Mayıs 24, 2009

cahillibilite isyanı.

şu dünyadaki en zor şey cahile laf anlatmaktır heralde. hele müzik konusundaysa. ama salaklık bende ki ona gidip "abi şarkıdaki senkoplara dikkat eti bas'ın tuşesine, davulun tonuna ve aksaklığına, vokalin oktavına dikkat et" diye cümle kuruyorum. sorular peş peşe geliyor tabi. aslında tek bir soruda geliyor ki o da bkz; senkop/tuşe/aksaklık/oktav derken?.

evet şu noktada salaklık kesinlikle bende. müzik kültürü metallica'yla başlayıp, daha sonra devam etmeyip kalmış öyle. sen bu adama laf anlatıyosun. metallica'yı böle bi konuda baz olarak göstermek istemezdim ama malesef ki napiyim yani kader/alın yazısı/kısmet/burda ne yazıosa o -alında-.

hayır şimdi ben bu salaklığı yaptım ve söyledim. bari orda bitsin bu olay dimi? uzatmanın alemi ne? ama işte müzik cahilliğinden bıkan bünye, öğrenmek, bilmek istiyo.

tamam diyorsun ve iyi niyetinle anlatmaya başlıyorsun. ama anlamıyor anlamıyor. ya bu şey gibi. hani nasıl desem ki bilemedim şimdi. yani müzik bilgisi metallica'nın bateristinin bagetlerinin ucunun renginden ibaret olan birine, bagetin markasını sormak, ya da modelinin 5A mı 5B mi olduğunu sormak gibi. ya da ne biliyim hani vokali james hetfield'sa, gitaristi de kirk hammett'se bascısının gözleri ne renktir gibi sormak gibi bişey bu yani. tamamen boğaboku olmaya aday bişey bu.

tabi bunlar göreceli şeyler kişiden kişiye göre değişir. bana göre cahil olan sana göre çok fazla kültürlü entel birisi olabilir. o adam o ortamda takılıosa -isim vermicem asla-, o ana kadar ettiğimiz muhabbetlere katılıp fikir beyan ediyosa ve ben şöle gitaristim böle davulcuyum vs. tarzında geziyosa, ve biraz aklı varsa, en azından konuştuklarımıza "he" der geçer. ama salak işte o ne bu ne doktor bu ne diye gezerse etrafta böle de dışlanır işte. madafaka.

2 yorum:

  1. anaaam kim kızdırdı seni bakiyim xD

    YanıtlaSil
  2. olur olmadık kişiler abuk subuk konuşuyo sinir ediyo adamı ya.

    YanıtlaSil