Haziran 01, 2010

müziği nasıl hissedersin-2 (Amon Amarth)

2- Amon Amarth
öncelikle, bu yazı dizimin ikinci yazısına; bir forumda rastladığım "amon amarth kız grubu ya!" şeklindeki post'u gönderen insana, okkalı bir "siktir git ulan!" diyerek başlamak istiyorum. nasıl kız grubu olm amon amarth? şu tiplere bi baksana. hadi desen HIM kız grubu diye, tamam derim. yanlış almasın HIM'e laf falan atmıyorum. bilen bilir ben de dinlerim HIM. ama hani kız grubu olması için ne biliyim, adamların böle bakımlı falan filan olması gerekmez mi? tarzlarının yumuşak olması, seksi seksi klipler çekmeleri gerekmez mi? şu yukardaki resme bi bak. ne kadar da bakımlılar değil mi? bırak allaasen. kız grubuymuş.

şimdi asıl konumuza gelelim. abi amon amarth çok güzel hissetiriyor yapmaya çalıştığı müziği. bilindiği üzere, şarkı sözleri, şarkılarda kullanılan melodiler falan viking metal materyalleriyle dolu. sözler hep, vikinglerle ve isveç mitolojisiyle alakalı. bu mitolojideki tanrılar, mekanlar ve olaylar konu alınıyor. bu yüzden albümlerini bırakın, grubun kendisinde bir konsept mevcut. ataları olan vikinglere çok bağlılar.

sadece bende mi var bilmiorum ama, amon amarth şarkılarındaki melodiler beni çok fazla etkiliyor. daha önceki bazı yazılarımda, yüksek zevk aldığım anlarda tüylerimin diken diken olduğunu anlatmıştım. amon amarth dinlerken, tüylerim hiç inmiyor.

hatta fantaziye bakınız ki, ben amon amarth dinlerken çok etkilendiğim yerlerde gözlerimi kapatıyorum. gözlerimi kapattığımda, gözümün önüne çok garip bir tablo geliyor :

"böyle deniz kenarı biyer. etrafımda koca koca adamlar. evet viking lan bunlar. bira içiyor, geyiriyor, eğleniyorlar. bir gemi görüyorum. o da ne? viking gemisi lan bu. ön tarafı ejderha kafası şeklinde. etrafta ateşler yanıyor. büyük adam gibi gülüyor hepsi. yani böle brutalden gibi. savaşımsı bir şeye hazırlanıyorlar gibi sanki. -şarkı hızlanır- şuradaki iki adama bak, kılıçlarını birbirlerine doğrultmuş savaşıyorlar. savaşa hazırlık olsa gerek. egzersiz gibi. "

sevgili amon amarth, eğer şarkıları yaparken bunları hissediyor ve hissettirmek istiyorsanız, başarıyorsunuz. emin olabilirsiniz.

son olarak da amon amarth'ın gerçekten müziği hissettiğini söyleyebilirim. zaten tüm grup elemanlarının aynı anda, aynı yöne, aynı hızda, senkronize bir şekilde kafa sallamalarına bakınca, neyi nasıl hissettiklerini anlayabiliyoruz. adamlar içinde müziğin ya.

en sevdiğim kız grubu dimi? gerizekalı.

5 yorum:

  1. kız grubu nedir hacım yahu? kızlar yumuşak sever,anca doom,gothic dinler diyenlerin ağzının üstüne çakı çakıveresim geliyor.
    bir de bakımlı metal nasıldır yahu ? :))

    YanıtlaSil
  2. yani işte ville valo'yu düşün. böyle karizmatik, bakımlı falan. yani açıkçası demek istediğim şu. hani böyle grubu sadece 1 elemanı için dinleme olayı vardır. grubun frontmanına aşık olup, sürekli ondan bahsetmek falan. bakımlı kelimesi biraz abuk olmuş ama, sen ne demek istediğimi anladın.

    ayrıca evet, herhangi bir gruba kız metali ya da kız grubu gibi bi yakıştırma yapılması benim de sinirlerimi bozuyor. aptalca bi sınıflandırma.

    isteyen istediğini dinler, kimse de ağzını açıp tek kelime edemez bence.

    YanıtlaSil
  3. Amon Amarth bir kız grubuysa Fatih Ürek Lamb of God dinliyor olmalıdır kardeşim.

    YanıtlaSil
  4. Öncelikle şunu belirteyim; bloğunu tamamen bir tesadüfler dizisi sayesinde buldum :D iyiki de bulmuşum. Amon Amarth dinlerken hissettiklerin konusunda emin ol yanlız değilsin. Amon Amarth ve Lamb of God benim hayatımdaki en önemli gruplardandır. Onları dinlerken tamamen kendimden çıkıp başka bir dünyaya adım atarım. İşte bu yüzden bu herifler kusursuz !

    YanıtlaSil