Temmuz 24, 2011

Tatil Günlükleri Vol.2 (Akrep)

Şunu görünce bile tüylerim diken diken oluyor, götümde olduğunu düşünmek bile istemiyorum.
Tatil maceralarına devam ediyoruz, ama tüm hızıyla değil. Gayet ağırdan alıyorum. Bu yazıyı yazmaya başladığım saatle bitirdiğim saati görebilsen mesela, ne kadar ağırdan aldığımı anlayabilirdin bence.

Neyse dostlar, bir önceki yazı, haşerelerle ilgiliydi. Bu da öyle sayılır. Akrep de haşere olarak görülebilir. Ama burada akreple birebir yaşadığımız şeyler olduğu için, -tıpkı önceki yazıdaki çekirge gibi-, ayrı bir entry'yi hakediyor akrep.

Denize gideceğiz. Banyoya girdim, deniz şortumu giydim.Tişörtüm üzerimdeydi zaten, bel çantama cüzdandı telefondu kulaklıktı falan koyarak belime taktım. Havlumu çantaya koysun diye kardeşime verdim. Evden çıkmak yerine, salona bir gireyim de ananeme bakayım dedim. Baktım da, tam çıkıyordum. Arkamı döndüm, bir adım attım ki,
Ananem "Dur kıpırdamaa!" diye bağırdı.
-Ne oldu anane, neden kıpırdamiyiiim?
+AKREP VAR ARKANDA.
-Ne! Ne akrebi, nerde, büyük mü, küçük mü, sokar mı?
+SUSS, SUS DA ŞORTUNU ÇIKAAAR.
-Çıkaramam anane, içimde bir şey yok! Elindeki şapşapla (sinek öldüren şey varya şap diye vuruyon) vur, düşsün yeree.

Derken o panik haliyle vurdu ve akrep yere düştü. Ben şimdi sanıyodum ki, küçük akrep falandır. Yani evde arada duvarlarda görüyoduk, böle daha küçücük, şeffaf, daha rengi oturmamış falan. Büyümesin diye öldürüyorduk tabi ama, şortumdan düşen akrebi görmeliydiniz. Bildiğin simsiyah akrepti. Zehirli midir, değil midir, orasını bilemem, şeceresine bakmıyorum, böcek uzmanı da değilim. Akrep bir böcek midir, ondan bile emin değilim. Neyse, çeşitli söylentiler çıktı tabi. Soksa hemen ölürdün, soksa sadece şişerdi, soksa çok hoşuna giderdi, hele götünü soksa varya of, ölürdün zevkten gibi, çirkin şakalar falan yapıldı. Ama şimdi ciddi olarak soruyorum :

Diyelim ki, götümde duran o akrep, şortun dışında değil de içinde olsaydı. Ve yanlışlıkla, insanlık hali ya, şortu ters giyseydim ve akrep pipimi soksaydı. Bak o kıskacıyla sıksaydı demiyorum, götündeki bu uzun zehirli şeyle soksaydı. Ne olacaktı? Ne olacaktı gençliğim, ne olacaktı hayallerim!? Zehri kim alacaktı peki? Bilirsin zehirli bir hayvan bir yeri soktuğu zaman oradan zehrin alınması lazım. Emerek alınıyor o zehir. Ya pipimi soksaydı. Kim alacaktı zehri? Gülmeyin lan, erotik çağrışım yapsın diye söylemiyorum. Hani derler tıpta utanma yoktur, sağlık giderse utanma kalmaz falan filan diye. Bence öyle bir durumda herşey yalan olur. Çünkü kimse kimsenin pipisini emmek istemez, meraklısı değilse.

Bu da böyle bir anımdı işte.

Götü başı kurtardık. Ama burada asıl nokta, akrebi ananemin görmesiydi. Bir kaç sene öncesine kadar, katarakt matarakt alayına gidiyordu. Çeşit çeşit gözlükler, yakın gözlük, uzak gözlük, az yakın gözlük, uzaktan biraz daha yakın gibi olan gözlük falan derken ev gözlükçü dükkanı gibiydi. Onların dışında evdeki herkesin bir adet, dinlendirici olsun, kitap okumak için olsun falan gözlüğü vardı (Evet çok entel aileyiz, herkes kitap okur.).
Ama tüm bu gözlüklere rağmen ananemin dilinden şu cümle eksilmezdi : "Gözüm seçmiyo çociiim!"

Sonra abi, bir ameliyat oldu ananem, katarakttı perdeydi, gözün çizilmesiydi falan. Bu kadar saydığıma bakma, yarım saat sürdü operasyon. Sonra bir geldi eve. Aman Allah'ım, Ananem Medusa olmuş, baktığını taş ediyor. Şaka şaka yok öyle bir şey. Ama gözleri çok iyi görmeye başladı abi. Televizyonu gözlüksüz izlemeler, takvimden namaz saatlerine kendi başına bakmalar falan. İşte akrebi de bu yüzden görebildi. O yüzden ananeme alkış. Bu yazıyı okuyabiliyorsanız şuan, ananem sayesindedir. En güncel fotosunu da paylaşayım sizlerle.

Ananem ve kırmızı şapşapı
Patatesi soydum, sevgilim kıskandı.

5 yorum:

  1. Hastasıyızzzz Ananeee :)

    YanıtlaSil
  2. seni patatesten bile kıskanırım :D:D

    YanıtlaSil
  3. :D Geçmiş olsun. Ucuz atlatmışsın.

    YanıtlaSil
  4. @1 : ben de hastasıyım ananeminn :D

    @2 : aferin hayatım böyle devam et :D

    @3 : teşekkür ederim. ama soksaydı da ilginç olabilirdi. zehir emdirmek olayını merak ediyorum çok :D

    YanıtlaSil
  5. ahaha gülmeyin demişsin ama öyle bi anlatmışsın ki gülmemek elde değil :D

    Benim babannemde ameliyat oldu maşallah diyorum başka bişey demiyorum vala. benden iyi görüyor

    YanıtlaSil