Aralık 14, 2009

hayat ne garip.

kader çok garip bişey aslında.
bugün iki kardeşim cem ve salihle bu konuda baya konuştuk.
kader garip evet. hayat da öyle.
yani aslında ikisi çok paralel.
hayat nasıl akarsa kader öyle şekilleniyor.
kader nasıl şekillenirse hayat öyle akıyor.
bir takım şeyleri değiştirmek aslında kişinin kendi elinde.
yani aslında ortada sabit bir kader, dolayısıyla sabit bi hayat yok.
en ufacık bir değişiklik bile, bunu etkiliyor.
kendimden bir takım örnekler vercem bunla ilgili.
ama konuyu biraz açmak gerekirse, şöyle bir örnek verebilirim :
evden çıkmadan önce pilav yedin ve arkadaşının yanına gittin.
eğer evden çıkmadan pilav yemeseydin, belki de arkadaşının yanına gitmeden,
bi burger king'e uğrayıp bişeyler yicektin.
dolayısıyla arkadaşının yanına biraz daha geç gitmiş olcaktın.
ama belki o zaman, erken gittiğinde cereyan eden bir olay, cereyan etmeyecekti.

bu konuda düşünmek biraz da felsefeye giriyo aslında bana sorarsanız.
şimdi kendi hayatımdan ya da kaderimden -sen nasıl dersen- bir kaç örnek vereceğim.

ortaköyde oturuyordum ben.
6 yaşındayken, babamın iş yeri beyazıt'tan ikitelli'ye taşındı.
dolayısıyla biz de avcılara taşındık. #olay1
avcılara taşındığımızda 6 yaşındaydım.
ilkokulu okuduğum ambarlı ilköğretim okuluna kayıt için gitmiştik.
okul ambarlı mahallesindeydi ve biz merkez mahallesinde oturuyorduk.
kayıt yapmamışlardı. kendi bölgemizdeki okula yönlendirmişlerdi.
ama annem ısrarla o okulu istiyordu.
o zamanlarda, dayım avcılar milli eğitim müdürüydü. #olay2
dayımın bir telefonuyla o okula yazıldım ve orda okumaya başladım.
sonrasında 17 ağustos depremi oldu ve öğretmenimiz ankaraya taşındı.#olay3
öyle olunca sürekli sınıflarımız değişti.
son olarak kendimi B şubesinde, şuanda kardeşim dediğim cem ve salihin yanında buldum. #olay4
üç kafadar (cem,ben ve salih) bir gün takılırken, "hadi gelin stüdyoya girelim lan" dedim. #olay5
bu olayla müzisyenliğimiz başlamış oldu.
sonra lise tercihleri vardı. söz ettiğim dayım ve onun eşi, tercih döneminde şehreminiyi yazmam için ısrar ettiler.#olay6
sonuç olarak şehreminiyi kazandım ve şuan hayatımda olmazsa olmaz dediğim kişiler bu sayede hayatıma girdi.
birgün stüdyodan çıktığımızda, cem bir yakınını gördü. #olay7 nesi olduğunu tam hatırlamıyorum. o bizi "studio deo"ya götürdü. #olay8.
orada hakan'ı tanıdık ve müzisyenliğe asıl adımları, sahne tecrübelerini studio deo sayesinde yaşadık.
lise2'de ani bir kararla dil bölümünü seçtim.#olay9 çok çabuk karar vermiştim bu konuda. uzun uzun düşünmedim.
gene lise2'de bir kızla çıktım. #olay10. o bana şunu öğretti : "istediğini istediğin kadar sev.bu hayat senin.senin için senden daha değerli kimse yok."
aslında bu düşünceyi kısmen öğretti desem daha doğru olur.
çünkü şu dünyada kendimden daha çok değer verdiğim, "ölür müsün bi?" dese, "ok" deyip öleceğim insanlar var. onlar bu sınıflandırmanın dışında kalıyorlar. yerim onları.

yani kısacası şu yaşadığım 10 tane olay. hayatımın dönüm noktaları. peki bu olaylar olmasa nolurdu? ben de merak ediyorum. ona da bir göz atalım.

#olay1 : eğer avcılara taşınmasaydık, ortaköyde büyüyecektim ve nasıl bi hayatım olcaktı az çok tahmin ediyorum. cix bir genç olurdum heralde.

#olay2 : dayım o zaman milli eğitim müdürü olmasaydı, ambarlı'da değide başka bir okulda okuyacaktım. sonuçları farklı olacaktı.

#olay3 : deprem kötü bişeydir evet. deprem olmasa öğretmenim taşınmayacaktı ve kendimi çok şey öğreneceğim B şubesinde bulmayacaktım.

#olay4 : olay3'le bağlantısı var. B şubesine gitmeseydim, kardeşlerimle olacak tek muhabbetim "merhaba, naber?" olacaktı.

#olay5 : bu olay yaşanmasa şuan müzisyen değildim. beni tanıyanlara soruyorum "müzisyen olmayan bir sercan düşünebiliyor musunuz dostlarım?"

#olay6 : şehreminiyi yazmasaydım, başka bir okulda olacaktım. daha doğrusu dayımın eşi, gizlice şehreminiyi 8. sıradan, 2. sıraya taşımasaydı başka bir okulda okuyacaktım. belki şuan hayatımda olan insanların varlığından haberim bile olmayacaktı.

#olay7 : cem o yakınını görmese, bizi studio deo'ya götürmicekti. deo'yu hiç bilmiyor olacaktım.

#olay8 : deo'ya gitmemiş olsak, müzik bizim için, birkaç yıllık geçici bir heves olup bitecekti. sahne tecrübesi olmadığı için, o sahne tozunu yutamayacağımız için, sahneye çıkmamıza imkan verilmediği için, bir yerden sonra sıkılıp, bırakacaktık bu uğraşı. ve şuanda avcılardaki dostum dediğim onlarca insanı tanımıyor olacaktım.

#olay9 : hayatımın belki de en büyük dönüm noktası bu. gerçekten. sebep sormayın. öyle ama. o ortamda tanıdığım insanları tanımış olduğum için, dünyadaki en şanslı insan olabilir.

#olay10 : onunla çıkmasaydım, aşk ile ilgili şuanki düşüncelerim olmicaktı. belki eskisi gibi laylaylom olacaktı düşüncelerim. belki sadece uçkurumu düşündüğüm için oynayacaktım insanlarla. çok değiştirdi beni. her ne kadar artık hoşlanmadığım bi insan da olsa, sağolsun.

sevgili dostlarım. neden böyle bir yazı yazdım, nerden esti birden böyle bilmiyorum. ama bu dönüm noktalarından biri bile olmasaydı, belki ne ben sizi, ne de siz beni tanımıyor olacaktınız.

cem,salih,didem,dilşad,büş,beyza,büşra,gökay,hakan,ufuk,bünyamin,caner,seval,damla,narod,
müge,cansenin,müge aktan,samet,hede,burcu,erdinç,hasan,deli gizem,metalika gizem,gizem esen,erdem,atıf,ilyas,mehmet,feyyaz,fatih abi,benjamin(burak),baytar ilker,deli ilker,kadircan,eren,gökay gökhan,mert,yavuz,ezgi,belgin,tuğçe ve daha sayamadığım bir sürü insan.


hepinizi çok seviyorum ulan. hiç çıkmayın hayatımdan. iyi ki varsınız!

6 yorum:

  1. gökaygökhangüngör(3G)14 Aralık 2009 01:24

    güzel olmuş dostum, okurken
    "bende böyle bir şey yazayım ya benim de böyle dönüm noktalarım var. evet evet yazmalıyım." dedim ama sonradan üşendim.

    YanıtlaSil
  2. ben belgin hayatım ve bana bu linki gönderdikten sonra msnde söylediğin şeyi çok iyi biliyorum merak etme ve sende çok iyi biliyosun.. bunu kaçıncı kez söylüyorum sana bilmiyorum seninde sayabildiğini düşünmüyorum ama :) sende ''iyiki vardın, iyiki varsın ve hep iyiki olarak kalıcaksın..''

    YanıtlaSil
  3. Yavrum benim, demekki karşına çıkan her seçenek ve doğru seçimlerin seni sen yapan bir hayata sürüklemiş, iyi de olmuş, mutluda olmuşsun bizde mutluyuz. Umarım ki bir ömür boyu seçimlerini hep doğru yaparsın ve seni çok daha güzel yerlere götürür.

    Seni seviyore muck muck

    Benjamin (Burak)

    YanıtlaSil
  4. öncelikle kişi listesinde adıma yer verdiğin için saol sercan,güzel olmuş yazı,keşke ben de senin kadar iyi özetleyebilseydim dönüm noktalarımı ama eminim ki senin de adın benim teşekkürlerimin arasında olurdun ayrıca adım atıf değil atıfcan,ben senin ismini ser yazsam ne dersin ha.P neyse teşekkürler tekrardan.

    YanıtlaSil
  5. sen istedikçe hep olurum ben bebişim. kim olduğumu anlamışsındır ;D

    YanıtlaSil