Mart 01, 2011

Blogspot Yasağına, Blogspot'tan Cevap!

Şimdi nereden başlayacağımı bilmiyorum. Kişisel özgürlüklere tecavüzden başka bir şey olamaz bu. Youtube, Lastfm ve Fizy'den sonra, Blogger da gitti. Aslında gitti sanıyorlar.

Şimdi Digiturk, LigTv yayını yaptığını düşündüğü bloggerlar yüzünden, mahkemeye başvurmuş. E be deyyuslar, o adamlar yayını kendileri mi yapıyorlar sanki? Onlar mı ayarlıyolar bu işleri? Onların tek yaptığı, JustinTv, MipsTv gibi dünya çapındaki sitelerde olan yayınları paylaşmak. Madem sen koskoca Digiturksun, madem yayınlarının illegal paylaşılması için mahkemelere kadar gidiyorsun, o zaman, sıkıyosa, Justin'i kapattır? Haydi kapattır? Bekliyorum.

Ayrıca, buranın Türkiye olduğunu da unutuyorlar. Sen şimdi bunu yasakladın diye, biz Blogger'a giremeyecek miyiz yani? Youtube yasaklandı da giremedik mi? Fizy yasaklandı da uFizy'le müzik dinlemeye başlamadık mı? Lastfm yasağını sikip atmadık mı? Myspace yasaklarını sikledik mi hiç? Bu ülkede, DNS'leri otomatik kullanan kaç insan var? Bu ülkede Youtube Jacker falan gibi, yazılımlarla, o yasaklar, dalga geçilircesine delinmedi mi?

Tüm bunlara rağmen, hala çıkıp da "Türkiye'de internet sansürü yok!" demek nedendir? Siz hangi Türkiye'de yaşıyorsunuz? Ya da o Türkiye'yi bize de göstersenize, biz de rahat rahat internete girebileceğimiz bir ülkede yaşayalım.

Şimdi; ya DNS değiştme gibi bişey olmasaydı da ben yazdığım yazıların, şiirlerin, tespitlerin yedeklerini alamasaydım? 2 yıldan fazla süredir, emek verip yazdığım, okunsun diye götümü yırttığım, beni takip eden 87 kişinin her birini gördüğümde ayrı ayrı sevindiğim ve benim için çok çok önemli olan bu blogun tüm içeriği yok olup gitseydi? O zaman ne olacaktı? Benim gibi düşünen bir sürü insan, gitseydi mahkemeye? Digiturk'ü dava etseydi, -ki bunun olması muhtemel-, o zaman ne olacaktı?

Çok saçma işler dönüyor, her zaman olduğu gibi. İlerde derleyip kitap falan çıkarmayı düşündüğüm yazılar gitseydi, olaylar çok daha çirkinleşecekti ve bu yazıda bu kadar sakin bir Sercan göremeyecektiniz.

BLOGUMA DOKUNMA!

1 yorum: