Nisan 15, 2011

ODDUZUCC

Vizeymiş, işmiş güçmüş. Bu konuda içimdeki şeyleri dökmeden rahat edemeyeceğim sanırsam ben. Şimdi televizyonlarda, her reklamlar çıktığında, mutlaka gösterilen reklam 11833 reklamı. Diğer 118 servislerini zaten s*kip attı adamlar. Tamam bu yaptıkları olay bir reklam taktiği olabilir. Hani seyirciyi nefret ettirerek, akılda kalmasını sağlamak falan. Şahsen ben, diğerlerinin çoğunu unuttum. Mesela bak 11818 çıkıyor, İbrahim Tatlıses, "Bir birr sekiiizzz bir sekiiiz herkesiii bağlarızz biiizz, bir bir sekiiiizz birr sekiiiizzz, aaağğleeemiiii bağlarııızzz biiiiz" diye türkümsü bişey söylüyor orda. Ama adamı vurdular, hayatını mahvettiler ve belki de 11818 reklamlarının devamı bu yüzden gelemedi.

Şu yukarıda gördüğünüz abi, abi diyorum bak, saygısızlık olmasın diye. Evet evet, hani üzerinde taşlarla 33 yazan abimiz. Şimdi bir insan bir reklamdan kaç para kazanıyor olabilir? Ya da bu para, bu kılığa girmeye, olmadığı halde eşcinsel gibi davranmaya, Türkiye'nin nefretini kazanmaya değer mi? Eşcinsel olmak ayıp değil ama, halkımızın bu şeyden nefret ettiğini düşünürsek, ki çoğunluk bu durumlardan nefret eder; bu durumda, eşcinsel gibi şey yaparsak, halk bundan nefret eder ve iyice akıllarında yer tutarız gibi düşünürler. Aslında buradaki olay, eşcinsellik de değil. Toplumumuzun eşcinsel algılaması biraz acımasız, bu bir gerçek. Ama bu abide, sadece feminen bir durum var biraz.

Peki ya, size şunu göstersem? 

Evet, bu da 11833. Ama söyleyin bana, Mustafa Keser'in oynadığı bir reklam, niye milletin aklında kalsın ki? Ama bak adamlar olayı çözmüşler. Nereden nereye geldiler resmen. Hiç adları duyulmamışken, biz genelde 11880'deki tiplerden nefret ederken, adamlar bir anda öyle bir tip çıkardılar ki, akıllara kazındılar resmen.

Sonra dediler ki, "Lan feminen erkeklerden nefret eden tiplerin akıllarına kazındık, bi de rus sevenlere hitap edelim." Sonuç mu? İşte :

Sonra bir de rus bir abla koydular, 33 deyince dudaklar öpücük şehlini aldığı için, ona da seksi bir şekilde (seksi olduğu tartışmaya açık) "ODDUZUCC" dedirttiler ve russeverlerin kalplerinde de taht kurdular. Ve işin en ilginç yanı nedir? İlk reklamlardaki abiden nefret eden herkes, "Ulan şu odduzzucc diyen hatun bi çıksa da izlesek" der oldular. Şimdi burada, devreye giren şey "Türk insanı" olduğu için, anlamaya çalışmayacağız tabii ki. Zaten ben uzun süredir anlamaya çalışıyorum kendi yurdum insanını, ama olmuyor malesef.

Son olarak, bu 18833'teki abiyi merak edenler, BURAYA tıklayarak, abinin sitesine ulaşabilerler.
NOT: Adam resmen, müzisyen, dansçı ve oyuncu. Ama bu bizim için birşeyi değiştirmiyor bence.


Patates'in en güzeli 11833'te.

11 yorum:

  1. Reklamın iyisi kötüsü olmaz derlerdi ama, bizim ülkemizde o da oluyo maalesef...
    Peki ya 11880 reklamına "binyüzseksen" diyen yaratıklara ne demeli... Onlar kendi reklamlarını doğru düzgün yapamazken halkın tepkisini bu kadar kazanmış olmaları az bile.
    Herneyse efendim; saygılar!

    YanıtlaSil
  2. nasıl ya, kim binyüzsekseen dediii :D

    YanıtlaSil
  3. 11880 reklamında tavşandan bozma yaratıklar var... Buyrun burdan yakın :)
    http://www.videoizlemex.net/11880-reklam-filmi.html

    YanıtlaSil
  4. ben aslında çok merak ediyorum...etrafımda küçüklüğümden beri daha 118,118 iken,ben de dahil hiç kullanmadım abi... ki özellikle günümüzde teknolojinin de geliştiğini varsayarsak,üstüne üstlük 118in özelleşip 6-7 kola ayrıldığını da düşündüğümüzde,bu kadar ünlülere yetenek sergileyenlere verilen paralar ve reklamı defalarca bir çok kanalda oynatmak için sarfedilen tüm maddiyatın,o şirketlerin gelirlerini karşılamadığını düşünüp,yakın zamanda tek tek kapanacaklarını hayal edip,sevinmek istiyorum...Sen yada ailen hiç kullandı mı bu servisi ato mesela?
    Chill,yo...

    YanıtlaSil
  5. babam bi kere arayıp jandarmanın numarasını sormuştu da çok utanmıştım. bana sorsa ben 156 derdim hani. ya da "118'i ezberleyeceğine 156'yı öğrenseydin..." demek istemiştim ama, büyüğüm tabi. sustum.

    YanıtlaSil
  6. valla ben 1 kere kullandım, o zaman daha 118di. lise sınavına başvuru yapacaktım, kesin postakodu gerekiyordu. postakodunu öğrenmek için aramıştım. o zaman öyle işlere de bakıodu. şimdi bakar mı bilmem. ama 11833'ü de her an arayabilirim küfretmek için. zaten 11833 rekor kırmış. bir sürü insan arayıp küfürler yağdırmış.

    gerçekten binyüzseksen diyo ya dilan, yazıklar olsun böyle reklamcılığaaa :D

    YanıtlaSil
  7. dün bi haber okudum. bu rus kızla çekilen reklam tepki topladığı için yayından kaldırılmış :D

    YanıtlaSil
  8. yahu türk halkı eşcinsel sever. her dizide falan bi erkek kadınımsı kılığına girer, kırıtır, sevilir. bu reklam niye bu kadar abartldı? sanırım o da reklam.

    YanıtlaSil
  9. @spesifik : rus kızla olanı kaldırmasalardı ya, normalini kaldırsalardı keşke :D

    @defne : ya ne kadar feminen olursa olsun, bu adam çok fazla itici geldi herkese ve bence bunun tek sebebi o gözlük. gözlüğü çıkarsa, daha çekilir bişey olabilir.

    YanıtlaSil
  10. tepkiden ötürü kendi gidiyor kardeşim diye tabir ettiği kendisi , daha düzgün halde çıkıyor galiba karşımıza artık :D
    bakalım o versiyon nasıl olacak..
    aman ben fenalık geçireceğim artık bu reklamdan ki her 5 dk da bir reklam girdiği için ,daha da kusma seviyesine geliyor insan..bu konuya değinmen iyi olmuş sörcınım ;D

    YanıtlaSil
  11. değinmeden yapamazdım nil, sen de biliyosun :D

    YanıtlaSil