Eylül 13, 2011

En Düşündürücü Şarkı Sözleri

En uygun kareyi seçebilmek için, klibi baştan sonra izlemem gerekti. Nasıl bir süreçti bu biliyor musun? Kendime ne sorular sordum. Bu fotoğrafta emek var, emek! Beğen, paylaş falan demicem merak etmeyin. Okuyun sadece. Bunu değil alt tarafı.
 
KAFAMA SIKAR GİDERİM
Şimdi burada bir mantık hatası söz konusu kardeşim. Belli ki abimiz bunalımda ve dişini sıkıp gidesi var. Sonra bakıyor ki, dişini sıkıp gitmek yetmiyor, kafasına sıkıp gitmek istiyor. Ama kafiye olacak diye bu kadar da saçmalanmaz ki be abi. Yani "Gider, kafama sıkarım" demen lazım. Çünkü kafana sıktıktan sonra, bir yere gidemezsin mantıken. Lütfen "Giderim derken, ölürüm demek istiyor." diyerek açığımı yakaladığınızı düşünmeyin. Ahmet Kaya'nın İngilizce düşündüğünü sanmıyorum. Hani "gone" kelimesi, "öldü" anlamında da kullanılır ya o bakımdan. Şurda mizah yapmaya çalışıyoruz kendi çapımızda yani. Gülmene bak, neşene bak.

BU NUMARADA BENİ TIKLA
İsmail YK, çok ileri görüşlü bir insanmış. Yıllar önce bu şarkıyı yapmış. Neyin ileri görüşlülüğü peki bu? Bilindiği üzere numara, bildiğimiz telefon numarası. Tıklamak ise, internette ve bilgisayarla alakalı olan şeylerde kullandığımız bir terim. İsmail Yk yıllar önce, telefonlarla internete girebileceğimizi ön görmüştür. Şimdiden bu numarada onu tıklamamızı söylemiştir. Ya da dokunmatik telefonları ön görmüştür. Çünkü çok iyi hatırlıyorum, o şarkı varken, bende Nokia 8310 vardı ve zamanın kral telefonlarındandı. Ama İsmail Yk, ilerde dokunmatik ekran telefonların yaygınlaşacağını ön görmüş ve bu numarayı daha o zamandan tıklamamızı istemiştir. Zaten sonra da bi klibinde helikopterden atlamıştı. Ayrıca bu klipte, facebook'tan cam açalım mı diyordu ve sonra MSN Messenger 7.0 kullanarak cam açıyorlardı.

AL BENİ KIYAMAM SENİ
Al beni tamam da, "Kıyamam seni" nedir? Ordaki kıyamadığı şeyin, ismin -e hali olması gerekmez mi? Yani "Kıyamam sana" olması gerekmez mi? Bence öyle olması gerekir. Bunun ne olduğunu gerçekten anlamış değilim, eğer bilen varsa ciddi anlamda beni aydınlatmalı. Zaten yeni nesil çocuklar bu şarkıyı duyduklarında, çikolata olan "Albeni"nin şarkısı sanma ihtimalleri bile var yani, öyle bir ülkede yaşıyoruz.

ELİNE BELİNE CEBİNE KONDOM
Şimdi bu şarkı zaten adından dolayı çok tartışılmıştı. Hatta bazılarımıza, prezervatife, kondom da dendiğini öğretmişti. Ama kondomu muhafaza etmemiz gereken yerler biraz değişik aktarılmış. Ben bir kısmını anlayamadım nedense. Cep tamam, cebine kondom koyabilirsin. Yani cüzdana koyarsın aslında ama, o cüzdan cebe girecek bi şekilde, kısmen cebine koymuş olacaksın yani. Ama el? Zaten el ve kondom deyince direk fesat şeyler geliyor aklınıza yapmayın! Ne yapmayın lan, konu kondom zaten, fesatlaşacağız tabi, nihahaha. Yani diyor ki, Elizabeth ya da Elenor yengeyle takılırken de, kondom kullan. Hani elin pistir, AIDS olmasa da, grip falan olur çükünüz, aman yani dikkat edin. Şimdi esas noktaya geliyoruz. Beline Kondom! Komple boydan giyilen kondom çıktı da benim mi haberim yok lan? Beline neden kondom arkadaşım! Beline kuvvet olması lazım, kondom değil. Yani zaten insan fiziği gereği, bele kondom giymek, imkansızdan da öte bişey.

Patatesi önce yer, sonra kızartırım ulan! Benim kafamı bozmayın.

6 yorum:

  1. formundasın gene mayk :D

    YanıtlaSil
  2. Teallam. :D
    İbretlik şarkı sözleri.
    Genç, bu arada gelmek istersen eğer;

    http://pekipekipekipeki.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  3. Albeni deyince aklıma ''Koca istiyorum gel beni al!'' geliyo sercan ya. Bende mi var acaba bi sorun?

    YanıtlaSil
  4. sorun kocada ceylan, kocada.

    YanıtlaSil