Nisan 24, 2010

akıl sır erdiremiyorum şu çocuklara yahu



karşıdaydım ben; anadolu yakasında. anadoluya ayak bastım da geldim.
ümraniyede vakit geçirdim biraz. görmeniz lazım orayı. hiç bu tarafa benzemiyor. amacım kötülemek değil ama, kötü be abi. son durak ve çarşı arasında yürüyen tipleri görseniz, klişe ve apaçi yuvası gibi aynı. o kadar çok şey vardı ki aklımda yazmak için, hepsini unutuverdim.

uzun sürediğim görmediğim kuzenlerimi ve arkadaşlarımı gördüm, iyi oldu bi bakıma. dün akşam çok gürültü yaptık ama balkonda. şile'de küçükken ve büyükken yaptığımız yaramazlıkları konuştuk, geberdik gülmekten.

ümraniye'de uzun saç ve hafif uzun top sakalla yürürseniz, kendinizi turist gibi hissedebilirsiniz. ulan slovakya'dayken harbiden turisttim ama herkes, "aaa you look like a slovakian boy" diyordu, ama kendi ülkemde "turiste bak hele" bakışlarına mahkum kalıorum xD

turist demişken aklıma geldi yarıldım gene kendi çapımda. perşembe provamız vardı taksimde. oradan yavuz haydarpaşaya geçecek, ben kadıköye. aynı vapura bincez. yavuz jeton alcaktı işte. bak şimdi bak dedi, gitti dedi ki "how much is it?". kasadaki adamı görmeniz lazımdı ya xD 4-5 saniye sessiz kaldıktan sonra, verdiği cevap "bir buçuk" oldu sadece xD sonra yarılmaca tabi xD

23 nisan dolayısıylan, cadde kenarında çocuklara resim yapmak için standlar açmışlar. resimleri görseniz çocukların ne anlatmak istediğini merak ederdiniz. bazılarında çok acayip msjlar vardı. bkz; dünyamız tertemiz.kirletmemeliyiz. bunu düşünen arkadaş başka bi dünya'da yaşıyor olsa gerek. bırak başka dünyayı, ümraniye lan orası, çöpleri atabilcekleri bir sahil, bir deniz bile yok. ne alaka bilemedim ama, eti cin yedim ve eve kadar çöpünü elimde tuttum. konteynır yok aq. şimdi bi resmi yorumlicam.

bunu orada çektim telefonumlan. şimdi çizim güzel. anlaşılır en azından. ama anlayamadığım birşey var ki, o da şu : şimdi bunlar banka mı oturuolar, çitlere mi yaslanıorlar. noluyo olabilir orada?
  1. banka oturuyolarsa, adam uzun etekli sevgilisine çiçek veriyor. ama 23 nisanla alakalandırmak zor.
  2. eğer o bir çitse, erkek de bir çiftçi ve köylü kıza sarkıyor. 23 nisanla alakandırmak gerekirse, sonraki maddeye bak.
  3. çiftçi 23 nisan olduğu için, yerini bir günlük küçük kıza devrediyor ve bu devir merasimi çiçek vererek oluyor.
  4. erkek kıza, kaşlarını kestiği için teşekkür de edebiliyor olabilir. zira kızın kaşları yok. en kurmaca tahmin geliyor.
  5. şimdi kızın elinde balon var diye tahmin ediyorum. ve kız orta3'e gidiyo olabilir. bu durumda dikkat edilmesi gereken birşey var. 1-8 sınıf arasındaki öğrenciler, 23 nisan kutlar. 9-... sınıf arasındaki öğrencilerde yaşları büyüdüğü için, 19 mayıs'ı kutlarlar. işte eğer kız orta3 öğrencisiyse, babası(!) ona çiçek vererek, "bak kızım balonu bırak artık genç kız olcaksın, artık çiçekle kutla bayramı" diyor da olabilir.
şu yaptığım kesinlikle saçma bişeydi, biliyorum ama çocuk olsam ne düşünürdüm diye düşündüm. sonra tekrar düşündüm ve bidaha çocuk gibi düşünmemem gerektiğini düşünmeye karar verdim. ama çocuk bunlar, tahmin edemezsin ki.

şu yazımı bitirmeden, bugün beni çok şaşırttığını sandığım, ama aslında ananemin önceden yaptıklarının yanında pek de şaşırmamamın gerektiği bi olayı söylicem.
geçenlerde klişeler köşemize yazdığım bir klişeyi ananem uyguladı. ahanda bu klişeyi.

çok değişik bir ananem var. ilerde "the grandma" diye bir kitap yayınladığımda şaşırmayacağınızı biliyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder