Mart 25, 2012

Sercan Amca...


Selam.

Ben yaşlanıyor muyum? Doğru söyleyin. Daha 21 yaşımı yeni doldurdum halbuki. Tamam saçtan sakaldan dolayı büyük gösterdiğim bir gerçek. Ama ne kadar büyük gösteriyorum? 3 yaş? 5 yaş? 10 yaş? Mesela sen küçük bir çocuk olsan bana amca der misin? 6-7 yaşındasın mesela, beni gördüğünde abi mi dersin, yoksa amca mı? Ben olsam abi derim yani, amca potansiyeli henüz yok bende.

Amca demenin kuralları nedir peki? Neden amca dersin? Babanın erkek kardeşine amca denir diyen olursa, ağzına vururum acımam. Buradaki amca, o amca değil. Neyse kuralı ne bunun? Kaç yaş farktan sonra amca denir? Amca demeden önce yaşı sormak gerekir mi? Amca dediğin zaman karşındaki ne hisseder düşünülür mü?

Neden tüm bunları soruyorum? Sevdiğim kız bana amca dedi de ondan. Şaka şaka, öyle değil. Metrobüste 6-7 yaşlarında bir ufaklık, "Amca düğmeye basar mısın inicez biz." dedi. Yazık çocuğa, hiç takmadım. Çünkü amca dedi, bana diyor olamazdı bence. Sonra pantolonumdan tutup sarsınca, "Oha!" dedim, resmen bana diyordu lan. Dışarıya bakıp, "Bu metrobüs de iyi oldu" falan diye düşünürken -ki senelerdir aynı geyik, kaç sene oldu, hala alışamadık-, çaat bir anda amca oluverdim.

Gurur duydum dememi bekliyorsun ama, gurur falan duymadım, sinir oldum. Eğilip ona diyemedim şunları : "Canım benim, aramızda sadece 14-15 yaş falan var, bana abi demen lazım. Bak benim kardeşim var, o bana abi diyor. Hem ben de 3 sene önce liseden mezun oldum sadece. Gencim aslında ben. 21 yaşındayım, hala böğürtülü metal dinliyorum, ruhum çok genç. Evde falan top oynuyorum hala. Çizgi film izliyorum, Şirinler var biliyor musun sen? Jetgiller, Taş Devri falan bayılırım. Ama yenileri sevmem, Pepe falan bize ters. Ruhumuz yaşıt abisi. Abiyi de bırak, sen bana Sercan de, hatta kanka olalım Sörcın de."


Bu da böyle bir anımdı işte, çok içerlerdim dostlar bildiğiniz gibi değil yani. Üzüldüm lan resmen. Bari "Amca" lafını duymak üniversiteyi bitirdikten sonra nasip olaydı da, en azından çalışan bir insan olarak amca olmak daha normal karşılanırdı. Hala mektebe giden insana amca denir mi? Ama seni bulacam ufaklık, dur sen! Her şeyi hesapladım, her şeyi planladım. Benim çocuğum olduğu zaman, seninle arasında yaklaşık olarak 14-15 yaş fark olacak, tıpkı senle ben gibi. Sonra çocuğuma talimatı vereceğim ve sana "Dede!" diyecek. Sonra arkadan ben belireceğim ve "Beni hatırladın mı?" diyeceğim. "Sen de kimsin be?" diyeceksin. Ağzın bozuk olacak eminim, çünkü bu gençlik nereye gidiyor? Hofff. Sonra ben de diyeceğim ki :

Ben Mr. Patates.

8 yorum:

  1. hahaha baya içine işlemiş yahu bi' de takmamışsın çocuğu iyi bir de atarını yememişsin ha ucuz kurtulmuşsun amcası:D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Neyse ki kardeşim erkek değil ve ileride amca olmayacağım. Yoksa bu acı hatıranın faturasını minik yeğenlerim ödeyeceklerdi :D

      Sil
  2. Ya geçen gün bitane çocuk, markette benim için "kadın" kelimesini kullanırken, kasadaki kelli felli amcaya "bunlar ne kadar aabi" dedi! Çocuğun kafasından kıvılcım çıkarmak istemedim değil o an..

    Böyle bi yer var;
    Beklerim
    http://inkedissue.blogspot.com/
    https://www.facebook.com/InkedIssue

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Valla o kıvılcım hakkınmış senin =)

      Sil
  3. Köpeğimi gezdirirken sık sık karşılaştığım cümlelerden biri idi teyze! çok sinirlenir, sinirlendikçe psikolojim bozulurdu. hem sen şanslısın arada çok yaş farkı olmadan da bunu yapabilenler var. böyle durumlara karşı inanılmaz deneyimli sayılırım üstüne alınmadan bulunduğun ortamı terketmek gerek. hadi olmuyorsa bir kaç adım uzaklaşmak.. bu veletler erkenden toprağa gömer bizi! :) demedi deme

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Valla o günden beri yaşlanmış gibi hissediyorum kendimi. Hatta bugün kardeşime telefon bakmaya çıktık, istediği model, ayırdığı bütçeye göre baya farklıydı. Üstünü ben tamamladım. Bu tam bir baba davranışı değil mi? Abiyim ben sadece yahu, öğrenciyim ben de. Ne zorum vardı ki verdim o kadar parayı? İşte bunun sebebi o çocuk benim psikolojimi değiştirdi. Amca hareketi, baba hareketi aynı şey zaten. Amca, baba yarısı.

      Sil
    2. wuuuuu! amca moduna girip çıkamamışsın durum çok fenaaa :) kardeş dayanışması diye düşünmeni öneriyorum edibüd amca:)

      Sil
    3. Kardeş dayanışması okey de, dayanılan hep ben oluyorum ama :) Neyse ama, bugünkü YGS ile normal moduma döndüm. Sınava giren "amca" yoktu hiç çevrede :)

      Sil