Kasım 13, 2010

Köprüden İntihar Demode Oldu, Yeni Şeyler Bulmak Lazım

*bahsi geçen kişinin yazıyı görme ihtimaline (küçük bir ihtimal de olsa) karşı, asıl fotoğraf yerine bu görseli kullandım.

Kimilerinizin bildiği üzere, bu sabah, yani 13 Kasım 2010 tarihinde, Boğaziçi Köprüsü'nde bir ekşisözlük yazarının intihar girişimi oldu. Sözlükte bir veda mektubu niteliğinde bir şey yazıp, gitmiş intihar etmeye. Bu konuda yazmak istemiyordum. Ama tutamadım kendimi.

Öncelikle şunu anladım ki, Boğaziçi Köprüsü'nde intihar artık demode olmuş. Neden derseniz, hiç bir televizyon kanalında denk gelmedim. İnternette bazı haberlere denk geldi. Ama insan hayatı o kadar ucuz ki, internetteki haberlerde asıl dikkat çekilen konu trafiğin felç olmasıydı. Hatta utanmadan, hafif böyle sitem eder gibi şeyler yazılmıştı. Hani zaten bayram geldi gelecek, yollar yoğun, bi de bu intihar çıktı başımıza falan gibi. Abi insaf ya, gözünüzü seviyim.

Adam orda korkuluklardan sallanıyor, Ortaköy sahilde takılan insanlar da, intihar girişimcisi ile birlike aynı anda aynı karede olmak için, acele acele fotoğraf çekiliyorlar. Nasıl bir fantazidir bu ya? İlerde o resme bakınca ne düşünceksin ya da ne söyleyeceksin, ne anlatacaksın o resme birlikte baktığın kişilere? "Bak şu arkadakini gördün mü, o öldü işte" ya da "Bak şu arkadaki var ya, o kadar saat şov yaptı, sonra atlamadı" mı diyeceksin? Yani bunu yapanların, bunu yapmalarının hiç bir şekilde mantığa sığan bir yanı ve insancıl bir açıklaması olamaz.


Sözlüğe yazdığı veda entry'sini okuduğumda harbiden gözlerim doldu, içim çok garip oldu. Hiç tanımasam bile, düşünmeden edemedim, bir insan nasıl bu duruma gelebilir diye. Sonra halime şükrettim ister istemez. Özellikle annesi ile ilgili söyledikleri, bir bakıma, annesine olan son sözleri, anne düşkünü bir insan olarak beni mahvetti, moralimi bozdu resmen.

Herkes şov yaptı falan diyo. Oraya çıkmayı oradan sallanmayı, çok kolay ve risksiz bir şey sanıyorlar heralde. İkna olmasına şaşmadım. Çünkü özellikle bu işin eğitimini almış, çok ikna edici polisler var teşkilatımızda.

Sözlükte bu arkadaş üzerinden geyik yapanlar da cabası. Neyse uzatmıcam daha fazla.

Pat.

4 yorum:

  1. Hiç anlamıyorlar hiç...

    Hayat herkese güzel yaşamadıkları şeyleri nereden bilecekler.

    YanıtlaSil
  2. Ciddi olayları sulandırıp, saçmalayan, saçma sapan olaylarda ise duygusala bağlayan bir millet olduk.
    Ama fotoğraf çektirme olayı gerçekten yuh denilecek cinstenmiş

    YanıtlaSil
  3. resmen insanlık ayıbı ya.

    YanıtlaSil