Mayıs 15, 2011

Gevurun Hades'i

Paint'te birleştirdim. Nasıl?
İnsanları beni Viking'e benzetmeleri, beni Vikinglerle ve İskandinav mitolojosindeki bazı karakterlerle eşleştirmiş olmaları, Hellen Mitolojisinden de bazı karakterlerle özdeşleşmem nasıl hoşuma gidiyor, bilemezsin. Epeyce yaklaşmışım, duyuyorum ama anlatamıyorum işte böyle.

Mesela Vikingleri geçtim, Hellen'deki tanrılardan Poseidon'la eşleştim. Hatta yeni bir trende falan ayak uydurduğum zaman, Brütüs'ü de siktir ediyoruz ve duyduğum cümle "Sen de mi Poseidon?" oluyor. Rabbim Hades'e benzetmesin. Eris aramıza nifak sokmasın, Amen.

Şimdi Hades demişken; Clash of Titans'ı herkes izlemiştir bence. Oradaki Hades kim biliyor musunuz? Ralph Fiennes. Peki ya Ralph Fiennes kim? Harry Potter'daki Voldemort. Yani Hades, aslında Voldemort. Ve işin garip yanı, ne Hades, ne de Voldemort rolünde, adamın Ralph Fiennes olduğunu hiç bir türlü anlamadım. Wikipedia'dan filmin kadrosuna falan bakmam gerekti. O olduğunu görünce de götüm düşmüştü zaten. böyle kaldım aynen ---> ô_Ô


Yine Hades demişken, biz Türkler neden sinema olsun, dizi olsun ileri gidemiyoruz. Çünkü eşşeğin zikinden dolayı değil. Çünkü tam olarak bundan dolayı :

Okunmuyorsa tıkla bebeğim

İşte ben çok şaşırıyorum böyle şeylere. Yani dumurlardan dumurlara koşuyorum desem, yeridir. Mitoloji sevenleriniz vardır illaaki. O zaman bundan sonra ilk boş zaman bulduğumda, size "Helen Mitolojosindeki ilk Kader olgusu"nu anlatmaya çalışacağım. Ki bu kader olgusu, olayların örgüsü, insanlık tarihinin ilk emperyalist savaşı "Troia Savaşı"nın da sebebidir bir nevi. 

Saygılar.

Gevurun Patatesi.

2 yorum:

  1. Aaa yerli hadesin üstüne var mı sercanım ya..
    Adam dilencilere kötülük yaptırıyor.Oyuncak ışın kılıçlarıyla dövüşüyor..Adam kral :D

    Ayrıca sonraki yazını merakla bekliyorum.İvedilikle yaz
    I ♥ mythology :)

    YanıtlaSil
  2. bende bildiğin gibi mitoloji hastasıyımdır kardeşim özelliklede en sevdiğim şeylerden biri Thor'un aynı zamanda Marvel karakteri olması 2 ilgi alanımın birleşmesi Shagrath ile Roy Khan'ın düet yapması kadar mükemmel bişi :) Ülkemizde katledilmesi ayrı bi olay Selena diye bi dizide Hades i niye koyarsın be yazar - senarist her kimsen :D Ve lanet olsunki koskoca kötülük tanrısı neden ışın kılıcı kullanır Darth Vader'ıda sokuşturmuşlar araya :D

    YanıtlaSil