Eylül 22, 2009

morfest '09

evet döndüm.
ne dönüş ama. erken döndüm evet. bu gece yola çıkıp yarın burda olmam gerekiyodu.
ama tahmin ettiğiniz gibiii organizasyon patladııı. evet boooom.
zaten morfest adının nerden geldiğini de anladım. (bkz; organizatörün suratının rengi.)
tam bi fiyaskoydu.
bu organizatörün hatasıydı tabiiki.
öncelikle şunu sorarım :
bayramda,
kamplı festivale,
bilet parası vererek,
kim katılır?
üstelik bozcaadadayken?
hadi bu işe giriştin. adam gibi sponsor bulsana.
hot blood energy drink ve doyums. ana sponsorlar. duyan var mı?
bu sponsorlar neyi karşılayabilir?
günde 15.000 tl kirası olan sahne ve ses tesisatını mı?
günde 4.000 tl olan kamp alanı kirasını mı?
250 grup elemanına günlük olarak(!) verilen, 50 tl'lik yemek kuponunu mu?
be abicim bunları düşünmeden iş yaparsan, jandarmalık da oluruz, sen de hapse girersin.
bizim keyfimiz gıcırdı eyvallah. günde 50 tl havadan paramız vardı kamp alanında harcayabilceğimiz. gelirken de allah için cebimizden kuruş çıkmadı. yemeğimize kuruş para da vermedik.
ama abicim, sen böle bişe yapıp, bi sosisliyi 5 tl den vermek yerine, fiş vermeyipte 1 tl den versen senin için daha iyi olmaz mıydı?
olurdu ama neyse.

şimdi şöyle bi anlatayım;
ilk aksilik22.00'da kalkacak otobüsün 02.30'da kalkmasıydı.
ikinci aksilik, oraya vardığımızda sahnenin hala kurulmamış olmasıydı.
üçüncü aksilik, yasemin mori'yi arayıp "gelme paranı veremicez" deyip, feribottan geri çevirmeleri.
bunlar başlangıç. ilk gün programa kesinlikle uyulmadı ve sözleşmede ki "gruplar, belirtilen programa göre sahneye çıkmak zorundadır. herhangi bir problem yaşanması durumunda, probleme sebep olan tarafın diğer tarafa nakden 20.000 tl ödemesi şarttır" ibaresini yemiş oldular zaten. o andan itibaren kanunlar önünde üstündük biz.

ilk gün almanyadan gelen toxic virgin adlı grup sahne aldı. ilk gün öylece bitti. 7 grup yalan oldu.
ikinci gün sahne süresi 1 saat olduğu halde, 30 dakikaya indirildi. vaadedilen bir kez daha yapılmadı. direc-t yoktu gene, yaşar kurt geldi. çaldı.

ertesi gün kriz başladı. üçüncü gün pazartesi. yemek kuponları iptal olmuş. parayla veriolar yemekleri. bi bokluk olduğu anlaşıldı. sonrasında sahne toparlanmaya başladı.

sonra duyduk ki muzaffer bey batmış. kasasında 2000 tl para kalmış. yani nerden baksan 200.000-300.000 tl içerde.

biz tabi isyan çıkardık mağdur gruplar olarak. jandarmayı çağırdık, dilekçe verdik falan filan.
neyse baktık olacak gibi değil, kendimiz organize olmaya çalıştık otobüsçülerle. ama adamlar da mağdur. biz sizi götürrüz ama, paramızı alamadık mazotumuz yok, iki defa feribota binmek gerek, 270 tl o ediyor, mazot paramız da yok mazotumuz da yok falan derken,
bir anda bişeyler oldu ve para toplamaya başladık. kelle başı 20 verecektik. ama çıkmayanlar oldu.

sonra merkeze indik ve müzisyen olduğumuzun farkına varalım istedik. bozcaada merkeze indik. gruplaşarak dağıldık ve gitar çalarak şarkı söylemeye başladık. dün bütün gün onlarla uğraştık. biz onla uğraşırken, otobüsçüler de boş durmamış ve organizatörün arabasını ipotek ettirmişler, senet yapmışlar. 1 hafta içinde paralarını alamazlarsa, satacaklar arabayı.

neyse canlı müzikten sağlam para çıktı. bi şekilde denkleştirip gelebildik istanbula.
buradayız sonuçta.

ayrıca bozcaada gerçekten mükemmel biyer. denize falan da girdik. mükemmel biyer. morfest oralardan uzak olursa, bu yaz gitmeyi düşünürüm bile.

1 yorum:

  1. Sörcın, gıgıl'a, "morfest battı" yazdım. Bu yazı çıktı. Büyük bir keyifle okudum, ellerine sağlık. Bu eller daha fazla masturbasyona maruz kalmasın TÜRKİYE! Sahip çık bu ellere!

    Cadear John Çalışkan.

    YanıtlaSil