Eylül 26, 2011

Terli Sırta Gazete Konmaz!

Bugün dostlarla otururken bir konu geçti, saçma mı saçma. İşte o yüzden burada yazacağım canlarım. Canım dostum Cem, küçük çocuklar terlediğinde sırtlarına bez veya gazete konulduğunu söyledi. Moruk şimdi bez tamam da, gazete nedir lan? Şimdi ben bu konuyu oradan oraya çekeceğim müsadenizle.

Şimdi gazetenin amacını herkes bilir. Günlük haberleri takip ederiz, her olay hakkında bir haber vardır içinde. Magazin, siyaset, günlük hayat, spor falan filan. Yanlız bu günlük hayattan kastım, üçüncü sayfa haberleri. Günlük olay olarak cinayet işleyen ya da ne bileyim, intihar eden bir toplum olduğumuzdan, garipsemeye gerek yok bence.

Tabii ki, bunun dışında gazetenin başka işlevleri de vardır sayabileceğimiz. Ne var mesela, eski gazeteler çoğu evde atılmaz. Çünkü illa lazım olacaktır o. Neden mi? Maddeleyelim bakalım :

  • Patates soyulacaksa mesela, altına gazete serilir.
  • O akşam yemekte balık varsa, sofraya gazete serilir.
  • Küçük çocuklar gazeteleri buruşturup bantlayarak evde top oynarlar (Bu benim işte.)
  • Mesela bir ilkokul çocuğunun ödevi varsa ve resim bulunması gerekiyorsa, gazeteler çıkar ortaya ve uygun resim aranır. Bulunursa kesilir ve deftere yapıştırılır. 
  • Evde tadilat varsa yerlere serilir.
  • Öğrencinin sofra bezidir gazete. 
  • Erkekler bazı durumlarda kullanabilirler. Bunu yüzeysel söyleyip geçiyorum, anlayın artık yani. 
  • Küçük çocuklar sanat yönlerini geliştirmek için gazete ve tükenmez kalemle, gazetedeki fotoğrafların üstünde, kadın erkek dinlemeksizin sakal bıyık çalışmaları yaparlar. (Demek ki ben hala küçük bir çocuğum)
  • Mangal tutuşturmak için gazete şarttır.
Gördüğünüz gibi gazete bu tip olaylarda çok gerekli bir araç. Ama çocuğun sırtına gazete mi konur lan terleyince! Bi kere abi, terli sırta onu koyunca, direkt kopyalar. Gündemi çocuğun sırtından takip edersin.

Şimdi Sercan'dan tavsiyeler geliyor. Eğer ki çocuğunuz spor dallarında başarılı olsun istiyorsanız, terlediğinde sırtına gazeteyi spor sayfası veya iddaa bülteni sırta gelecek şekilde koyabilirsiniz. Eğer ünlü olsun istiyorsanız, magazin sayfasını kullanın. Psikopat olsun isterseniz, üçüncü sayfayı koyun sırtına. Ama bunun bir yan etkisi var, çocuğunuz psikolojisi bozulabilir. Ne diyorum lan ben, psikopat olması için psikolojisinin bozulması lazım zaten. Yan etki falan yok, gönül rahatlığıyla kullanabilirsiniz. Emlakçı olsun benim çocuğum, komisyonları götürsün diyorsanız, emlak ilanları kısmını koyun terli sırta. Galerici isterseniz de, satılık araba ilanlarını. Eğer reklamcı olsun isterseniz, o gazetelerdeki tam sayfa reklamları makat yoluyla sokun içine. Pardon bunu medya kuruluşlarına diyecektim. Koca bir sayfa reklam mı olurmuş lan! Evet, reklamcı olsun isterseniz, o tam sayfa reklamı koyun sırtına. Ama bunun harbiden yan etkisi var he. Tamamı renkli olduğundan çok zararlı. Reklamcılık iyi bir seçim değil. Saygılar.

Patates gazetenin üzerinde soyulursa ne olur? Utanır tabi lan, utangaçtır benim patatesim.

5 yorum:

  1. :D
    Camları silerken de çok işe yarar gazete. Çok iyi parlatır. :D

    YanıtlaSil
  2. O da var tabi ama, ben o gazeteyi cama sürterken çıkan sese tahammül edemediğimden, zihnimden çıkarmışım onu, yazmamışım :D

    YanıtlaSil
  3. Gazeteden top olayını çok yapmıştım bende ama burdaki ironi futbolu sevmem.. özentilik sanırım :D

    YanıtlaSil
  4. İroni'yi cümle içinde kullandın kanka yine, tebrik ederim :D

    YanıtlaSil
  5. keyifliydi okumasi balik yerken masaya serilmesi vardi bizim evde de :)

    YanıtlaSil