Nisan 14, 2009

the anannem.


evet ananem vukuatlarına bugün bir yenisini daha ekledi. ama öyle böyle değil.
malumunuz evde badana var falan heryer heryerde (neyseki bugün son gün).

sabah daha kimse kalkmamışken, anannemin kalkıp temizlik, bulaşık, yemek vs. şeyler yapmasına alışığız zaten. o kadar tez canlıdır ki, sofrada kendi yemeğini bitirdiği zaman herkesinki bitti sanar, kafanı çevirirsin kaşığın, çatalın yok. hatta yemeğin azcık kalmışsa, tabağın bile gitmiş olabilir. öylesine tez canlı bir insan.

neyse sabah kalkmış gene erken. annemde kalkmış tabi. badananın son günü için hazırlıklar yapılmış falan. ben uyuyorum daha. bir anda "boooooom" diye bir ses. mutfakta kirişin üstünden geçen siyah bir kablo. fırına bağlı. evi boyadığımız renk ise, açık bir renk. şampanya renginin biraz daha açığı. neyse anannem bu siyah kabloyu görür ve rahatsız olur. böyle duvarda siyah kablomu olur felsefesiyle, bıçağı kaptığı gibi, çalışır halde olan fırının elektrik kablosunu keser. işte "boom" sesi o esnada gelir. açık olan tv kapanır, salondaki 2 lamba, patlar dumanlar çıkar. ben uyanırım, babam da. "şalter attı heralde" düşüncesiyle, sercanın altına merdiven verilir ve sanki bulunmaması için koydukları yerdeki şalter kontrol edilir. hepsi iniktir. sonra hepsi kaldırılır, denenir ışıklar yanmaz. bunun akabinde 1-2 komşu gelir. elektrik gitti, bir ses duyduk diye.

apartmanın trafosuna gidilir. herşey yolunda. sonra evin karşısındaki cafe sahibi ayhan abi gelir. bi ses geldi trafodan. (bahsettiği trafo, bağlı olduğumuz şamlı sokaktaki 4 trafodan biridir.)

hemen yaşar amca aranır. (ciciannemin eşi, tedaşta çalışıyor)

yaşar amca gelir ve trafoya bakar. yanmış bu der. ama onun tedaşta çalışması torpil olarak görülür ve trafo yenilenir.

okuldan kaçıp, sokağımız üstündeki 3 internet cafe,2 playstation cafeyi dolduran sabahçı öğrenciler, böylece babayı alırlar.

diğer dükkanların sahipleri ise dükkan kapısında sigara içerek, durumun düzelmesini bekler.

olaylar tamamen geçtikten sonra (saat 11), anannenin yanına gidilir ve gülmemek için kendini kasmış bir şekilde "ananne ne istedin kablodan?" diye sorulur.

aldığım cevap ise, tanıdık bir hitap cümlesiyle başlar "eşşoleşşek ben orda kömür oluodum sen ne diosun. kablo gözüme battı. allahtan kestiğim bıçağın sapı tahtaymış."

engin fizik bilgileriyle "tabi ananne tahta elektriği iletmez"
gene hüsran "biliyorum ben salak mıyım. yürü git ekmek alda kahvaltı edelim".

daha ne diyim ki ben muhterem arkadaşlarım?

***resimdeki ananne, bildiğin orjinal anannemdir. katarakt amilyatı sonrası evde güneş gözlüğüyle dolaşma sırasında çekilmiş resimdir hemide.

7 yorum:

  1. hello ,we supplies Wholesale cigarettes ,We offer safe delivery and best service,low price and good quality.
    Communicate with us.You will be very satisfied! Hope we can do long-term business in near future.
    Welcome to our website for more details.
    555 cigarettesCamel cigarettesEsse cigarettesMarlboro cigarettesNewport cigarettes

    YanıtlaSil
  2. ahah oha harikaymış yahu xD
    ananeni seviyorum bunu kendisine ilet xD

    YanıtlaSil
  3. büş bende seviyorum da. manyak ya neyse xD

    erdemcim valla gülünmicek gibi değil ki xD

    YanıtlaSil
  4. süpermiş =D uğruna kitap yazılacak ender insanlardan biri olsa gerek xD

    YanıtlaSil
  5. XD Yarıldım ya :-D:-D:-D

    YanıtlaSil
  6. ewt sultan valla. şiir kitabından sonra ilk hedefim o xD

    bünyamin yarıl abi haklısın xD

    YanıtlaSil