Şubat 12, 2010

sen sen ol, ünlü olursan bunlar gibi olma babacım.

gene ben bişeyler düşündüm ya. konu ünlü insanlarla alakalı biraz. nedense ben sevdiğim tüm ünlülerin böyle sıcak kanlı, makara böyle ne biliyim en aza indirgemek gerekirse; benim gibi olduklarını düşünmek istiyorum hep. yani sevdiğim insanlardan birinin böyle "tam artis" (sanki değil), burnu ve götü aynı oranda havada olduklarını düşünmek istemiyorum ya.

2009 yılına girmeden evvel, yani 2008'in sonlarında bir konser olayımız vardı. kadıköy'de bir öğretmen evinde yılbaşı konseri. işte direk düşündük repertuar kasalım böyle falan, hani öğretmenler olur, mature insan grubu falan, alaturka bişeyler çalalım. neyse sonra bize bir haber geldi. o gecenin ağır bir gece olacağını, bülent ersoy, candan erçetin gibi ünlülerinde orada olcaklarını ve muhtemelen bi iki şarkılık bize eşlik edeceklerini söylediler. bülent ersoy için aynı şeyi söyleyemesem bile, candan erçetin için düşüncem, tamam olur söylesin. ne var ki? gayet tatlı bi insan. amma velâkin, hiç de öyle değilmiş. hatta aksine tam ünlü tripleri varmış sahnedeyken. bi notayı yanlış bassan, ağzına sıçar bırakırmış. candan erçetin hakkındaki bilgilerim "kızıl saç, renkli göz, beyaz kedili ve bebekli klip"ten ibaret olduğu için iyi canlandırmışım demekki onu kafamda. bülent ersoy hakkında ise, konuşmak istemiyorum. ayrıca konser yalan olmuştu sonradan.

mesela, nur içinde yatası insan barış manço. türkiye'de yaşayıp, 15-30 yaş arasında olup da, onu dinlememiş, şarkılarını ezberlememiş, 7'den 77'ye programını izlememiş insan var mıdır? bence yoktur. en azından birini yapmışlardır yani. barış manço bu "iyi görünüpte tripcan olan" güruha bir örnek olmasa bile, "içi dışı bir olan ünlü" güruhuna ilk sıradan giriş yapabilir bence. ya da birinciliği kemal sunal'la da paylaşabilir.

bazı okurlarımın ortak noktası olan daniel gildenlöw. sevmeyen vardır bence onu. ama sevenler için, tanrı konumunda bi insan o. grup içinde bazı kaprisleri var. şuana kadar çıkan birçok elemanın çıkmasında daniel'in parmağı varmış. son davulcu johan langell'in ayrılmasının sebebi olarak söylenen "ailesine vakit ayırmak için" cümle, tamamen olayı örtbas etmek içinmiş. daniel'le tartışmışlar halbuki. ama burda daniel'i kötülüyor muyum sence? hayır tabiki. çünkü, daniel tüm grubu da kovsa, bi bildiği vardır anacım. ben bütün besteleri yapıcam, albümlere konsept bulucam, hem şarkı söyleyip hem solo atıcam, röportajlara katılcam, sonra gruptan birini çıkarınca kötü adam olucam. başka? yani daniel'in girdiği grup "kapris yapsa bile hakeden ünlüler" grubu. ki bu kapris olayı sadece grup içindedir bence. müzik adınadır yani. zira daniel, türkiye'deki sıradan bir hayranının facebook'tan attığı mesaja, er geç cevap verecek sıcakkanlılıkta bir insan. bu da böyle biline. adam olun lan!metallica'nın bateristi, (ama kendini daha çok metallica'nın sahibi sanıor) lars ulrich. lars'ı "kaşarlanmış kaprisli ünlüler" arasında incelemek istiyorum. bir adamın herşeyi mi kaprisli olur kardeşim ya? konuşurken bile kaprisli adam. böyle dili ağızda döndürmeler, böyle yukarı bakmalar, bi alaycı tavırlar, küçümsemeler. (yanlız konuştuğu kişi muhtemelen james hetfield). sahne de böyle değişik hareketler, gayet milliyetçi bir şekilde davula danimarka bayrağı asmalar, hani şey der gibi "grup amerikalı sanıosunuz ama değil aslında". gençlik zamanlarında, konser öncesi sahnede takılırken, "james'i alkışlamayın" dediği halde alkışlayan seyircilere dönerek götünü açması (ki avrupada en ağır harekettir bu. anasına küfür et daha iyi.) falan filan işte. sevmiyorum seni lars.

2 yorum:

  1. eskiden bende senin gibi düşünürdüm, lars şımarık piçin teki derdim ama geçen seneki konserleri için istanbula gidip en önden izledikten sonra gruba olan saygım arttı. O kadar kişi karşısına çıkmak o kadar tarafından alkışlanmak ve hala grup içinde demokrasiyi ayakta tutmak kolay olmasa gerek..

    YanıtlaSil
  2. muhtemelen. zaten lars'ın grubun disiplinini sağlamasına bişey demem. bu konu da mike portnoy bile onu örnek alıor sonuçta. ama ne biliyim, diğer tavurları hoş gelmior bana. yani sanki james'le kirk yokmuş, cliff'le jason hiç olmamış gibi davranıp, frontman olmaya çalışması bana biraz kasıntı geliyor.

    YanıtlaSil