Şubat 25, 2009

çipil gözler.


bugün tramwayda,siyahi bir aile vardı.anne baba ve küçük çocuk.küçük çocuğu sevdim biraz. küçük bebeklerin "ingilizce" konuşmaya başlaması çok değişik birşey ya. bana "eemm you are white" dedi. sonrada evet falan deyince "why" dedi :)
çok tatlıydı ama.bide şuna karar verdim sanırım.bebekler zamanla zenci oluyorlar. çünkü elleri fln beyazdı. sadece böle baş parmağının üstü siyahtı.diğer yerler daha açık tondaydı.zamanla koyulaşcak tahmin ediyorum.
böle çipil çipil gözleri vardı.tramwaydaki herkese gülücük saçıyodu falan.
ne yazıkki cevizlibağ'a geldiğimizde yollarımız ayrıldı.
neyse artık kader.

okula gelecek olursak,bugün lise tarihimin en güzel almanca dersini geçirmiş olabilirim. hatta tüm sınıf için bu böyle olabilir.

önceden almancaya çevirdiğimiz 3 tane salak şarkının nakaratını tahtaya yazdık.
benim düşüncem, hocanın bunları okurken gülüp ölmesi tarzı bişeydi.
ama öyle komik tepkiler verdi ki; biz ölecektik gülmekten.
özellikle ben :) bi ara gözüm karardı gülmekten.
sonra bize "WARUM" anlattı.
ilk defa bi konuyu bu kadar güzel anladım almancada.
neymiş cevap şekli?

weil + subyekt + obyekt + véérb

buarada "aç" anlamına gelen "hungrig" ne kadar aptal bi kelime değil mi?
ayrıca bugün; "almanca sözlük okuyarak gülmekten yarılma" alışkanlığımızı dideme de bulaştırdığımızı düşünüyorum.
sürekli dönüp duruyodu bak ne buldum diye.
ama biz gökayla tecrübemizi konuşturduk.

d : sıvı yağ "öl" demekmiş sjdhksdnjskdfn
s ve g : e biz biliyoruz zaten *suratasmışsmile*

buarada dilşad'ı kızdırmak için elime geçen yeni kozlardan da bahsedeyim.
din dersinde dünya dinlerinin ibadet yerleri ile ilgili falan birşeyler okuyodu.
bir yerde MS 586 yazıyodu. dilşad onu şu şekilde okudu.

MS. 580-60 (milattan sonra beşyüzseksenaltmış)
baya bi eğlendim bu hatasıyla. ama ne zamandır elime malzeme geçmiyordu güzel oldu güzel.

sonra başka bir hata.

bir tapınak adı vardı.
adı muhtemelen fransızca olan şeyin adı Notre Dame de la hede hödö tarzı bişeydi.
ama dilşad Notre Dame'ı bir şehir gibi alarak, Notre Dame'daki hede hödö dedi xD

seni çok seviyorum Dilşaaaad..
bunları okurken suratında oluşacak ifadeyi yerim *yanyatıkmavigözlüşiringülümseyensmile*

*şimdi o güzel, nakaratı almancaya çevrilen şarkıları paylaşacağım.

2 yorum:

  1. kızdır kızdır sonra seni çok seviorm dilşad de. hep aynı hikaye :)

    YanıtlaSil
  2. ama seviorum napabilirim =)

    YanıtlaSil