Aralık 09, 2010

Ben Moody

"Müziği Nasıl Hissedersin?" yazı dizisinin, dördüncü yazısında, ele alacağım müzisyen Ben Moody.

Aslında kısa bir süre öncesine kadar, o kadar da über bir müzisyen değildi benim için. Ancak son zamanlarda, oldukça dikkatimi çekmeye başladı.

Kimdir nedir olayına pek girmeyeceğim, çünkü herkes az çok biliyordur kim olduğunu, en azından resmi gördükten sonra, kafasında bir şey oluşmuştur.

Evet kendisi, Amy Lynn Lee ile birlikte, Evanescence'ı kuran insandır. Evanescence'ın patlama yaşadığı albüm "Fallen"ın, Amylee ile birlikte, yaratıcısıdır. Albümdeki şarkıların, yarısından çoğunda, Ben Moody'nin imzası vardır ki, o albümü dinleyenler bilir, her şarkısı insanın damağında ayrı bir haz bırakır. Zaten gel gör ki, Ben Moody Evanescence'dan ayrılınca, -ki AmyLee'yle gönül işlerinden dolayı ayrıldığı söylenir-, Evanescence'in yeni çıkardığı albüm The Open Door, Fallen'ın etkisini yaratamadı. Yaratamazdı da zaten. Zaten kısa bir süre sonra, AmyLee kibirine yenik düşerek, grubun kemik kadrosunu oluşturan Rocky Gray ve Terry Balsamo'yu da gruptan çıkardı.
**çok da mütevazıdır Ben Moody. Zira, ben grup kuracam, sonra promo fotoğrafta en arkaya geçicem. yok canım, başka!?**

Artık, bu AmyLee gacısına karşı bir şeyler yapmak, bir şekilde tepki göstermek gerekiyordu. O sıralarda, Amerika'da bir müzik yarışmasında birinci olan Carly Smithson, değişik tarzı ve AmyLee'yi andıran sesiyle dikkatleri üzerine çekmişti. Ben Moody, olayı kafasında oturtmuştu bile bence o zamanlarda. AmyLee'nin hezimetine uğrayıp gruptan kovulan Rocky ve Terry'inin de boynu bükük kalmayacaktı artık. Çünkü AmyLee'siz Evanescence baştan kurulacaktı ve Evanescence'in müziğine, yeni şeyler ekleyerek bomba gibi düşecekti müzik piyasasına. E zaten, yeni şeyler eklememesi imkansız, Fallen albümü çıkmış 2003'te, aradan koskoca 7 yıl geçmiş ki, 7 yıl bir müzisyen için, kendini çok fazla geliştirmek için, çok yeterli bir süre. Sonra Rocky, Terry, Ben ve Carly toplanıp grubu kurdular, bir de sağlamından bascı buldular. Grubun adı vurucu olmalıydı, AmyLee albümü raflarda gördüğü zaman, böyle kalmalıydı. Ama neydi o isim, neydii, neydiiii. İşte bulduk "We Are The Fallen". AmyLee'nin yerinde olsam, bu ismi görünce ağlardım. Tokat gibi cevap resmen lan. Çünkü çoğu insana göre, patlayan Evanescence, Fallen'dan ibaret. Ama isme bak, We Are The Fallen! Şimdi sen birazcık müzikten anlıyorsan, bir albümün sadece vokalistin başarısını olmadığını, bu işin arkasında kocaman bir grup olduğunu, her insanın emekleri olduğunu biliyorsundur zaten. Ki bence de, asıl Fallen, AmyLee değil, Ben, Rocky ve Terry'di. Mutlaka albümü edinin ve dinleyin. Tüm müzisyenler 7 yılda kendilerine o kadar çok şey katmışlar ki, Daha sert ve daha kaliteli bir albüm ortaya çıkmış. Eğer diyorsan ben öyle albümle uğraşamam falan diye, "Bury Me Alive", "Burn", "Through Hell", "St. John" ve "Tear the World Down" adlı şarkıları, aç fizy'den dinle.

We Are The Fallen'ın varlığına alışmışken, bir de öğrendim ki, Ben Moody'nin bir de solo albümü varmış. Lan dedim, adam davul, envai çeşit gitar, piyano miyano çalıyor zaten, bir de sesi güzel olmasın. Zaten değildir de, öyle bir indirip bakayım dedim. Yok arkadaş, adamın sesi de güzel. Albümü böyle akustik sayılabilecek bir albüm. Şarkılara "Fuck" kelimesini o kadar güzel yerleştirmiş ki öylesine romantik şarkılara, insan o kelimeyi duyunca gülümsüyor inceden. Mesela böyle normal söylerken, fuck gelince, baskılı söylüyor böyle. Nasıl oluyor lan o derseniz, albümdeki "10.22" adlı şarkıyı dinleyin ve şu nakaratı duyun : "Tell me again, your fucked up excuses."

Bir müzikli yazının daha sonuna gelirken, Ben Moody gibi kaliteli bir müzisyeni kaçırmayın, yaptığı işlere bir göz atın derim ben.

Not: Ben Moody'yi bu kadar tanıtıktan sonra, artık beni ona benzetmenizde bir sakınca görmüyorum.

6 yorum:

  1. Orta 2 mi neydi, Fallen albümünü almıştım o zmanlar modaydı evenesıns'a kapılmak . Hala da tertemiz durur orjinal ,my immortal klip versiyon eklemeli albüm.Doğal olarak bi boktan çakmazken 'amy lee <3' diye gezen adamlardk ama ne zamanki open door çıktı , ben moody gruptan ayrıldı dediler, o zman o aklmla bile gördümki bu tekrar tekrar dinlemek istedğm şarkıların yaratıcısı o herifmiş.yine o yıllar Anastacia'yla yaptğı Everything Burns'le de bunu kanıtlamş oldu zira,ben yine müzikten pek çakmıyodum ama bu adamn oldğu şarkılar tüylerimi tiken tiken etmeye devam ediyordu.sesiyle de , besteleriyle de ne kadar kaliteli bi adam oldğuna şüphe yok . Velhasıl kelam,çok severim- sayarım kendisini ve yazdığn herşeye katılıyorum.Bir de şarkı sözlerinden scraming,burning,crying i arka arkaya getirme ve 'monster coming my way' lafını kullanmaktan vazgeçse 10 üzrnden 26 verirm . şuan 25.
    dipNot: Bu herife benzemiyosun tip olarak bence.Allah müzisyenlğni benzetsin / Mert.

    YanıtlaSil
  2. evet o screaming burning crying olayına ben de dikkat etmiştim kanka :D

    YanıtlaSil
  3. Ben söylememesi taraftarıyım. Sesini çok beğenmediğimden değil. Bana garip bir boğukluk veriyor. Halbu ki o hold me down ne güzel olmuş . Tadından yenmeyecek cinsten. Ya da anastacia ile yaptığı bilindik o güzel mi güzel düet everything burns. Fakat yine de bence hep çalmalı. Yapabildiği en iyi şey bu, yapılan en iyi şey belki de bu.
    Neyin peşindeyim acaba ? müzisyen dediğin bıdıbıdı.

    YanıtlaSil
  4. Terry'yi kovmadı, John LeCompt'u kovdu. Terry, Ben Moody gittiğinde Amy'ye yardım için gruba katılmıştı. Halen de grupta :)

    YanıtlaSil
  5. Harika bir yazı olmuş kesinlikle her şeyde haklısın. Evanescence Ben Moody'siz bir bok değil

    YanıtlaSil
  6. Evanescence Ben Moody'siz bir bok değil ama Amy hâlâ kusursuz bir bok.açıksası ikisini de çok seviyorum ve onları bir arada görmeyi herkesten çok isterdim. Ama bence Ben kendi başına çok daha güzel şeyler yaptı. Amy de sesinin güzelliğini her zaman kullanmasını bildi. Yine de fuck you kahpe kader. dipnot: şuan 10.22'yu dinliyorum. Bu şarkıyı bilen başka arkadaşlarımın da olması beni nasıl mutlu etti anlatamam.vesselam iyi aksamlar.

    YanıtlaSil