Nisan 29, 2013

Teşekkür Ederim

Bak, her dilde kolay.
Selam.

Hepimiz insanız değil mi? Yani şekil itibariyle öyle. Hani böyle aa insan lan bu falan filan gibi. Peki insan görünümlü olan, özünde başka türlü olan tipleri ne yapalım? Ne yapacaz ya da?

İyi bir insan olmak bu kadar zor olmamalı ya. Ufak tefek bazı sözler, bazı tavırlar sizi iyi bir insan yapacağı gibi, sizlere hiçbir şey kaybettirmez.

Sabah bakkala mı gittin mesela, gazete alacaksın, ekmek alacaksın ya da sigaranı alacaksın oradan işe gideceksin. Bakkala girdiğinde bir "Günaydın" sana hiçbir şey kaybettirmez. Dilin aşınmaz. "Bir tane Camel" yerine, "Bir Camel alabilir miyim/rica edeyim." dediğinde karizman çizilmeyecek. Tersine olumlu enerji yaymış olacaksın. Geçenlerde bir arkadaşımla girdim bakkala, bir şey aldım, parasını ödedim, para üstüne aldım. "Teşekkür ederim, kolay gelsin." diyerekten çıktım bakkaldan. Arkadaşım, "Niye teşekkür ettin ki lan?" dedi.  Şaşırdım tabi haliyle. "Niye ki olm, nolcak?" dedim. "Abi parasını ödeyerek karşılığını alıyorsun, ne gerek var ki teşekkür etmene. Yani beleş verse tamam et ama, parasını verip karşılığını aldığın bi şey için neden teşekkür edesin ki yani?" dedi. Ciddi anlamda şok oldum yani. Yani bi teşekkür alt tarafı, teşekkür etmek için illa karşılıksız bir şey mi yapılması gerekiyor. Böyle bir zihniyet olabilir mi arkadaş? Teşekkür etmenin kuralı mı olurmuş, lütfen ya.

Metrobüste mesela. Avcılar'da oturduğum için, son durakta iniyorum, haliyle herkes inmiş oluyor metrobüsten. Kaptan da ileriden dönüyor yeni sefere başlamak için. Eğer ön kapıdan iniyorsam mutlaka inerken "Kolay gelsin kaptan." diyorum. Neden diyorum, onu da bilmiyorum, ağız alışkanlığı artık çünkü. Bunu demek bana hiçbir şey kaybettirmiyor. Ama kaptanla empati kurduğum zaman, çok hoşuma gidiyor. Düşünsene bir günde binlerce adamı taşıyorsun, biri bile teşekkür etmiyor ya da bir kolay gelsin falan demiyor. Ne kadar kötü bir şey lan bu? Ben grubumla sahne aldığımda, sahne bitişinde 1 kişi bile alkışlamazsa çok kötü hissederim. Ama tabii ki önceki paragraftaki arkadaşım burada olsa eminim ki "Olm adamın işi o, o iş için para kazanıyor. Ne gerek var teşekküre?" gibisinden bir şey söyleyecektir. Bu vesileyle ona da küfürlerimi yolluyorum içimden içimden.

Birine ters bir şey söylediğin zaman hemen tepki verebilir. Tepkiden kastım, üzülebilir, suratı asılabilir falan. Özür dilemek seni yerin dibine sokmaz mesela. Yani abi dediğim o ki, bunlar zor şeyler değil. Sizi hiç tanımayan birinin gözünde, öküz olmaktansa, kibar, saygılı biri olmak daha tercih edilebilir bir şey değil mi? Bence öyle.

Bilmiş bilmiş konuştum yine bidibidi. Bilinmeyen şeyler değil bunlar ama, valla samimi hislerim. Şu kafaları, şu mentaliteleri bir değiştirelim ya.

Patates'e beni ben yaptığı için teşekkür ederim.

8 yorum:

  1. Katılıyor ve ekliyorum, adam parasıyla hizmet veriyor bile olsa o hizmeti vermeye gönüllü olmuş ve o hizmeti sana sunuyor, edeceksin tabi teşekkür! İtalyanlar bu işi şöyle çözmüş: http://25.media.tumblr.com/4cdaf7e13f341e2e17b3e2ca282b3734/tumblr_mffeeqHxoi1rpw7o8o1_1280.jpg

    Bi' kahve: 3€
    Bi' kahve lütfen: 2€
    Merhaba, bir kahve alabilir miyim lütfen: 1€

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen üstad. Zaten yazarken, o fotoğraf hiç gitmedi gözümün önünden :)

      Sil
  2. Özür dilemek ve teşekkür etmek insanın egolarından arındığını gösteriyor bence. Benim de çok dikkat ettiğim bi konu bu. Kimse kimseden üstün değil, kimsenin kölesi de değil. Para veriyor oluşumuz o insanı yok sayacağımız anlamına gelmez.
    Sonuç olarak ego kötüdür :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ego iyidir aslında. Ama sürekli törpülemek lazım egoyu. Tavan yapmasını bırak, orta seviyelere ulaşmasını bile engellemek lazım.

      Sil
  3. Artık beni görmemezlikten gelme Sercan, lütfen. Benim ol artık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. He canım, tamam olur. Hemen senin olayım.

      Sil
  4. 201. kisi olarak geldim bloguna. Gelmisken bir selam edeyim dedim :)
    Bu arada bir Fransiz kasabasinda yasiyorum ve burada hala sokakta birbirini goren yabancilar Bonjour lasmakta.
    Selamlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İşte tam olarak bahsettiğim bu. Keşke bizde de öyle bir olgunluk olsa. Ayrıca 201. kişi olarak hoşgeldin, sefalar getirdin. Selam etmekle kalma, buralarda hep görmek isterim =)

      Sil