Eylül 24, 2011

Susatıyoruz, Su satıyoruz, Susayın, Sus!

Şu reklam olaylarına ciddi anlamda TİLT olmaya başladım lan. Bak TİLT diyorum, çünkü olduğumu ben bile bilmiyorum. Tilt nedir lan? Türkçe kelimelerin "sesteş" olma özelliğini kullanarak harikalar yarattıklarını sanıyorlar ama gel gör ki, öyle bir şey yok. Mesela yukarıda gördüğünüz "Susatıyoruz." Siz susatmıyorsunuz canlarım benim. Su görünce, durduk yere susayan var mı hiç? Söyleyin bana, hee var mı? Yani bir insan susadığı zaman su içer. Durduk yere su içmez. Yani, suyu görüp, "Aaa ne güzel gözüküyor, dur bi su içiyim ben, susadım görür görmez." Falan diye bir olay yok. Haa eğer diyorsanız, bizim şişelerimiz özel donanımlı, insan onu eline alır almaz, su kaybediyor, okuduk üfledik biz onları falan filan, o zaman lafım yok. Ama öyle bişey demediğinizi ve öyle bişey olmadığını zaten hepimiz biliyoruz. Saçmalığın daniskası.

Hamidiye'nin metrobüs duraklarında otomatları var. Otomat mıydı adı emin değilim ama, sen ne dediğimi anladın. Para atıyorsun, su alıyorsun. Ama alamayanlar da oluyor, ne yalan söyliyim. İşte o makinaların üzerinde de "Hamidiye denince herkes susar." yazıyor. Ama nasıl susar, onu bir açıklayaydın. Su içmek anlamında diyorsan onu, yine başarısızsın dostum. Dur bakalım. HAMİDİYE! dedim, ama susamadım. Bu seçenek iptal. Konuşmaz anlamında, susar diyorsan, onu da deneyelim. HAMİDİYE! susmuyorum, susmayacağım arkadaş. Çok başarısız.

Susatıyoruz'un kullanıldığından haberi olacak ki, adını hatırlamadığım başka bir firma da, kamyonunun arkasına "Su satıyoruz" yazmıştı. Ellerinde bir kamyon olduğuna göre, gerçekten de su satıyorlar demek ki. İşte en başarılısı bu. Bak hiç kelime oyunu falan var mı? Yok. Adamlar gayet net. Su satıyorum ben arkadaş ya, kelime oyunlarıyla işim yok. Benim işim suyun pH değeriyle diye tavrını koymuş. Tebrik ediyorum.

Aslında daha kurcalamaya çok uygun reklam sloganları falan var. Ama bu konu su ve suculuk üzerine oldu hep. O zaman yavaşça keselim hep. Aklıma liseden bir diyalog geldi. Diyaloğu paylaşmayacağım ama, hani şu şaşaldan daha küçük şişelerde sular var ya, onunla ilgili. İşte arkadaş onu isterken "Sucuk" demişti de, o geldi aklıma. Bak burada da kelime oyunu var, ama komik. Çünkü oradaki "cuk", küçüklük belirten bir ek. Bkz; yavrucak. Bu da kelime oyunu ama komik. Çünkü liseliydik, o zaman komikti. Cuk oturdu.

Patatestis.
Oldu mu?
Olmadı.

2 yorum:

  1. sonunda kahkahayı patlattım valla helal kanayan bi yaraya parmak basmışsın kardeşim benimde kafamda vardı susatıyomu yoksa su mu satıyo bu lavuklar diye saçma sapaaa salak kelime oyunları :D

    YanıtlaSil
  2. kelime oyunları candır aslında da, işin içinde basit bir damacana olunca ve bu damacana zamanında sex oyunlarına kurban olunca, pek de etkili olmuyor. o değil de, susadım lan.

    YanıtlaSil