Haziran 04, 2009

sercan usta iş başında 2


az önce harikalar yarattım diye bilirim. yaptıklarımı tam olarak saymak gerekirse;
  • çorba yaptım
  • salata yaptım
  • sofrayı kurdum
  • limonata yaptım
  • dolmanın altını kıstım
evet hepsini ben yaptım. şimdi benim üniversite için istanbul dışına gitme olasılığımın büyük olmasından dolayı, annem bana yavaştan nasıl yemek yapacağımı, en pratik şeylerin nasıl olacağını falan öğretmeye çalışıyor.

yemek yapmazken ben, atar tutardım hep. bunu yaparım şunu yaparım diye. ama yemek yapmaya başlayınca diyosun ki, "ulan bi bok bilmiyomuşum ha!"

velhasılkelam, çorbam taştı anacım. hazır çorbaydı bile evet. paketin arkasında suya ilave edin, kaynayana kadar karıştırın, kaynamaya başlayınca 10 dk kısık ateşte tutun diyordu. ama tabii ki o 10 dakikalık bölümde, tencerenin kapağını kapat yazmıyodu. ama ben kapattım, ve içeri gittim. dedim 10 dakika şey olcak o, hem mola da bi sigara içiyim diye. girdim odaya sigarayı yaktım ve anneme dedim ki : "10 dakika pişmeye bıraktım" [tam ahçı (aşçı işte aq xD) ağzıyla oldu he].
annemde dedi ki : "kapağını kapamadın değil mi?"

o sırada ağzında sigarayla, suratında "assiktir sıçtık" ifadesiyle kalmış bir sercan düşünün. işte o ifadeyle mutfağa koştum (sigara hala ağzımda,külü de bacaam kadar olmuş). birde baktım ki tencerenin açık olan kısımlarından çorba taşıyor. hemen altını söndürdüm kapağını açtım. birden duman yüzüme vurunca ani bir refleks yaptım ve kül çorbaya düştü. annem görmeden onu çıkarayım diye elimi daldırdım oraya telaşla. evet elim yandı. sonra kaşıkla çıkardım. panik insana herşeye yaptırıyormuş bunu anladım. çorba maceramız, ocağı temizleyerek bitti anlayacağın.

limonata da bir aksaklık çıkmadı allaha şükür. amin.

salataya başlamadan önce, kıvırcık doğramamla annem bayaa bi dalga geçti. önceside var. kıvırcığı aldım ve içeri gittim bu yeter mi diye sormak için. annemde : "yeter ama yıka onu" dedi.
ıslak zaten dedim. o sırada sanki donum düşmüşcesine annemle ananem birlikte kahkayı bi bastılar. dedim noluo ya. o pis sudur, dolapta duruyo nemdir oo hahhaahahah falan takıldılar öyle. neyse gittim yıkadım. başını kestim. sonra suyla doldurduğum kaba attım kıvırcıkları. yıkamaya başladım. sonra 3 yaprak aldım ve kesmeye başladım. annem güldü kahkahayla. o öle olmaz diyerek aldı elimden. bütün bir kıvırcığı aldı buruşturdu, hepsini kesti. 4 domates kullanmama rağmen 1 adet salatalık kullanmış olmamda çok alay konusu oldu. yağını ve tuzunu fazla, limonunu az koymam da, salatayı sadece benim yememe sebep oldu.

ayrıca mutfağı toplarken daha çok dağıttığımı gören annem "çık git şurdan ben yaparım" dedi ve beni kovdu.

sercan usta gelişiyor xD

3 yorum:

  1. o çorbayı kimse içmedi demi xD

    YanıtlaSil
  2. iyi bişeyler öğren de bize de yemek yap bari bi işe yarasın xD

    YanıtlaSil
  3. bitek annem içmedi xD

    tamam büş xD

    YanıtlaSil