Mart 10, 2010

toplum saçmalıkları-1


yürüyosun yolda tamam mı?
bak şimdi anlatıyorum olayı. eğer bunu hayatında bir kere bile yaşamamış insan varsa, yorum olarak yazsın, şaşırayım biraz.
yürüyorsun. mesela istiklal caddesi diyelim, ya da insanların yoğun olduğu bir kaldırım. yoğun bir mekan olsun diyorum, çünkü mekanda az kişi olunca bu yaşadığın olay saçmalık oluyo. yani biraz şey gibi; önünde 100 tane elma var, 1 tanesinin bir bölümünde kurt var, 99 tanesi sağlam. işte o bu olayı az insanın olduğu yerde yaşamak, 100 elma arasından, o kurtlu olanı alıp, kurdun olduğu yerden ısırmak gibi oluyor. neyse saçmalamaya lüzum yok daha fazla.
öyle über bi olay da beklemeyin.
yürüyorsun. karşından bir insan geliyor. tam olarak ters yöne ve aynı rotadasınız. ve büyük ihtimalle sen sağlaksan, o solak ya da tam tersi. insan olma kurallarının (trafiğin aktığı yönün de bunda etkisi olmalı) gerektirdiği şekilde, çarpışmadan geçmeye çalışacaksın. sağa doğru yöneliyorsun, tam o sırada, o da aynı yöne yöneliyor. ulan geçemicez diyosun, sola yöneliyosun, ama o da senle aynı şeyi düşündüğü için o da aynı yöne yani senin soluna doğru yöneliyor. sonra tekrar sağa.

ama bence ilginç olan bu değil.
ilginç olan olayın nasıl sonlandığı.
o iki kişi, birbirinin suratına bakıp, küçük bir tebessüm eder "ulan bi geçemedik" der gibisinden. sonraysa, çok dikkat ettim, ya ikisi birden ya da daha sosyalitesi yüksek olan bir tanesi, elini diğerinin omzuna koyarak, geçmeyi düşündüğün yönün tersine doğru hafifçe ittirir. bu itme öyle algılanmasın. hani "siktir git yolumdan lan, bi geçirmedin homana goyiim!" itmesi değil bu. hangi yöne gitmen gerektiğini anlamana yetecek kadar bir itme, o kadar. işte sonra evli evine, okullu okuluna. (köylü köyüne değil bak, istanbuldayız lan ne köyü. aman sakın biri çıkıp da "ben mecidiyeköy/firüzköy/kadıköy/karaköy'de oturuyorum" gibi birşeyle gelmesin ha)

öyle yani bana ilginç geliyo bu.

2 yorum:

  1. bekarlar yine açıkta kaldı...

    YanıtlaSil
  2. senkronize sokak bişeysiydi bu ama hatırlamıyorum adını tam. özgür çakıt videolarını araştırmak gerekir.

    YanıtlaSil