Temmuz 22, 2011

Tatil Günlükleri Vol. 1 (Haşerelerle Uyanmak)

Çekirge
Anlaşılacağı gibi tatilden döndüm dostlarım ve yazacak bir şeyler biriktirdim. Az çok hepsi geçirdiğim tatille alakalı olduğundan vol-vol ilerleyeceğim. Direkt olarak giriyorum konuya.

Efendim, Şile'ye bağlı güzel köyüm İmrenli'de tatil bir başka oluyor. Gerek oradaki 20 yıllık arkadaşlar, gerek havası, gerek yeşili, gerek de 2 km uzaklıktaki iki ayrı koyuyla, tatili masrafsız ve muhteşem yapıyor. Amma velâkin, bir gerçek var ki, orası bir köy. Yani börtüsü böceği çok oluyor, bu da insanı tedirgin ediyor oldukça.

Eşek arıları var ama daha çok at gibiler. Küçükken bir defasında, ensemden tişörtümün içine düşmüştü. O travmayla, hep korkar oldum onlardan, hep ödüm koptu. Zaten dozzzzzzzz diye bir ses çıkarıp öyle bir geliyorlar ki, sıkıyorsa tırsma. Sıcak havada, arka balkona yatmışım, püfür püfür esiyor, keyif tavan yapmış. Derken bir anda, "dozzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz" diye gelip etrafımda dönmeye başlıyor ben güneş o da dünyaymış gibi. Ama kendi etrafında dönmüyor, yoksa başı döner, sersemler. Ekspeliyaamus!

Çekirgeler. Küçükken onlarla çok içli dışlıydım. Kendi yaptığımız küçük oltalarla dereye balık tutmaya gittiğimiz zamanlarda, bir kibrit kutusunun içine, bol miktarda çekirge yakalayıp koyardım. At-çek yapardım sonra. Balıklar çok severlerdi çekirgeyi, belki hala severler, belki de hiç sevmediler, bilmiyorum. Geçtiğimiz tatil günlerinin birinde, sabah, yani öğlen gibi, uyandım, gözlerimi bir açtım yastığımda bir adet çekirge var! Sigarasını yakmış, vakumlarcasına aldığı dumandan sonra, haşin gözlerle bana bakarak "Çok iyiydin bebeğim." dedi. Demediyse de, ben onu anladım. Çünkü gece daha yatmadan, film izlerken, vücudumun orasına burasına hop hop atladı durdu, parmağımla vurdum, yine geldi. Sabah da yastığımda onunla uyandım. Bunun başka açıklaması olamaz. Kahverengi çekirge ile bir günah gecesi yaşamışız, çok belli.

Karasinekleri söylemiyorum bile. Yapışkan gibi ibneler. Birini kovuyorsun diğeri konuyor. Hele bir de üzerine kola dökülmüşse sıçtın. Nereden mi biliyorum? Üzerime kola döküldü. Başta aldırmadım ama sonra ağlamak istedim, anladın mı ha, ağlamak istedim!

Sivrisinekler ise eğlenceli yaratıklar. Her gece bir parti, ortamdan ortama akıyorlar. O partilerden biri benim ayağımda, 2 santimetrekarelik bir alanda yapıldı. Gece bildiğin takılmışlar. Takılmışlar diyorum, çünkü bir kişi olamaz bunu yapan. Bir sivrisinek, insanın 12 yerinden kan emerse, patlar. Demek ki bir grup olayı söz konusu. Geçen sene de sırtımda takılmışlardı.

Neyse bu kadar.

Patatesi soydum, baş ucuma koydum, utandı.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder