Mayıs 06, 2011

Egogogobondamba!

Burada odaklanman gereken şey karpuz. Ama hangi karpuz dersin?

Ego problemi olan çok insanlar var. Halbuki bu ego kişiden kişiye değişen bişey değil midir? Tabii ki öyledir. Peki ya o zaman, bir insan, başkasının yaptığı davranışı kendi ego tatmini olarak gördüğünde, neden o kişinin de egosunu tatmin ettiğini düşünür? Yani mesela, bir insan, kendini zorla övdürerek egosunu tatmin ediyor diyelim. Sonra karşısındaki adam, ona diyo ki, "Beni sayma, ama o çocuk çok tipsizdi ya". Şimdi burada saçma sapan bir olay oluyor. Egoyu geçtim bianda. İki erkek niye başka bir çocuktan tipsiz diye bahsetsin ki lan? Gaydirler belki, neyse, olabilir.

Bu ego olayı karşımıza öyle çeşitli şekillerde çıkıyor ki, bazen öylesine şaşırıyorum ki anlatamam yani. Ama anlatamazsam ortaya bir yazı çıkmayacak. O yüzden anlatacağım dilimin döndüğü kadar. (İşte bak, dilimin döndüğü kadar anlatıcam diyerek egomu tatmin ettim. Çünkü anlatıcam ve dilim dönmüş olcak. Çok KIRAL adamım ben.)

Metallica'nın Some Kind of Monster Belgeselinde, Kirk Hammett'in söylediği bi laf vardı : "Gruptaki diğer arkadaşlarımın aksine, ben egomu git gide törpüleyerek küçültmeye çalışıyorum."

Annem mesela, törpülemekten ego kalmamış gibi bişey. Herşeyin en mükemmelini yapar, ancak hiç bir zaman övgü beklemez. Ama övgü beklemezken, şikayet duyarsa, üzülür annem ve onu üzeni s*kerim. Gel beni üz, anneme dokunma. Ama annemin övgü beklememesi, ona hiç övgüler yağdırmayacağımız ya da yağdırmadığımız anlamına gelmiyor tabii ki. Bunu beklemese bile, onun da egosunun arada sırada okşanmaya ihtiyacı var.

Ananemde ise, ego sıfırın altında değerler gösterir genelde. Yemek konusunda vardır biraz egosu. Mesela Yemekteyiz izlerken, bana sorar hep "Bunlar da börek mi, ananenin böreğinin yanında di mi?" diye. Ama bak sorunun sonunda "Di mi?" var. Yani onay bekliyor, övülmeyi bekliyor. Bu konu tamam eyvallah. Ama mesela ben hergün, gerçekten düzenli olarak, ananemin elini öper, yanaklarını öper, yanaklarını sıkar, sevgimi fazlasıyla belli ederim. O kadar sevgi gösterdikten sonra da, karşılık beklerim ve yanağımı uzatır "Öp beni anane!" derim. İlk seferinde öper. Ama sonrasında "Kaç kere öpücez günde bee!?" diye çirkefleşir, ağzıma vurur. Peşinden de ekler, "Ne yavşak çocuk oldu bu böyle". Sadece öpme olayı da değil. İkinci sefer onu sevdiğimde, beni elleriyle engellemeye çalışır. "Yeter yeter sevdin ya" diye haykırır. Yerim ben ananemi, ki bu blogun takipçileri de onu yakından tanırlar, onlar da yer bence.

Babamın egosu ise, yaz günlerinde, karpuzların piyasaya çıktığı anlarda tavan yapar. Sanki hepsini bitirebiliyormuşuz gibi, 3-4 günde bir, kafamın iki katı kadar büyüklükte bir karpuzla çıkagelir. Kapıdan girer girmez, üstünü başını çıkarmadan, karpuzu alır, mutfağa girer. Karpuzu tezgahın üzerine koyar ve bıçağı alarak karpuza saplar. Bıçağı birazcık indirdiğinde, karpuz kendiliğinden yarıya kadar çatlayarak yarılır. İşte o ses duyulduğu an, babam bulutların üstündedir. Biraz zorlasa atmosfer dışına bile çıkabilir. Sonrasında egonun sesleri şöyle devam eder. Karpuz ikiye yarıldıktan sonra, bıçakla, ortasından bir piramit keser ve onu tüm aile halkına bir ısırık tadımlık olacak şekilde sunar. Ardından gelen replik de hep aynıdır : "Şeker gibiymiş bee!". Tabi sonra, işi bitince, mutfağı olduğu gibi bırakıp salona geçiverir. Mutfağı ise, işin piirine, anneme bırakır.

İşte biz böyle bi aileyiz yani, egomuz az, bebek çükü kadar bişey.

Patates'in egosunu okşamak isterseniz, patates yemeğinin yanında patates püresi ve patates salatası yiyiniz.

12 yorum:

  1. ahuahauhauha işte okur birlik ve bütünlüğü böyle bir şey :D ama dağılmayın ya, seviyorum ben sizi :D

    YanıtlaSil
  2. Eyvallah. Biz de sevdik.
    Kalıyoruz o halde.

    YanıtlaSil
  3. Teşekkür ederim, kalın kalın, gitmeyin biyereee =)

    YanıtlaSil
  4. :)
    Ama ben çok kalırsam, daha çok saçmalarım :D
    Yeni yaz, yeniden saçmalayayım, coming soon, uu beybi!

    YanıtlaSil
  5. Yazacağım şimdi. bugün ilham perisi elledi sanırsam beni. yazacak birşey daha buldum

    YanıtlaSil
  6. egosuz aileyi yirim :D
    ananeni de yirim :D
    karpuz da çekti canım :/

    YanıtlaSil
  7. resimdeki karpuzdan mı çekti? yoksa normal organik karpuz mu? :D

    YanıtlaSil
  8. diğerini de bi düşün bence :D

    YanıtlaSil