Ekim 31, 2010

Yükselen Değerimiz : Apaçi Stayla

Bugün kendime seçtiğim konu, günümüzün yükselen değerleri; Apaçiler. Kimimizin gülüp geçtiği, kimimizin aralarına dahil olduğu, kimimizin de hızlı büyümelerinden tedirgin olduğu insanlar apaçiler. Bir gerçek var ki, onlar yeni türemediler. Onlar hep vardılar aslında, sadece adlandırıldıkları şekil değişti. Onlar "kıro" diye bahsettiğimiz kişilerin, saçı başı yapılmış, üstü başı temiz giyinmiş halleri sadece. Çok da yabancı olduğumuz insanar değil aslında. Genelde eşofman giyerler, seçtikleri renkler tamamen zıttır. Saçları genelde dikik ama abuk subuktur. Bazı kısımları kafaya yapışıktır. Ya da resimde gördüğünüz delikanlı gibi, mahalle berberlerince "tenten" diye adlandırılan saç modeline sahip olmak suretiyle, tenten olarak bırakılan saçın bir kısmı daha uzun bırakılarak fark yaratılır. Sakalları ise genelde ince, şekilli mekilli acayip şeyler olur. Ne yalan söyliyim, hiç top sakallı apaçi görmedim.

Bugün arkadaşımla yürüken, Evkur'un önünden geçiyorduk. Orada "Outro Remix" çalıyordu, nam-ı diğer "Apaçi Marşı". "Ulan Evkur" dedim kendi kendime, "Böyle mi müştere çekiyosun? Bu müzikle çektiğin müşterilere saç düzleştiriciden başka ne satabilirsin?". Sözüm ona oradaki 5+1 kolonların reklamını yapıyorlar. İyi de abi, dum tıs dum tıs yapan tek şarkı apaçi marşı mı? Ne biliyim Lady Gaga çal, Kat DeLuna çal, Rihanna çal, Tïesto çal. Çalacak basslı müzik mi kalmadı? Neyse asıl olayımız bu değil, şimdi gelecek asıl olay.

Diyelim ki, başka bir ülkedesin. Finlandiya'dasın mesela. Türk arkadaşların var yanında. Sokakta öyle yürüyorsunuz. Bir anda çaaat diye bir müzik duyuyorsun ve ardından sözler geliyor : "Kooorkmaaa söööönmeeeezzz buuu şafaaaaaaaak(es)laaaardaaaaa yüüüzeeeeen aaaalsancaaaaaaak" Ne yaparsın abi o anda? Saygı duruşuna geçer misin? Şaşırmaz mısın bir anda? Sevincini ne şekilde gösterirsin?

Eve dönüyordum. Yine Evkur'un önünden geçmek durumundaydım. Git gide Evkur'a doğru yaklaşırken, apaçi marşını inceden duyar oldum. "Yok artık" dedim "Hala o çalıyor olamaz." Biraz yaklaşınca baktım ki, Evkur'un önünde bir kalabalık. Merak da ettim, bir şey mi dağıtıyorlar bedavaya falan diye. Bir de gittim ki ne göreyim? Apaçiler marşlarını duyunca dayanamamışlar, Evkur'un önüne gelmişler, o çılgın danslarını yapıyolar. Millet de durmuş seyrediyor. Az önce verdiğim örnek gibi, marşlarını duyunca, dayanamamışlar, sevgilerini bu şekilde göstermeye karar vermişler.

Gülümsedim, uzaklaştım.
Evime doğru yürürken, iyi ki zamanında Avcılar'da rock ortamına dahil olmuşum diye düşündüm. Kedi kesiyormuş gibisinden bakışlara maruz kalmak, bu durumda olmaktan çok daha güzel çünkü.

Pat.

4 yorum: