Haziran 24, 2010

müziği nasıl hissedersin-3 (Sabhankra)

SabhankrA
sabhankra ya da constantinopolis. ne yazık ki, bir çoğunuzun onların varlığından bile haberi yok. türkiye'de metal dinleyip de, sabhankra'dan haberi olmayanları kınamak istiyorum. madem bu müziği dinliyorsunuz, etrafınıza bir bakın bu müziği bizim tarihi değerlerimizle süsleyip, bizim melodilerimizle harikalar yaratan bir grup var mı diye. var; sabhankra işte.

şarkılarının konuları genelde, yanılmıyorsam, türk tarihi ile, osmanlı ile alakalı. türk ve doğu ezgileri şarkılara o kadar güzel yerleştirilmiş ki, sabhankra dinleyip gözlerini kapattığınızda, gördüğünüz şey size bu dediklerimi kanıtlayacak. tabi gerçekten müziği hissedebiliyorsanız.

tarz olarak melodic death'e yakın olsa bile folk metaldir bence. folk deyince hemen gayda falan düşünmeyin ama. türk folk metali bu, iskandinav folkuna benzemez.

grubun şimdiye kadar çıkardığı işlerden bahsedecek olursak.

constantinopolis adı altında çıkardıkları "the sudden death" adlı demo ve "for the empire" albümü,
sabhankra olarak çıkardıkları "powercraft" albümü,
revenge albümünden önce çıkardıkları 2 adet EP : "to die for a lie" ve "our kingdom shall rise"
sizi temin ederim ki, bu albümlerde ve EP'lerde bir tane bile kötü şarkı yok. hepsini deneyip görebilirsiniz.

bizim sabhankra dinleyen arkadaşlarla aramızda oluşturduğumuz bir klişe söz bile var artık. ne zaman ki, for the empire albümündeki "at the gates of vienna" adlı şarkıyı dinlesek, içimizden biri "tutmayın beni, ben viyanaya gidiyorum, s*kecem ibneleri" diyor. çünkü şarkı öyle gaza getiriyor ki anlatamam. eğer konusunun ne olduğunu da anladıysan az çok, viyanaya doğru koşasın geliyor.

grubun müziğe bakış açısını paylaşmak isterim gözlemlediğim kadarıyla. benim gördüğüm kadarıyla kesinlikle bir para beklentileri yok. yani bu işi para için yapan, "piyasa" diye adlandırdığımız gruplardan değil. piyasa diye nitelendirdiğimiz hangi grup, bir EP üzerinde o kadar emek verip de, o EP dinlensin diye, daha çok kişiye uğraşsın diye, millete download linki dağıtır? hiç bi grup. ama sabhankra bunu yapıyor. çünkü onların tek amaçları müziklerini duyurmak. bu da onları diğer türk gruplardan ayırıyor. hepsinden hem de.

çok yetenekli bir gitar/vokalleri, çok yetenekli bir gitaristleri, aşmış bir basscıları, bana twin atmamda ilham olan bir davulcuları ve böcekler arasındaki çiçek diye tabir edebileceğim başarılı bir klavyecileri var.


catafalque dışında hiçbir grupla gurur duyamayacağımı düşünürken, bu grubu keşfettim. ayrıca sabhankra'yla landrium grubunun gitaristi mert arkadaşım vesilesiyle tanıştım. ona da buradan teşekkür ederim.

uçuran bazı şarkılarından bahsedecek olursam;

at the gates of vienna : bu şarkıyı dinlediğinizde cüneyt arkın olur, binlerce askeri tek başınıza öldürebilirsiniz.

powercraft : giriş melodisiyle bitirir zaten, gerisini anlatmaya gerek bile yok.

ergenekon : türklüğünüzü hissettirecek bir şarkıdır bence. girişteki melodiyi duyunca dediğimi anlayacaksınız.

sorrowland : solosu uçuracaktır.

you will die : hücum borusu. 3. dünya savaşında türkler hücuma kalkarken, fonda bu şarkı çalmalı.

alive : bir power metal şaheseri. özellikle savaş'ın vokali, kafanızı sıyırtacak.

our kingdom shall rise : bir şarkı sabhankra'nın EP'sine ismini veriyorsa, o şarkıda birşey vardır. dinle sadece, sorma.

follow the light : ahh o melodilerr... özellikle vokalle birlikte, arkada giren melodik gitar var ya, tüyleri diken diken edecek cinsten.

tomorrow never comes : bu şarkıyı dinledikten sonra yarının birdaha gelmeyeceğine kendinizi inandırabilirsiniz.

city of tulips : evet, lalelerin şehri, istanbul.

the prophet : bu şarkıda anlayamadığım bişeyler var. kaç kez dinlemişimdir kimbilir. ama çok garip geliyor bana. olumlu birşey tabi bu.

bunlar şuanda aklıma gelen, zihnime yer etmiş, her arşivde bulunması gereken tipten şarkılar. ama bu mükemmel şarkıları, diğerlerinden ayırmak olmaz. sabhankra'nın yaptığı tüm işler, her türk metalcinin arşivinde bir şekilde bulunmalıdır.

ayrıca grubun tişörtü de var artık ! gidip sikten sikten grup tişörtleri giyceğinize, kendi ülkenizin grubunun tişörtünü giyin ulan !

bu da kulağına küpe olsun;

SABHANKRA T-shirtleri 15 tl olup S-M-L-XL bedenlerinde mevcuttur. Siparişi facebook sayfasından , sabhankra@gmail.com veya myspace'den adreslerinden verebilirsiniz veya Beşiktaş Pena Müzik'ten alabilirsiniz.

ayrıca Sabhankra 3 Temmuz'da Uni Rock'ta!!

7 yorum:

  1. sabhankra'ya çalıştıgın gibi bir his doğdu içime.

    YanıtlaSil
  2. resmen reklamını yapmışın. Farkında deyil misin :D ?

    YanıtlaSil
  3. türk gruplara destek vermek lazım.

    YanıtlaSil
  4. gayet iyi olmş bence yazı , o kadar çok bilmeyen varki grubu , ben ilk bulduğumda türk olduklarına inanamamştım biraz :) neyse aştım parçaları gerçekten harikadır.ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  5. lassefemde dinlediğini görmüştüm, yanındada ücretsiz indir diyodu. merak edip indirmiştim tüm dinlediklerini. lakin unutmuşum dinlemeyi :D bu yazında vesile olmuş oldu hatırlamama. dinledim az önce, beğendim de. hatta bi an ensiferum ön grubu olarak canlandı kafamd, hayırlısı.

    YanıtlaSil
  6. haklısın valla her telden çalan arkadaşım. çok iyiler. dimi ayla mükemmel değiller mi?

    YanıtlaSil