağım. Yazabileceğim her şey, zaten şimdiye kadar yazıldı çizildi. Çok güzel dayanışma örnekleri gördük falan, efsane oldu. Komik oldu bir de, en önemlisi bu. O duvar yazıları falan, tam bizim nesil işler. İçim kıpır kıpır oldu. Yakın gelecekte biber gazı karaborsaya düşer, biz de gizli gizli el altından falan almaya çalışırız, demedi demeyin.

Son olarak, bu yazılıp çizilenlerden en çok hoşuma gideni paylaşarak bu konuyu bitireceğim :

30 yıl sonra...

-Baba, 31 Mayıs direnişi neden başarısız oldu?
-Gülmekten yapamadık ki amk...

**********

Benim asıl takıldığım konu, başbakanın dünkü İngilizce mevzusu. White Sea nedir abi? Hiç mi duymadın daha önce? Koskoca ülkeyi yönetiyorsun, hiç mi merak edip bakmadın bi? Senelerdir ayakkabı imalatı yapan, elleri boyadan simsiyah olan, doğru düzgün tatil yüzü görmeyen babam bile, "Baba ben dışarı çıkıyorum, geç gelirim, kaçta olur bilmiyorum." dediğimde, bana "Bari bir estimated time söyle, ona göre yatalım." falan diyor.

Bu olay bizleri haklı çıkardı. Bizler derken, çapulcu, ayyaş, seç beğen kullan işte. Hani söyleniyor ya, dil bilmeyen, hapis yatmış adam, gelmiş üniversite mezun ya da öğrencilerine çapulcu diyor falan diye, işte burada bizi haklı çıkarıyor. Durmadan haklı çıkarıyor hem de. Hee ama okuması iyi, gözleri de iyi görüyor. Mitinglerde benim gözüm o cam ekranlardaki yazıları seçmez valla ne yalan söyleyeyim. Gözlüğüm olursa çok efsane konuşurum ama, o ayrı.

Neyse efendim, ben okurlarıma ileri ingilizce konusunda yardımcı olmak, ülkemizdeki şehir isimlerini ingilizceye çevirdim. Faydasını göreceğinizden eminim. Akdeniz, White Sea ise, bakalım şehirler ne oluyormuş...

Ordu = Army Balıkesir = Fish Captive Çanakkale = Pot Castle İzmit = Trace Mythos Diyarbakır = Realm Copper Kırklareli = Fourties' Hand
Uşak = Servant
Kırıkkale = Broken Castle Ağrı = Pain Niğde = Say "Niğ" Tokat = Slap Bingöl = Thousand Lake Eskişehir = Old City
Amasya = Pussy Asia Bayburt = Mr. Burt Aksaray = White Castle Muğla = With Muğ Tekirdağ = Tabby Mountain Batman = Batman
Amasya'da çok eğlendim ne yalan söyleyim.
Haydi selametle.

OUOKL! 

Ouokl derken, Patates manasında.


17 yorum:

  1. Cok iyi ya.d.d tespitler mukemmel.dd.
    Gulsahh

    YanıtlaSil
  2. Bu çeviriler bi harika dostum. Amasya favorim! :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eyvallah dostum, benim favorim de kesinlikle Amasya! :)

      Sil
  3. Yanıtlar
    1. Valla aklıma getirdin şimdi, 1 saat de ben gülerim çok rahat :D

      Sil
  4. ahahaahaJASGHSDHDSD sercan yaa! :D

    harika bi yazı olmuş! zaten başlık efsane. bir de benim de en çok güldüğüm dialog yazıda örnek verdiğin dialog!
    çok komik o ya. ama senin şehir isimleri daha komik olmuş! :D
    evde sesli sesli okudum az önce. hepimiz yerlerdeyiz.

    Niğde şahaneydi :D hayalgücüne sağlık arkadaşıııımmmm :D amasya.. hmm seni seni :D

    kırıkkale, ağrı, bayburt.. hepsi efsane.

    bunla ilgili benim arkadaş şöyle bi ileti yazmıştı artık bi yerden aldı bilmiyorum ama dur yaziyim.

    "abah paperhouse'daki evimde uyanıp oradan cradlestone'a geçip kadivillage'da işe başladım,gece ise ancestor city de kalacağım,aslen Whitesea'liyim ama..."

    (seninkiler kadar güzel olmasa da bu da iyi ama di mi)

    hadi OUOKL!

    YanıtlaSil
  5. "sabah" olucaktı. düzeltiyim. (yoruma edit yaptım, bu bir ilk!) :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de düşünüyordum "abah" ne ola ki acaba diye :P Şaka tabii ki, uzun uzun yorum yazan ellerin dert görmesin Mia :) İlk editin Mr. Patates'te olduğu için de ayrı mutluluk duydum.

      Arkadaşının yazdığı iletiye gelecek olursak; ASÖMDASÇÖMDAÇÖSDA:ÇS Çok komik amk :D Balkonda attığım şu kahkahalardan kaç kişi uyandı, ne kadar küfür yedim Allah bilir asö.çmdçaösd

      Tekrardan ellerin dert görmesin,

      OUOKL!

      Sil
  6. Say Niğ haha :) Niğ de diyemez onlar İnceoğlu bile diyemiyorlar işin içine Ğ girince olay karışıyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Niiıı gibi bir şey deseler bile yeter :)

      Sil
  7. Gece gece iyi geldi yahu :D

    ağrı: pain :D:D:D

    (başım ağrıyo, algıca seçicilik bu olsa gerek :D)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben onları yazarken, doğrultmaya çalışırken gülmekten ağladım ya resmen :)

      Sil
  8. algıda yazabilseymişim iyiymiş :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Algıda deyince de aklıma Algida geldi, haliyle dondurma istedim şu an :D

      Sil
    2. NARLI MAGNUM OLSA DA YESEK ^.^

      Sil
    3. Narlı neemiş ya, MAGNUM BLACK olsa da laaaaps diye ısırsak :D

      Sil