Mart 07, 2010

fıstık.

fıstık yeşili diye bi renk var.
yukarıda gördüğünüz fıstıkların rengi.
bu renkte fıstıklar olduğunu biliyordum fakat, 1 dakika önceye kadar, hiç fıstık yeşili fıstık görmemiştim. yani tamam yeşil de bu, bu kadar canlı yeşilini görmemiştim.
az önce onu da görmüş oldum ve paylaşmak istedim.
fıstık güzel şeydir ya. zaten bunu güzel kızlara "fıstık" denmesinden de anlayabiliyoruz.
ama fıstıkla ilgili anlamadığım bir şey var.

hani tuzlu fıstık var bilirsiniz illaki.
aslında o tuzlu fıstık değil biliyor musunuz?
neden mi?
çünkü tuzlu fıstığı yemeden önce iki parmağımızın arasında ileri geri yuvarlamak suretiyle, dışındaki ince kabuğu dökeriz. işte dikkat edilmesi gereken nokta. tuzlu fıstığı tuzlu fıstık yapan "tuz", o kabukta ama biz onu döküyoruz. yani yediğimiz şey, sade ve sadece fıstık.
"bunu hiç böyle düşünmedim lan" diyebilirsiniz.

yani buradan çıkan özetler şu şekilde :

1.fıstık, gerçekten fıstık yeşili.

2. tuzlu fıstık diye bişey yok, o aslında içinden 2 tane çıkan, bazen 3 tane çıkmasını ümit ettiğimiz yer fıstığının kabuğunun tuzlandırılmış hali. ama kabuğu yemediğimiz için, tuzsuz aslında. vitamini kabuğunda değil demekki.

2 yorum:

  1. Ben arada bir kaç tane tuzlu atarım onu ağzıma öyle daha güzel oluyor =)

    YanıtlaSil
  2. tuzlu fıstığın kabuğunu soyduktan sonra kalan kısmında da tuz var. bi de bu antep fıstığı öbürü yer fıstığı. fıstık bilimcisi gibi takılıyorum şu an ;)

    YanıtlaSil