Ocak 11, 2012

"Bu Güneş Neden Sıcak" Demek Gibi Bir Şey

Selam.

Her fırsatta söylerim, ailelerinizi sevin. Özellikle de annenizi çok sevin. Şimdi babalar yanlış anlamasın. Babalar genelde çalışır ve günün büyük kısmı evde olmazlar. Ama çalışmayan anneler hep evdedir, günü onlarla geçiririz. Kendi annemi baz alarak bunu söyleyebilirim. Şimdi, annelere özgü bazı davranışlardan bahsetmek istiyorum. Genelleme yaparsak, bu davranışlar genelde Türk insanına özgü. Sadece annelerin yaptıkları değil tabi, bizim problem çıkardığımız ama aslında problemle alakası olmayan şeyler de var. Neyse. İlk başlığımız :

BU BANYO NEDEN ISLAK! 
Muhtemelen bir çoğunuza anne tarafından bu soru sorulmuştur. Bir duş sonrasında, banyo ıslak olduğu için köşeye sıkıştırılmak hoş olmuyor. Neden mi? Çünkü orası banyo! Yıkanılan yer. Yıkanma işi su ile olur! Su olmadan yıkanamayız. Yıkanamazsak pis kokarız, bitleniriz! Yazları haftada en az 3, kışları haftada en az 2 kere yıkanmak zorundayız! Yıkanmak için icad edilen bir yerin ıslak olması, gayet normal değil mi yahu?

BANYOYU HAMAMA ÇEVİRMİŞSİN!
Bu da bir nevî, buhar düşmanlığı. Kış mevsiminde, sıcak suyla yıkanılır ve doğal olarak banyo buhar olur. Bu da çok normal bi şeydir. Ama bu da suçtur. Buhardan gözükmeye aynada kendini görebilmek için elinle aynayı silmek ise, müebbet hapis gerektirir annelere göre.

***************************
Şimdi bizzat bizim, annelere karşı yaptığımız şikayetlere geldi. Şikayet edilecek konular olmamasına rağmen, biz Halil Sezai moduna girip "İsyeeeeaaaağğğğn" diyoruz. En basitinden : 

MUTFAK SOĞAN KOKUYOR!
Çünkü orası mutfak ve soğan da Türk Mutfağının temel yapı taşı. İçinde soğan olmayan bir yemek gördün mü? Tabii ki gördün ama, nadir. Böyle sulu mulu Türk Yemeği dedin mi, soğan olacak ki içinde, tadını versin ona. Banyonun ıslak olması kadar normal mutfağın gıda ürünleri kokması. 

HIRKAM/BİLGİSAYARIM/ÇORAPLARIM/TELEFONUM VS. NEREDE!?
İşte biz Türk gençlerinin, en muzdarip olduğuna inandığım konu. Aradığımız bir şeyi asla bulamama ve annemizin eliyle koymuş gibi bulması. Sebebi ne biliyor musun? Çünkü eliyle koyuyor sonra da eliyle koymuş gibi buluyor. Gibi değil, buluyor. Eliyle koyduğu için, buluyor. Ama annemiz bir yere gitse, acil çıkacak olsak falan, o zaman ne halt yiyeceğiz? Ben şahsen nefret ederim eşyalarımın yer değiştirmesinden. 

Sırf bu konudan dolayı, şu an, şu dakika fikrim değişti. iPod Shuffle almak istiyorum ne zamandır. Böyle minikleri var ya, onlardan işte. Para denkleştirip de alamadım bi türlü. Acaba almasam mı diye düşünüyorum. Çünkü koca Laptop kaybolabiliyor evin içince, ufacık iPod'a neler olmaz... Peh, bunu düşüneceğim. 

İşte böyle dostlar. 2012'nin ilk yazısını da yazmış bulundum. 

Öpüyorum sizleri.

Patates'im nerede! Nerede olacak mutfakta tabii ki. 

7 yorum:

  1. Bir de her kapıdan çıkarken kaç yaşında olursan ol : kapıyı kilitle, çıkacaksan anahtarını unutma merasimi var. ha bir de terliklerini giy

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen evde anahtarını unutmayan bir tek ben olmama rağmen sürekli anahtarımı unutmamam yönünde ikazlara maruz kalıyorum. Heralde kendilerine güvenmediklerinden oluyor :)

      Sil
  2. Kesinlikle! Bak şimdi kapıdan çıkış dedin aklıma geldi, annem her çıktığımda "Cüzdanını, kimliğini, pasonu, öğrenci kimliğini, ehliyetini aldın mı?" diye sorar bana. Üstelik sadece cüzdanını aldın mı dese, yeterli olacak. Saydıklarının hepsi cüzdanımda çünkü.

    YanıtlaSil
  3. acaip dogru tespitler.herzamanki gibi adam haklı beyler:)

    YanıtlaSil
  4. Annem'i 10 yıl'ın sonunda nihayet odamı toplamamaya ikna ettim. Toplanınca bulamıyorum aradıklarımı..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet o olay klişe oldu abi artık. Bi de ben daha toplamamaya ikna edemedim. Sıçışlardayım hala.

      Sil