Mayıs 27, 2010

alaman rüyası


hiç dikkatinizi çekti mi bilmem, yaşlı insanların yaşadığı eve girince böyle değişik bir koku vardır orada. hani eşyalar "eski" kokar sanki. rutubet kokusu gibi değil ama. çok farklı. evin dizaynı zaten eskidir. kilimler milimler vardır etrafta ama, o koku çok değişiktir ve başka bir etkileyicidir.

ikinci bir tespitim ise şu, belli bir süre alamanya'da yaşayıp, türkiye'ye geri dönmüş insanların evlerinin de kendine has bir kokusu var gibi. alman kokuyor sanki ev. ayrıca o insanların evinde, her daim, böyle aylarca yesen bitmicekmiş kadar büyük çikolatalar vardır hep. içi likörlü, türkiye'de bulamayacağınız çok değişik çikolatalar mevcuttur.

o evde yaşayan insanlar ise, yaşadıkları her olayı, "alamanya'da yaşadıkları" benzer bir olayla karşılaştırırlar. örnek vermek gerekirse:

-burada sürekli benzine falan zam yapıyorlar. biz alamanya'dayken bir keresinde %5 zam yapmışlardı. insanlar protesto ettiler onu, ertesi sabah sokakta araba göremezdin. bi baktık millet işe pisikletleriylen gidiyor. ondan sonra devlet dersini aldı, %10 indirim yaptılar. işte orası alamanya, burası türkiye. bazen hiç gelmeseydim diyorum.

bi de son bişey eklemek istiyorum. almanya'dan türkiye'ye geri dönecek olan kişi, daha genç ve erkekse, babasının evinde oturan kiracının vay haline diyorum. bkz; evi boşaltın, almanya'dan oğlum gelcek.

3 yorum:

  1. Son cümle çok klişe olmuş =D

    YanıtlaSil
  2. klişelerde yazılı zaten aga bu :D

    YanıtlaSil
  3. uf ya canımı çektirdin. fındıklı çikolata istiyoruuum :)

    YanıtlaSil