Ocak 15, 2010

Hayat Neydi Ki?


**Farkettim de uzun zamandır böyle şiirsel bişeyler yazmamışım.
İnanın çok ihtiyacım var içimdekileri bi şekilde dökmeye.
Bilmesi gerekenlerin, bilmesi gerekenler çok birikti gerçekten.
Hayatı sorgulamakla başlayabilirdim ilk olarak bence.
Beğenen beğenmeyen herkes sağolsun. Okumanız yeter.**

Hayat neydi ki?
Gene birşeylere benzetmeli.
Şuan aklıma gelen şey,
Okyanustan başkası değil
Benzetmek için hayatı.
Evet, evet okyanus olsun hayat.
Ben neydim o zaman?
Bir gemi olsam mı?
Yok bu çok sıradan.
Hem gemiler güzel değil ki,
Okyanusa çıktığında,
Onun elindedir kaderi.
Balık olsam mı?
O da çok şey gibi,
Yani o kadar az yer etmek istemem hayatta,
Sevmiyorum hayatın içinde yok olmayı.
Belki de sonucuna katlanmayı göze alıp,
Belki de istiyorum hayatla dolmayı.
Hem her balık o kadar küçük değildir ki.
Ama bu uygun değil bence.
Yok, olmaz balık, çok sıradan.
Ben bir buz dağı olmalıyım bu okyanusta.
Küçük olsa da olur farketmez.
Zaten görünen kısmıyla pek işimiz yok.
Görünen kısmım kimi ne ilgilendirsin ki?
Sadece önyargı yaratmakla kalmaz,
Yanıltır herkesi bu görünen kısımlar.
Evet, ben bir buz dağıyım.
Koskoca bir okyanusun,
Belki orta yerinde,
Belki biraz kuzeyinde,
Belki de biraz güneyinde.
Ne önemi var ki?
Nerde olsam tek başımayım.
Gören olur illaki,
Ama asıl önemli olan görünmeyen yanım,
Yani suyun altındaki diğer yarım.
Evet, bu okyanus benim diyarım.
İsteyen görür bu diğer yarımı.
Ama bakmak görmek farklıydı,
Bakmak sadece bakmaktı,
Görmek ise baktığını anlamaktı,
Düşüncede resim çizmek gibi aynı,
Çok acayip şeyler.
Yani bakan değil, gören bilir beni.
Ya da beni bilmek için dalmak lazım okyanusa,
Yani hayata dalmak lazım.
Dalmadan da görürsün aslında.
Ama o zaman okyanusun çok duru,
Çok temiz olması gerekmez mi?
Hangi hayat tamamen duru?
Gözükmeyen yanım sular altında,
Ama görünen yanım tamamen kuru.
Bakmayı bileceksin.
Ya temizleyeceksin hayatı,
Ya dalacaksın okyanusa,
Göreceksin neymiş yaşamak hayatı.
Çok acayip şeyler.
Buz dağı, gemi, balıklar...
Hayatın yükü az değil aslında.
Bir de ben varım düşün!
Koca bir buz dağı.
Evet ben bir buz dağı.
Hayat neydi ki?

2 yorum:

  1. Görünen kısmım kimi ne ilgilendirsin ki?
    Sadece önyargı yaratmakla kalmaz,
    Yanıltır herkesi bu görünen kısımlar (Y) başarılısın başarılı

    YanıtlaSil
  2. 'Hayat neydi ki?
    Gene birşeylere benzetmeli.'

    Harika olmuş usta. Ben bu yazılarını daha çok seviyorum.Ve bence bu tip yazılar diğer yazılarından daha çok yazabileceğin yazılar. bakma kimseye,yaz hoca=))

    YanıtlaSil