Eylül 10, 2012

Ruh İkizi

Salam.

Salam derken, Selam manâsında. Azerîcem çok iyidir. Ne kadar da çok şapkalı harf kullandım öyle. Çok seviyorum şapkalı harfleri. Daha edebî bir insanmış gibi gösteriyor. Ota boka kullanasım geliyor. Bôkâ. Yeter.

Şimdi böyle bazı şarkılarda olur ya, bir şekilde şarkı gider gider ve bir anda verilen bir esle, bambaşka dünyalara yelken açılır. İşte tam olarak onu yapacağım şimdi.

Tam olarak bu işte.
ES!


Ruh ikizi diye bir gerçek var. Fiziksel olarak farklı ama, ruhsal olarak kopyala yapıştır durumu. Her insanın mutlaka var ruh ikizi. Ama bu olayın sadece "ikiz" olmaktan ibaret olduğunu düşünmüyorum ben. Çünkü dünyada neredeyse 7.000.000.000 insan olduğunu düşünürsek, her insanın 8 - 10 tane ruhdaşı olabilir. Ruhdaş kelimesini de uydurdum şu an. Ama asıl mesele, o ruh ikizlerini bulmak değil mi? Ya da onların bir şekilde seni bulması. Çok zor bir durum bu. Acaba bu ruh ikizi hangi ilçede, hangi şehirde, hangi ülkede? Başka bir ülkede de olabilir bahsettiğimiz insan. İlla aynı dili konuşmaya gerek yok. İnsan olmanın getirisi olan ortak özellikler, din, dil ve ırk dinlemiyor biliyorsunuz. Bununla ilgili sanırsam Hangover Part II'dan bir alıntı yapabilirim. Kahramanlarımız Thailand'dayken buldukları bir uyuşturucu kuryesi maymun, toplu taşımayla seyahat ederken, Alan'ın bir keşişin çükünün yerine koyduğu şişeyi kemirmeye başlayınca herkes gülmekten kırılıyor. Bunun üzerine Alan diyor ki : "Bir maymunun bir penisi dişlemesi her dilde komiktir."  Şimdi bu lafın üzerine ben ne söyleyeyim? Kapak gibi laf.

İşte filmdeki o sahne. 

Bir çok insan malesef bu bahsettiğim ruhdaşını bulmadan ölüp gidiyor. Çünkü genelde öyle bir kaygı yok. 30 yaştan sonra herkeste tek bir kaygı oluyor : "Olm evde kaldım resmen, ilk bulduğuma basayım nikahı." İşte bu yüzden ruhdaş arama olayı yalan oluyor. Gerçi arasan ne olacak, bulabilecek misin? Umutsuz olmayın, bulunuyor be abi.

Olay bu değil tabii ki.
Mesela bu lanet olası teknoloji çağında, Facebook, Twitter falan gibi yerlerde karşınıza çıkabilir. İnternet aşkı diye bir durum vardı yakın geçmişe kadar. Bu durumu garipseyenler olduğu gibi, bu şekilde ekmek yiyen de çok insan oldu. Ama söyleyin bana, sosyalleşmenin bile kucaktaki laptopla olduğu bu zamanda, sokağa çıkıp ruhdaş aramak samanlıkta bulamadığın iğneye bir de iplik geçirmeye çalışmak gibi değil mi? Faydasız yani.

Peki bu ruhdaşla illa evlenmek mi lazım? Tabii ki de hayır. Yani neden evlenmek gereksin ki? Gayet arkadaşlık ederek de çok eğlenilebilir. Önemli olan onunla konuşurken değerli hissetmek ve hissettirmek. Ya da gülümsetebilmek ve gülümseyebilmek. Zaten önceki yazımı okuyanlar gülebilmek için nasıl bir motivasyon yarattığımı biliyorlar.

Fakat günümüzde mevcut başka bir durum daha var, biraz tatsız bir durum bu. Efenim bu duruma RUH ÖKÜZÜ diyebiliriz ki zaten yaygın olarak kullanılan bir terim. Bulduğunuz kişinin ruh ikizi mi yoksa ruh öküzü mü olduğunu ayırt etmek de gayet kolaydır. Arada ince bir çizgi falan yoktur yani. Muhteşem zeka oyunlarına ya da böyle planlı kurgulu işlere gerek yoktur. Nasıl mı ayırt ederiz? Abi bir insan baktığında öküz olduğunu ilk bakışta anlayabilirsin. İlk bakışta anlamasan bile 3 - 5 kelam ettikten sonra kafanda bir yargı oluşur zaten. Eğer o kişi sana göre bir öküzse, ruhdaşlık kasmaya çalışma hiç, uzaklaş oradan.



Patates'in ruh ikizi mi? Soğan ve elma tabii ki de.

NOT: Otobüslerdeki tutamaçlar var ya yukardaki, onlarda böyle ilginç bilgiler yazan kağıtlar falan oluyordu. Orada diyordu ki, "Patates, soğan ve elma'nın tatları aynıdır. Hepsi tatlıdır. Farkı yaratan şey kokularıdır." Bu ne demek? Ben de anlamadım ki.

5 yorum:

  1. Şapkalı harfleri ben de severim. :)

    Ruh ikizi de bulunur mu be, o da samanlıkta iğne aramak.
    Dünya bi samanlıksa mesela, biz de iğneleriz o zaman.
    Çok uzun boylular filan da çuvaldız olur.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çuvaldız nedir diye oturdum araştırdım resmen. Bildiğin yorgan iğnesiymiş. Kelime dağarcığıma bir kelime daha katmandan ve yorumundan ötürü teşekkürü borç bilirim Serapus =)

      Sil
  2. İğneyi başkasına, çuvaldızı kendine batır diye atasözü vaar. :)
    Aman efendim, ben teşekkür ederim. :)

    YanıtlaSil
  3. patates izdivaç programını heyecanla bekliyorum

    YanıtlaSil
  4. İzdivaç programı mı? Resmen ne demek istediğini anlamadım.

    YanıtlaSil