Mart 18, 2009

milli blog.


bugün bilindiği üzere çanakkale zaferinin 94. yılı.
bugün o kadar çok ağladım ki.
ilk olarak okulda küçük bir piyesimiz vardı.
ama tam bir duygu seli.
ismail hoca,ali hoca,hasan hoca,mümine hoca,necmettin hoca falan herkes ağladı herkes.
bizlerde ağladık tabi.
işin garip yanı; 2 seans oynadık, ikisinde de ağladım.
sonra eve geldim.
haberlerde şehit aileleri.
bir de onlara ağladım.
uzun süredir günde 3 kere aynı şeye ağladığımı hatırlamıyorum.
piyesi sorarsanız, kazasız belasız atlattık işte.
güzeldi yani.
sadece gökay gelmişti okula sınıftan zaten.
oda ilk seansı izledi sabah.
sonra babası geldi aldı, o da gitti.
sonra iki seans üzerine gelen yorgunlukla,bir de dekorları ve sıraları vs taşıyınca yorgunluk çıktı iki katına.
öyleki yorgunluktan dolayı metrobüste uyuyakalmışım,avcılara geldiğimizde şoför uyandırdı gelip.
ananemin sözünü söledi bana :"taş mı çektin delikanlı"
sonra açıklamamı yaptım tabi.
aferin sizlerle gurur duyuyorum dedi.
ondan sonra bugün akp'nin bir girişimi oldu.
eve bir zarf yollamışlar.
içinde avcılar başkan adayıyla ilgili bilgiler,projeler ve bizim işimizi kolaylayan seçmen kartları vardı.
açıkçası zaten avcılarda oyumu akp'ye verceğimi tahmin ediyor olmalısınız.
mustafa değirmenci, imkanı yok oy alamıcak benden.
o da işte 1 cadde yapıp,çalışır gibi gözüküp,belediyeye binlerce lira geçirip;kendinin,çocuklarının,torunlarının ve yakınlarının geleceğini garanti altına alan başkanlardan.
zaten 10 yıldır yediğii yetmiştir heralde.
aslında herkes yicek belli bişey bu.
ama akp deyince hani belki harbiden Allah korkusu vardır, belki yemez diye düşünmeden edemiyorum.
eve gelen kağıtlarda projelere baktım.
gene can evimden vurdu.
tramway metro falan hattı diolardı.
ama bu projeler istanbul büyükşehir belediyesiyle ortak yürütüldüğü için istanbulda da kadir topbaşın seçilmesi gerekiyor.
açıkçası istanbul açısından çekimserim.
bağımsız adaylardan birine verebilirim.ya da hiç vermem.bilmiyorum

sonuç olarak bol gözyaşlı bir gündü.
insan düşündükçe, "bunlar benim atalarım" diyerek gurur duymaktan kendini alamıyor.
ve birazda o zamanda yaşamak istiyor bazı şeylere ortak olabilmek için.
vatan millet sakarya beni kasan bir konu biraz ama olay çanakkale olunca, gerçekten çok etkileniyorum.
çünkü gerçekten manevi bir gücün,savaşın kazanılmasında rol oynadığını düşünüyorum.
bu tür efsaneler çok fazla zaten.

üstelik, şehitlerin kemiklerini bulup,düzenleme yapacağız deyip,yapmayan çanakkale belediyesini de kınıyorum.

resmen bırakmışlar kalmış mezar yağmacılarına.
adamlar gelmiş kazmış, askerlerin silahlarını toplamışlar.
yazık.

çok yazık.

11 yorum:

  1. Tebrik ederim baya güzel olmuş diyolar =) Ama sağolsunlar 11leri almadılar izleyemedik. Ki bugün saygı duruşu bile yapılmadı toplu olarak öyle parça parça da hoş olmadı kanımca. Ama biz kendimiz yaptık saygı duruşumuzu neyse. Uzun lafın kısası tebrik ederim tekrar =)

    YanıtlaSil
  2. teşekkür ediyorum da, kim olduğunu sorsam çok mu ayıp ederim? =)

    YanıtlaSil
  3. hadi geçmiş olsun o zaman xD
    yalnız her ne kadar bu tip konularda konuşmamayı tercih etsem de ben sana söyliyim allah korkusu filan yok ona güvenme boşuna..
    gerçekten bu konuda samimi olsalar dini oy aracı olarak kullanmazlar di mi xD

    YanıtlaSil
  4. haklısın tabi ama ne bileyim,hiç mustafa değirmenciye veresim yok.

    YanıtlaSil
  5. edit:mustafa değirmenciye oy veresim yok başka bişe anlamayın xD

    YanıtlaSil
  6. Sizin bir alt döneminizdenim adım sultan=) tanımıyorsun aslında =)

    YanıtlaSil
  7. tanımış oldum.
    hangi sınıf?

    YanıtlaSil
  8. ya görsem tanırım da sima olarak, isim olarak çıkartamadım şimdi.

    YanıtlaSil
  9. bence de görsen tanırsın=)bazen aynı tramvay durağında bekliyoruz=)

    YanıtlaSil
  10. o zaman kesin tanırım.

    YanıtlaSil