Nisan 26, 2011

Antalya Turu Defteri

Bildiğiniz üzere, geçtiğimiz günlerde, akademik bir tur olarak Antalya'ya gittik. E bu yolculuğu, bölüm arkadaşları olarak, otobüsle gerçekleştirdiğimizden ötürü, bazı geyikler dönmese, garip olurdu. Şimdi bir kaç komik muhabbetten bahsetmek istiyorum.

Otobüs mola vermiştir ve Ömer Abi uykuludur. Bundan faydalanmak isteyen Utku, koltukların üzerinde çanta koymak için ayrılmış boşluğa doğru bakarak : 

-Aaaa, Ömer Abii, cipslere baak, cips ister misin abi?
+Aa nerde cips, aliyim ben de.
-(Parmağıyla camdan dışarıyı göstererek) Bak abi, orda büfede satılıyor, bir sürü var bana da alsana.
Otobüs : Zuahsughajksghklasjalkşsjfklşlksdfmnjrjykul

Karain Mağarası'nı ziyaret etmiştik. 650 metre yüksekliğinde bir dağın tepesinde olan mağaraya çıkışımız esnasında, sağanak bir yağmur bastırmış ve kahramınımız Sercan feci şekilde ıslanmıştır. Üstüne üstlük, mağaradaki toprak yapısı killi toprak olduğundan ve yağmurdan dolayı kayganlaştığından, bir de düşmeyelim diye, mağaraya girmeden aşağı inmiştir. Yani o kadar yolu ıslana ıslana boşuna çıkmıştır. Bunun üzerine hayatı sorgulamaya başlayan Sercan'ın ağzından şu cümleler dökülür ve Selman kapağı yapıştırır, otobüs halkı ise, kahkalara boğulur.

Sercan : Abi bu hayat ne s*kten bişey ya, şimdi bak, orada yağmurdan ıslandık, otele gidicez duş alıcaz, yine ıslancaz. Sonra havuza giricez, yine ıslanıcaz, ordan saunaya giricez, yine ıslanıcaz, sonra tekrar havuza ve tekrar duşa girip, tekrar tekrar ıslanıcaz, bu ne biçim hayat lan böyle, ne vıcık vıcık bişey, cevap verin bana.

Selman : Kuru kuru geçmez bu hayat.

Kansu'yla Selman, gece uyumamak için iddiaya girmiştir. Gece ikisi de uyumaz. Sonra otobüse binilir ve tur başlar. İkili sürekli birbirini kollamaktadır uyuyor mu, uyumuyor mu diye, işin ucunda iddia vardır sonuçta. Sonra Kansu uyurken yakalanır ve Selman iddiayı kazanır. İddiayı kazanmanın rahatlığıyla, Selman bebekler gibi bir uyku çekmek ister. Ama Kansu onu asla rahat bırakmaz, ve sonra Selman çıkışır. Aslında söylediği laf, o kadar da esprili komik bir şey olmayabilir ama, o anki uyku sersemliği ve saflıkla, o kadar komik geldi ki bana. Efendim laf şöyleydi : 

Selman : Ya kanka dur ya, zaten bir buçuk dakikalık uykuyla duruyorum.

Şimdi söyleyeceğim şey de, turda olmadı ama, anlatmazsam çatlayacağım. Ömer abi resmen, arkeoloji dersine mükemmel bir yorum getirdi. Yani o zaman yaşayan insanların, antik dönem insanının beynini okudu desem yeridir. Efendim bildiğiniz üzere, Halikarnassos Mouselum'u dünyanın 7 harikasından bir tanesi. Hoca derste onu anlatıyordu. Ama böyle ciddi konulardan bahsediliyor resmen. İşte efendim, Mousoleos zamanında bu anıt mezar bitirilememiş, sonra onun kardeşi Arthemesia bunun bitirilmesi için, Atina kent devletindeki, en büyük 4 heykeltraşı, Halikarnassos'a getirtir, mezarın heykellerini onlara yaptıracaktır. Ancak, 4'ü arasında seçim yapmalıdır. Bunun üzerine hepsinin bir Artemis heykeli yapmasını ister eleme yapmak için. Ancak hepsi o kadar güzel heykeller yapar ki, hepsinin bu anıt mezar için, çalışmasını ister falan filan. Bu kadar önemli olayı ve daha fazlasını anlattıktan sonra, hoca şöyle bir soru yöneltir : 

-Mouselous, neden daha kendi ölmeden, böyle bir anıt mezarı, şehrin Agorasının tam ortasına, şehrin heryerinden görünen bir yerine yaptırtmak istemiş olabilir ?

Sorunun gerçek cevabı : Çünkü, gelecek nesillere, kendini tanrı gibi göstermek, kendini tanrısallaştırmak istemesinden dolayı böyle bir şey yaptırmıştır.

Ömer Abinin cevabı ise : "HANIMI İLE BİRLİKTE AYNI MEZARDA YATMAK İÇİN!"

Bu cevaptan sonra, bir daha kendime gelemicem. Arkeoloji bilimi olsun, antik dönem insanları olsun, her birine bakış açım, inanılmaz derece değişti. Buradan Ömer Abiye teşekkür ediyorum.

Patates hanımıyla aynı toprakta yetişiyor.

7 yorum:

  1. ömer abi king yea:D:D

    YanıtlaSil
  2. ehueheue yarıldım yaa :D:D

    YanıtlaSil
  3. ömer abi candır ya :D

    kanka çok güzel muhabbetlerdi yahu :D

    YanıtlaSil
  4. süperrrrrr :) ulan 60 yıl aynı hatunla yat sonra mezarda da beraber yat..! öylesine spesifik düşünebilen bir adamı bile resmen mal yaptı ömer abi (:

    YanıtlaSil
  5. ömer abiye laf yoook, düşünce sistemi değişik :D

    YanıtlaSil
  6. ya bu yolculuk esnasında kalabalık grupla otobüste dönen muhabbetler ne güzeldir:D
    senin Antalya anılarının bu güzide kısımları da çok iyiymiş :D
    ayrıca Ömer abinizin yanıt müthişmiş ne güldüm :D:D

    YanıtlaSil
  7. daha bu muhabbetler hiçbirşey değil aslında. daha edepsizleri vardı da, buraya yazmaya ben bile utandım, o derece :D

    YanıtlaSil