Mayıs 23, 2009

gizli dejavu vs. üçüncü dejavu

gizli dejavu tamamiylen benim kullandığım bir tabir. ulan şimdi bişey konuşuyorsun tamam mı, böyle aynı anda susuyorsun, sonra kendi kendine "lan şöle desem saçma olur siktir et" diyosun. karşındaki söylüyo sonra onu. salaklık olcak diye sölemediğin şeyi -ki genelde espridir- karşındaki mal söleyince mecburen gülmek zorundasın. hay diyosun *mına koyim böle işin. hele arkadaş ortamındaysan daha da skindirik bir durum oluyo bu. aklına espri geliyo ve gene aynı şekilde düşünerek sölemiosun, aynısını ama tıpatıp aynısını karşındaki sölüyo, millet yerlerde gülmekten. o sırada aklından geçen şey "*mına koduuum sussanaa ben şaapmıştım onu, popüler ben olcam lan! ben esprimle şekil yapma" gibi bişey oluo ama dışa yansıt yiosa. sadece "yapsaydın o zaman esprini" sözü seni göt edip, ortamın kıl insanı yapıp, yerin dibine sokmaya yeterde artar bile.

daha kıl bir durumda var. buna boyutsuz dejavu diyorum ben. iki kişinin zamanda kaybolmasıyla oluyo. tamamen ses tonuyla alakalı bişey. ortada gene ortak bir espri/laf/söz/küfür vardır. sen söylersin, duyulmaz. o söyler, duyulur ve tepki ona verilir. gerçi bunun iyi sonuçlar doğurduğu da olur. (bkz; belalı birine küfür etmen, seninkinin duyulmayıp ötekininkinin duyulması ve şahsının göte/başa emanet yemekten kurtulması)

üçüncü dejavu ise adından da anlaşılacağı gibi, bir anı yaşadığını sandığını yaşamak. yani ortada bir anı var. o anı bikere yaşamışsın. sonra bir daha yaşadın gibi oldu. ve işte son söylediğimi yani, bir anı yaşamış gibi olduğunu bir daha yaşarsan bunun adı üçüncü dejavu oluyor. ki bunu bugün yaşadığım için söyledim. olayın başlığı ise şu :

"jalopy'e giderken, caddeden geçen beyaz opel astra arabanın içindekini ö.e. adlı kişiye benzetmek ve jalopy'ê girişinin akabinde o arabanın korna çalması"

bana gene gelmişler anlaşılan.

5 yorum:

  1. duygu ve düşüncelerime tercüman oluşun
    resmen 1-e.k 2-sen

    YanıtlaSil
  2. off yaa benim de çok büyük deja vu dertlerim var kafayı yiyoruz galiba yavaş yavaş..

    YanıtlaSil
  3. allah sonumuzu hayır etsin.

    YanıtlaSil
  4. bu çok garip bi olay ya daha öncede çok fazla başıma geldi.Bide hatırlıyosundur şu saat olayı var =S saate bakıyoruz 11:11 =S birbirimize bakıp ötesi yok ! diyoruz :D hep çelişkili saatler görüyorum =D bunlar garip olaylar ya .. :D

    YanıtlaSil
  5. ensar o senin olayın yavrum. sürekli xx.xx yy.yy gibi kombinasyonları görüyosun. birazda şeytan tüyü o =) biri beni düşünüyo ayakları falan yalan yani.

    YanıtlaSil