Aralık 22, 2010

Öğrenciler vs. Domuzlar

Saçma ders kitapları arasına karışmış, geniş hayatlar, sıkıştıkları yerden asla çıkamayacaklar. Farkettim de, senelerdir hep aynı terane. Sürekli ama sürekli aynı şeyler. Domuzların sıçtığı boku tekrar yemesi gibi bir şey bu. Bizim durumumuzda aynen böyle. Öğrencilik zor zanaat! Domuz, evet domuz diyordum. Mantıken bakınca, hayatında bir kere bir şey yedikten sonra, başka hiçbir şey yemesine gerek yok. Bir kere yiyince, sıçacak yine yiyecek, tekrar, tekrar ve tekrar. Peki güzel olmaz mı arada farklı bir şey yese, yeni bok sıçsa sonra yemek için? Domuz için çok heyecan verici olmaz mıydı? Konuyu hemen öğrencilere getirirsek, arada bize farklı şeyler anlatsalar, yiyipte sindirdiğimiz şeyleri, sıçtırıp sıçtırıp tekrar sokmasalar ağzımıza? Domuza göre hava hoş ama, insan olanın midesi kaldırmıyor. Gidip de "Bak, bizi benzete benzete domuza benzetti" demeyin. Domuzdan biraz ilham alalım istedim, biraz bize örnek olsun istedim. Sıçtığını yiyip de zevk duyabilen başka canlı varsa, onu örnek alalım? Sıçmak kelimesini çok kullandım, ama konuya "sıçmak" olarak bakmayın ki, biz zaten sıçmışız. Bitmek tükenmek bilmemiş öğrencilik, senelerdir aynı bokları yiyip durmuşuz. Sıçmak demişken ve dersimiz de Türk Dili ve konumuz da yıllardır olduğu gibi, hâla lanet olası, allahın belası, kahrolası "Fiiller" iken, sıçmak kelimesini konuyla ilişkilendirelim : sıçtım, sıçtın, sıçtı, sıçtık, sıçtınız, sıçtılar. Var mı karnı acıkan? Seneye yine yersiniz merak etmeyin. Eğitim sistemimiz bu kadar fakir olmasa ne olur sanki? Evet, hoca dersi bitiriyor. Hamdolsun, bugün de doyduk!

22 Aralık 2010
08:00 - 09:30
2408 No'lu Amfi, Türk Dili dersi.

2 yorum:

  1. sıçtım, sıçtın, sıçtı, sıçtık, sıçtınız, sıçtılar. Var mı karnı acıkan? :) olay budur :)

    YanıtlaSil
  2. ilkokuldan üniversiteye kadar her yıl fiil gördüm amk! benimle beraber milyonlar da gördü,ama yine de isim-fiil veya fiil-fiil kelimeler olan veya yüklem görevindeki hatta; deyil(değil) saol(sağol) gereyinden(gereğinden) ayit(ait) gibi kelimelerle hayatlarını sürdüren insanların yaşıyor olması,olayın sıçtığını yemekle ilgisi olmadığını düşündürüyor...Sadece yaban domuzları(dağlarda kurşun yiyerek ölmeye mahkum olanlar) sıçtıklarını yerler,çiftlikte yetiştirilenler sadece bebek iken...insanlar ile bağdaştırmayı siz sevgili yorum okurlarına bırakıyorum.Esen kalın^^

    YanıtlaSil