Mayıs 06, 2012

Kızlar Neden Fotoğraf Çekilir?

Mesela bunun "Ayy saçım dağınık çıkmış, tagleme bunu!" dediğini düşünün.
Bebeğim, kimse saçına bakmıyor, merak etme. 


Selam.

Her zaman yaptığımın aksine, bu yazımda, ilk önce başlığı yazdım ve sonra yazıyı yazmaya başladım. Normalde önce yazıyı yazardım, sonrasında başlığı eklerdim. Ama bu sefer konu sevgili kızlarımız olduğu için, önce başlığı yazdım ve kendimce sonunda soru işareti olan bu başlığı cevaplayacağım.

Kızlar neden fotoğraf çekilir? Evet. Mesela günümüzde fotoğraf çekilmenin öncelikli amacı, o fotoğrafın hatıra olarak kalması falan değil. Burası apaçık belli. İnternetin hayatımızda bu kadar çok yer tuttuğu bu zaman diliminde de, çekildiğimiz fotoğrafın Facebook'ta yerini alması da uzun sürmüyor. Ama bunu eleştirmiyorum. Eleştirmek için kendim yapıyor olmamam lazım. Ama yapıyorum ben de.

Neyse. Şimdi böyle her hangi bir etkinlikte -ki bu etkinlik piknik olur, parti olur, tur olur- fotoğrafçı sizseniz eğer, kızlardan sürekli şu replikleri duyabilirsiniz : "Ayy bizi de çekseneee!", "Hadi kızlar biz de çekiNelim!" Öncelikle kızlar, "Çekinmek" bir eylemi yaparken utanmak sıkılmak anlamında kullanılan bir fiildir. Yani fotoğrafı ÇEKİNEMEZSİNİZ. Fotoğraf çekilmekten çekiniyor olabilirsiniz, orası sizin bileceğiniz iş. Anlayan anlamadı. Anlamayan da kasmasın zaten fazla.

Ayrıca o kadar fotoğraf çekildikten sonra, 50 fotoğraftan 47 tanesi, kötü çıktıkları gerekçesiyle zor kullandırılarak sildirilir. Madem sildirecektin, neden çektirdin? Madem çektirdin, neden sildiriyorsun? Sormazlar mı adama?

Daha acıklı bir durum var, bu bahsettiğim etkinlikte topluca bir fotoğraf çekilmek, peygamber sünneti gibi bir duruma dönüştü. Adeta bir zorunluluk oldu. Onu da çekilirsin, tamam. Ama 15 tane insanın olduğu bir fotoğraf, tüzel kişiler tarafından "Ağzım yamuk çıkmış", "Gözüm kapalı çıkmış.", "Ay gülerken çıkmamışş.", "Ben şöyle çıkmışım, olmaz bu." gibi yorumlarla sildirilmeye çalışılıyor. 15 insanın bulunduğu bir fotoğrafın tek kişi tarafından sildirilmesi nasıl bir bencilliktir lan?

Silinmekten kurtardığınız fotoğrafları Facebook'a neyin yüklediğinizde de, yediğiniz fırçanın hakkı hesabı olmayacaktır. Çektiğiniz manzara resimlerine bile, kayanın bi ucu güzel çıkmamış diye bahane bulabilirler. Kendi fotoğraflarını zorla kaldırtırlar, en kötü ihtimal etiketi kaldırırlar ki, kendi arkadaşları görmesin falan.

Bence kızlar sadece kendi kendilerine fotoğraf çekilsinler. Ciddi anlamda, anlattığım tarzda olduğu zaman eziyete dönüşüyor.

Patates yamuk çıksa bile, etiketi kaldırmaz bence.

10 yorum:

  1. Yanıtlar
    1. İşte duymak istediğim şeyler :D

      Sil
  2. Güzel gitmiş amma velâkin çok kısa kalmış

    YanıtlaSil
  3. Evet kısa oldu. Ama derdimi anlattım bence. Daha uzatmak istemedim. Çünkü uzatsaydım, çok uzayacaktı :D

    YanıtlaSil
  4. kim lan bu resimdeki ?

    YanıtlaSil
  5. evet eveet! var bu kötü çıktım bunu face'e koyma, tagleme, sil bunu tripleri. nitekim bu hatunlarımızın bütün fotoğrafları da yukarıdan çekilmiş, ya da boya küpü halleri veyahuut okulun, sınıfın, dünya alemin popüler ERKEKleriyle çekilmiş fotoğraflarıdır tek anıları. yazık

    YanıtlaSil
  6. Bir de bir klişe var, özene bezene ünlü biriyle bir fotoğraf çekilirsin, çok sevdiğin bir ünlüdür mesela bu ve tek bir fotoğraf çekecek vaktin vardır tabii ki. O fotoğraf kesinlikle bulanık çıkar =)

    YanıtlaSil
  7. hahah ne yazık ki durum böyle.
    aslında insan rahat olmalı, çekildi mi kalmalı o fotoğraf.
    sonuçta o an bir daha gelmeyecek ayrıca çeken de emek harcıyor yani,
    yamuk mu çıkmışsın, gül geç :)

    ben aslında poz verme şekillerine geleceksin sandım duck face falan. başı yana yatırmalar :D
    ama olmadı :)

    YanıtlaSil
  8. Poz verme şekillerine yorum yapamıyorum artık ya :D

    YanıtlaSil