Haziran 02, 2011

7 Derste Entel Olmak !

Entel olmak nasıl bir şeydir? Biliyorum doğrusu entellektüel ama, entel ve entellektüel arasında fark var. Entellektüel demek, bana göre, insanın herhangi bir çaba harcamaksızın, entellektüel olmanın gereklerini yerine getirmesidir. Entel ise, görünüşünü bu bahsettiğim entellektüel kimselere benzeten, esasında ruhen bomboş olan kimsedir. Olm, onu bunu bırakta, final haftasında olduğum nasıl da belli lan. Tanımlara bakar mısın? Yıkılıyor resmen. "Harcamaksızın" demişim lan, yuh. Neyse.

Şimdi her kavram gibi,, bu kavramın da, Türkiye'de algınlanış şekli çok farklı. Şimdi sizi entel yabacaaaağm! Entellektüel değil ama, entel. Lütfen bu dersler esnasında, yazının görseline takılmayınız. Here we go!

  1. Erkeksen saçını uzat, kızsan saçını kestir ama kısa kestir, ya da Rihanna gibin yap. Bir tarafı kısa, diğer tarafı uzun olsun. Aralara da böyle entel renkler atabilirsin. Rengin de enteli mi olur deme, oluyor. Araştır bul, o kadarını da benden bekleme allaasen.
  2. Gözün bozuk olsun olmasın farketmez, şu siyah, kalın çerçeveli gözlüklerden hemen al bir tane. Yok ben öyle gözlük takmam dersen, illa güneş gözlüğü olsun dersen de üzülme, senin için de seçeneklerimiz var. Ozzy Osbourne ya da Janis Joplin'in kullandığı şu yuvarlak çerçeveli güneş gözlüklerinden kap bir tane. Zaten temelinde John Lennon var. Sadece siyah ya da kırmızı camlı deel. Bu da olmaz dersen, sinemalarda verilen 3D gözlüklerine benzeyen güneş gözlüklerinden al, onu tak. "O nasıl birşey ki lan?" dersen, AHANDA BAK.
  3. Gözlüğü de hallettiğimize göre, sıra geldi fulara. Rengi, deseni, dokusu, boku, püsürü hiç önemli değil. Hemen bir fular bul ve sar boynuna. Fularsız entel olmaz!
  4. Kıyafet olarak ise, böyle kareli bir gömlek tercih edebilir erkekler. Ama uyumlu renkler olcak. Mavi mor olmasın yani. Kırmızı siyah olabilir mesela. Mavi siyah olabilir, ama mavi turkuaza kaçmalı biraz. Kızlar ise, beyaz, önünde böyle Marilyn Monroe olan bir tişört ve bu tarz şeyler tercih edebilirler. BÖYLE. Ancak, bu çok önemli, o tişört biraz bol olmak zorunda. yoksa olmaz.
  5. Pantolon çok da önemli değil. "Benim çevremdekilerin bana bakınca entel olduğumu sanması için bu kadar şey yeter." diyorsan eğer, bir kot pantolon yeterli olacaktır. Ama "Yok bu kadara da anlamaz çevremdeki öküzler." diyorsan da, damalı falan bir pantolon ya da kapri, tam aradığın şey! Ama renkler kahverengi, krem tonlarında olacak. Kırmızı yok! Punk olmuyoruz, entel oluyoruz.
  6. Ayakkabıya karışmıyorum, tüm bu saydıklarımdan sonra, gidip de Adidas Superstar giymezsiniz heralde!
  7. Şimdi dış görünüşü bitirdik. Düşüncelerini değiştirmene gerek yok dostum, sahte entel olacaksın sonuçta. Ama müzik muhabbeti açılırsa, sürekli jazz dinliyormuşsun, konserleri hiç kaçırmadan, tüm jazz etkinliklerine katılıyormuşsun gibi davran. Ben biraz asi olacağım dersen, Progressive Rock dinliyorum dersin. Daha da asi olacağım dersen, Progressive Metal dersin. 80s takılıyorum dersin. Entel olacaksan zaten bunları bilmen lazım. Yalandan da olsaaaa, ne güzel güldüüün o akşaaam banaaaa. Yo dostum yo, şaka yaptım. Sevmiyorum Pinhani. Kıps.
İşte gördüğünüz gibi gençler, 7 adımda entel gibi olabilirsiniz. Kullandığım görselde de olduğu gibi, İzzet Yıldızhan bile entel gibi gözükebiliyor ki kendisi bir arabesk sanatçısı.

Yorumu sizlere bırakıyorum artık, her türlü görünmenin bu kadar kolay olduğu bir dünyayı önceden farkeden Mevlana "Ya olduğun gibi görün ya da göründüğün gibi ol." demiş diye bitirmeyeceğim yazıyı korkma. Klişeleri sevebilirim ama o kadar da değil. Evet, Mr. Patates'e bağlanıyoruz :


Mr. Patates : İktidara tekrar hevesleniyor. Yoksa 6 milyonişsazı issinin issassız... Evet Sercan sendeyiz.

Teşekkürler Patates.

12 yorum:

  1. Şimdi şöyle bi şey var, hayatım boyunca hep entellere ilgi duydum ben, şimdi onların çoğu entellektüel görünen enteldi aslında belki de. Şu an acayip üzüntü duydum ama, kandırılmışım bildiğin. Entel diye diye evde de kaldık zaten. Dammit!

    YanıtlaSil
  2. üzülecek ne var bunda yahu? entellere ilgi duymak suç değil ki, asıl problem gerçek bir entellektüele ilgi duyabilmek. yoksa yukarıda saydıklarımı yapana uzaktan bakınca entel diyen bi toplumuz yani.

    YanıtlaSil
  3. Yok yok artık ayrımı yapabiliyorum, kanmıyorum öyle :D Bu daha acı oldu ama, çok fazla yokmuş aslında onlardan.

    YanıtlaSil
  4. çok fazlayı geçtim, yok denecek kadar az kaldı artık. Entel düşünceli insanlar çok var ama, bu görünüşe falan yansıtma olayı, artık "özentilik" olarak lanse edildiği için, asıl enteller bile vazgeçti bu olaydan. diyorum ya, görsele bak, izzet yıldızhan bile entel yapmış kendini. bu durumda cemil ipekçi ne yapsın, yılmaz morgül ne yapsın? :D

    YanıtlaSil
  5. Tehlikeli bir hal almış durum. :D

    YanıtlaSil
  6. bana uzak Allaha yakın :D

    YanıtlaSil
  7. Yazı ve yorumların süper :) Çok iyi bir gözlem yazısı olmuş gerçekten. Toplumdan kareler..

    YanıtlaSil
  8. efendim çok teşekkür ederiiim =)

    YanıtlaSil
  9. biri bile olmazsa olmaz bee :D
    bu işi biliyorsun dostum , müthiş aktarmışsın :D
    sesli sesli güldüm :D
    nerede o eski entellektüeller pîrim :)

    YanıtlaSil
  10. hatırlarsan senle konuşmuştuk bunları marpuça inerken :D

    YanıtlaSil
  11. evet o yüzden müthiş aktarmışsın dedim :D adamsınn ehehe :D

    YanıtlaSil
  12. fotoğrafla başlığı görünce hiç okumasam da olur, süper bi yazı dedim :)) okuyunca da güzel tabi :)

    YanıtlaSil